Nehoda se stala v Dolní Lutyni v úseku Bohumín–Dětmarovice okolo 05:40. S kamionem se tam na železničním přejezdu srazil vlak InterCity 546 Ostravan.
Nehoda se stala v Dolní Lutyni v úseku Bohumín–Dětmarovice okolo 05:40. S kamionem se tam na železničním přejezdu srazil vlak InterCity 546 Ostravan.
Na místě zasahují všechny složky integrovaného záchranného systému.
Na místě zasahují všechny složky integrovaného záchranného systému.
Moravskoslezští záchranáři se starali o 20 zraněných pacientů, 18 z nich po poskytnutí neodkladné péče transportovali do okolních nemocnic. Dva zraněné ošetřili na místě zásahu, jejich stav nevyžadoval přepravu do zdravotnického zařízení, řekl mluvčí záchranné služby Lukáš Humpl.
Moravskoslezští záchranáři se starali o 20 zraněných pacientů, 18 z nich po poskytnutí neodkladné péče transportovali do okolních nemocnic. Dva zraněné ošetřili na místě zásahu, jejich stav nevyžadoval přepravu do zdravotnického zařízení, řekl mluvčí záchranné služby Lukáš Humpl.
Podle mluvčího Správy železnic (SŽ) Martina Kavky vykolejila lokomotiva a jeden vagon, poškozené jsou troleje.
Podle mluvčího Správy železnic (SŽ) Martina Kavky vykolejila lokomotiva a jeden vagon, poškozené jsou troleje.
Podle mluvčího Drážní inspekce Martina Drápala se nehoda stala na železničním přejezdu, který je zabezpečený světelnou signalizací a závorami.
Podle mluvčího Drážní inspekce Martina Drápala se nehoda stala na železničním přejezdu, který je zabezpečený světelnou signalizací a závorami.
Záchranáři měli na místě šest týmů včetně letecké záchranné služby.
Záchranáři měli na místě šest týmů včetně letecké záchranné služby.
Drážní inspekce na místě zjišťuje okolnosti tragické nehody.
Drážní inspekce na místě zjišťuje okolnosti tragické nehody.
Někteří cestující ale po nehodě následně sami vyhledali lékařské ošetření. Vyplývá to z vyjádření zástupců zdravotnických zařízení. Někteří pacienti už byli propuštěni z nemocnic domů.
Někteří cestující ale po nehodě následně sami vyhledali lékařské ošetření. Vyplývá to z vyjádření zástupců zdravotnických zařízení. Někteří pacienti už byli propuštěni z nemocnic domů.
Na místě mimořádné události zjišťují příčiny a okolnosti jejího vzniku čtyři inspektoři Drážní inspekce, která zahájila vlastní šetření této mimořádné události včetně zpracování závěrečné zprávy, uvedl mluvčí inspekce Drápal.
Na místě mimořádné události zjišťují příčiny a okolnosti jejího vzniku čtyři inspektoři Drážní inspekce, která zahájila vlastní šetření této mimořádné události včetně zpracování závěrečné zprávy, uvedl mluvčí inspekce Drápal.
Na místě pracovali také krizoví interventi, tedy psychologové z řad hasičů, policistů i záchranné služby. „Bylo nás tam okolo deseti,“ řekla novinářům psycholožka hasičů Dagmar Fišerová.
Na místě pracovali také krizoví interventi, tedy psychologové z řad hasičů, policistů i záchranné služby. „Bylo nás tam okolo deseti,“ řekla novinářům psycholožka hasičů Dagmar Fišerová.
Železniční přejezd, který je zabezpečený světelnou signalizací a závorami.
Železniční přejezd, který je zabezpečený světelnou signalizací a závorami.
Na místě jsou poškozené troleje. Dálkové vlaky jezdí odklonem přes Havířov, vyhnou se Bohumínu a Karviné. Mezi Bohumínem a Karvinou je zavedena náhradní autobusová doprava.
Na místě jsou poškozené troleje. Dálkové vlaky jezdí odklonem přes Havířov, vyhnou se Bohumínu a Karviné. Mezi Bohumínem a Karvinou je zavedena náhradní autobusová doprava.
Provoz na železničním koridoru mezi Bohumínem a Karvinou, kde se ráno na přejezdu srazil vlak s nákladním autem, zůstane omezený zřejmě až do soboty.
Provoz na železničním koridoru mezi Bohumínem a Karvinou, kde se ráno na přejezdu srazil vlak s nákladním autem, zůstane omezený zřejmě až do soboty.
Podvalník převážel stavební stroj. Řidič vjel na přejezd, kde údajně uvázl a nemohl dál. Náraz soupravu roztrhl na několik částí. Přes koleje zůstala zadní část, před nimi přední část s kabinou. Pod železničním náspem pak skončil převážený stroj.
Podvalník převážel stavební stroj. Řidič vjel na přejezd, kde údajně uvázl a nemohl dál. Náraz soupravu roztrhl na několik částí. Přes koleje zůstala zadní část, před nimi přední část s kabinou. Pod železničním náspem pak skončil převážený stroj.
Škoda po nehodě byla předběžně vyčíslena na 37 milionů korun.
Škoda po nehodě byla předběžně vyčíslena na 37 milionů korun.
Na místo nehody na Karvinsku míří vyprošťovací tank hasičů.
Na místo nehody na Karvinsku míří vyprošťovací tank hasičů.
„Na místo míří vyprošťovací tank hasičů Správy železnic, to znamená, že opravdu to vyproštění bude náročné, složité,“ říká Martin Kavka.
„Na místo míří vyprošťovací tank hasičů Správy železnic, to znamená, že opravdu to vyproštění bude náročné, složité,“ říká Martin Kavka.
17/34