Miura (na obrázku v provedení Roadster) byla prvním Lamborghini z pera Marcella Gandiniho.
Miura (na obrázku v provedení Roadster) byla prvním Lamborghini z pera Marcella Gandiniho.
Následovníkem Miury byl Countach, další z nadčasových Gandiniho aut.
Následovníkem Miury byl Countach, další z nadčasových Gandiniho aut.
Karoserie Countachu je moderní dodnes, ačkoliv vznikla před půl stoletím.
Karoserie Countachu je moderní dodnes, ačkoliv vznikla před půl stoletím.
Dino 308 GT4 z roku 1973 je dalším Gandiniho dílem. Pověst říká, že Giugiaro, v té době dvorní návrhář Ferrari, se těžce urazil, když zakázku získal jeho konkurent.
Dino 308 GT4 z roku 1973 je dalším Gandiniho dílem. Pověst říká, že Giugiaro, v té době dvorní návrhář Ferrari, se těžce urazil, když zakázku získal jeho konkurent.
Lamborghini Urraco P250 podle návrhu Marcella Gandiniho z roku 1972.
Lamborghini Urraco P250 podle návrhu Marcella Gandiniho z roku 1972.
Audi 50 bylo v 70. letech jen lépe vybaveným Volkswagenem Polo. I zde kreslil Gandini.
Audi 50 bylo v 70. letech jen lépe vybaveným Volkswagenem Polo. I zde kreslil Gandini.
Za designem původního Renaultu 5 stojí Michel Boué, Gandini však spolupracoval na verzi Turbo s motorem uloženým vzadu.
Za designem původního Renaultu 5 stojí Michel Boué, Gandini však spolupracoval na verzi Turbo s motorem uloženým vzadu.
Druhá generace R5 s přídomkem "Superpětka" však byla už kompletně dílem Gandiniho designérského studia.
Druhá generace R5 s přídomkem "Superpětka" však byla už kompletně dílem Gandiniho designérského studia.
Citroën BX byl reinkarnací staršího Gandiniho návrhu pro Volvo. Auto z roku 1982 vypadá na veteránských srazech až nepatřičně, protože vůbec nestárne.
Citroën BX byl reinkarnací staršího Gandiniho návrhu pro Volvo. Auto z roku 1982 vypadá na veteránských srazech až nepatřičně, protože vůbec nestárne.
Marcello Gandini (vpravo) před BMW Garmisch, které u Bertoneho pro mnichovskou automobilku navrhl v roce 1969.
Marcello Gandini (vpravo) před BMW Garmisch, které u Bertoneho pro mnichovskou automobilku navrhl v roce 1969.
Jediný prototyp se ale ztratil, stejně jako všechny výkresy k němu. BMW se ale přesto v roce 2019 rozhodlo postavit jeho věrnou kopii jen s pomocí fotografií, počítačové silmulace a vzpomínek Marcella Gandiniho.
Jediný prototyp se ale ztratil, stejně jako všechny výkresy k němu. BMW se ale přesto v roce 2019 rozhodlo postavit jeho věrnou kopii jen s pomocí fotografií, počítačové silmulace a vzpomínek Marcella Gandiniho.
Mělo k tomu dobrý důvod, protože Garmisch patří k nejpozoruhodnějším sedanům v jeho historii.
Mělo k tomu dobrý důvod, protože Garmisch patří k nejpozoruhodnějším sedanům v jeho historii.
Až v autě najdete šuplíček místo klasické schránky před spolujezdcem, vzpomeňte si na Marcella Gandiniho.
Až v autě najdete šuplíček místo klasické schránky před spolujezdcem, vzpomeňte si na Marcella Gandiniho.
3/14