„Pojď, Trudi, uděláme si výlet jako za starých časů, když jsme ještě neměli mercedes, jen my dva a stan! Tak jo, Manfrede, ale moje uječená sestra a tatínek s maminkou pojedou taky!“K čemu komentář? Úpravné náměstíčko s hrázděnými domy – a k tomu dvojice čtyřválcových krasavců…Dva týdny před světovou premiérou jely montážní linky naplno, aby se expediční plocha a sklady největších koncesionářů předzásobily. Čekal se mimořádný zájem, který se také dostavil…Rallye „Středozemní pobřeží – Kapské Město“: zvítězila posádka Kling/Günzler v Mercedesu-Benz 190 D. Tak jak to tedy bylo s tou lenivostí dieselů?Montážní linky pracují naplno, ta zcela vlevo je vyhrazená šestiválcům řady 220Toto není záběr ze soutěže, ale ze zkoušek spolehlivosti čtyřválců, konaných v prostoru lüneburských vřesovišť na severu tehdejšího západního NěmeckaK poměrně drahým položkám příplatkové výbavy patřila tradiční sada zavazadel, dodávaná k větším modelům už od 30. let. Kufr kulatého tvaru sloužil k uchování rozměrného klobouku – naprosto nutné cestovní potřeby manželky majitele mercedesu…Značkového srazu na kolínském náměstí v dubnu 2013 se účastnil i majitel tohoto zážehového čtyřválce 180Samotný střed západního Berlína – a jen jeden šestiválcový Ponton? No, určitě to ani v druhé polovině 50. let na ulicích velkoměst nebylo auto z každého dvorkuKompromisem pro bohaté šetřílky byl 219, čtyřválec v honosné karosérii 220. Dnes je víceméně zapomenutý, ti neznalí se diví „nezaokrouhlenému“ typovému označeníMezi nejzajímavější speciály patří pohřební úpravy. Všimněte si pouhého jednoho páru dveří, karosárna musela provést značné úpravyS kombíky sice koncern experimentoval, ale jejich výrobu až do příchodu řady T123 svěřoval spolehlivým externím karosárnám…I malá „stoosmdesátka“ měla místa vzadu na rozdávání. Interiér byl svým ergonomickým rozložením příkladný ještě mnoho let po premiéře W120Barevná kombinace interiéru vždy odpovídala venkovnímu odstínu karosérie, barvu a druh čalounění nabízel zvláštní katalogNa stánku Mercedes-Benz v londýnském Earls Courtu je mezi bílým supersportem 300 SL a modrým W186 „Adenauer“ elegantní černý 220Německý sen, zhmotněný do propagační fotografie: Mercedes-Benz 220 na vjezdové cestě před garážovými vraty u novostavby v předměstském stylu padesátých letV některých propagačních materiálech zdůrazňoval Daimler-Benz exportní úspěchy formou snímků z přístavů nebo lodního transportuŽenevský autosalón 1954 a slavné chvíle debutu elegantního šestiválce. Daimler-Benz konečně zareagoval na požadavky bohatnoucí vyšší střední vrstvyVelehorské alpské panorama, kontrastující se svěží, ale nikoliv řvavou červenou barvou karosérie malého čtyřválce. Bývaly doby, kdy i Mercedes-Benz dokázal vyrábět elegantní vozidla v příjemných odstínech
NaN/19