Poprvé od roku 2003 představil Volkswagen od základu nový užitkový model Transporter.Ten vznikl ve spolupráci s Fordem, jeho dvojčetem je Transit Custom a oba modely sdílejí především použitou techniku.Vnější design je svébytný, Volkswagen se snažil a vyměnil řadu vnějších panelů.Přední část výrazně připomíná osobní Multivan, který je ale technicky odlišný a stojí na platformě MQB pro osobní auta.Pseudoterénní varianta PanAmericana dostala plastové obložení spodní části karoserie nebo až 19palcová litá kola.Působí velmi stylovým dojmem, navíc v kombinaci s pohonem všech kol nepůjde o v terénu úplně nepoužitelný model.Valník s dvojitou kabinou je unikátní verzí pro VW T7, sesterský Ford Transit Custom toto provedení nenabízí.Diodová světla jsou v základní výbavě každého Transporteru.K dispozici budou i maticová diodová světla IQ.Light.Vzadu jsou vertikální světlomety ve tvaru písmene C.Základní Transporter nabídne nákladový prostor o objemu až 5,8 m3 s normálním a až 9 m3 s prodlouženým rozvorem a zvýšenou střechou.O 148 mm se rozšířil prostor mezi podběhy v nákladovém prostoru, delší je i celková ložná plocha.Posuvné dveře mohou být na obou bocích karoserie.Mezi prostorem pro posádku a pro náklad je pevná přepážka.V nákladovém prostoru nechybí třeba zásuvky…… nebo osvětlení.Vzadu mohou být dvoukřídlé dveře…… které se otevírají do pravého úhlu.Nákladový prostor může být vybavený i jako mobilní dílna.Základem bude pod kapotou dvoulitrové TDI s 81, 110 nebo 125 kW. Základem bude manuální převodovka, osmistupňový automat je standardem u 125 kW a příplatkem u 110 kW.Hrdlo nádrže je opět za předními dveřmi.K turbodieselu o výkonu 110 a 125 kW se nabízí volitelně pohon všech kol, ten také technicky odpovídá technice Fordu.Elektrická i plug-in hybridní verze mají dobíjecí konektor v předním nárazníku. Plně elektrická verze má 64kWh baterku a výkon 100, 160 nebo 210 kW. Síla je, na rozdíl od ostatních verzí, přenášená na zadní kola. Plug-in hybrid se skládá z přeplňovaného benzinového čtyřválce o objemu 2,5 litru, elektromotoru a 11,8kWh akumulátoru. Celkově má 171 kW.Palubní deska se oproti Fordu hodně proměnila, podobně jako vnějšímu designu se VW pokoušel dát interiéru svébytnou podobu. Oba displeje jsou v základu, klimatizace má bohužel jen dotykové ovládání.Volič automatu se přesunul pod volant, provedení s manuálem mají páku stále klasicky na vyvýšeném středovém tunelu.Některé spínače sdílí VW s Fordem, byť změnil spoustu detailů. Mezi sdílené patří i ovladače světel.Parkovací brzda je nově výhradně elektrická.Výplně dveří vypadají podobně jako ve stávajícím Transporteru T6.1.Transporter nabídne tradiční uspořádání se třemi sedačkami vpředu, tedy dvojsedadlem spolujezdce.Z prostředního sedadla bude možné udělat elegantní stolek.V nabídce ale bude i varianta se dvěma místy vpředu.Díky přesunu voliče automatu pod volant se na středovém tunelu uvolnilo místo pro odkládací konzoli.Že by mohl elektrický Transporter konkurovat jiné elektrické dodávce ID. Buzz, se ve Volkswagenu nebojí. Jednak je Transporter uvnitř i celkově větší, ID. Buzz pak sází na větší baterku a papírově delší dojezd. V neposlední řadě se liší také vnějšími tvary.Kromě Transporteru se T7 představila tradičně jako osobní až devítimístná verze Caravelle.Ta sází na stejný vnější design i rozměry včetně 3,1- nebo 3,5metrového rozvoru náprav.Je ale luxusnější než třeba Transporter ve variantě kombi.Palubní deska je shodná, 12palcové budíky doplňuje 13palcový multimediální systém. Nechybí spousta odkládacích ploch.V prostřední řadě jsou tři samostatná místa…… stejně jako úplně vzadu. Prostoru je, v této konkrétní verzi s delším rozvorem, dostatek.Sedačky jsou lehčí než v končícím VW T6.1, je s nimi tedy snazší manipulace.Dost místa zůstává díky prodloužené délce i v kufru i se třemi řadami sedadel.Pro cestující vzadu nechybí samostatný panel klimatizace, který má klasické fyzické ovladače.
NaN/53