Volkswagen Transporter a Caravelle T7 patří k hlavním novinkám hannoverské výstavy. Zatímco karoserie i interiér jsou skoro kompletně svébytné, techniku sdílí auto s Fordem Transit Custom. To znamená přítomnost naftových motorů, plug-in hybridu i několik elektrických provedení. Čtyřkolka chybět nebude.
Volkswagen Transporter a Caravelle T7 patří k hlavním novinkám hannoverské výstavy. Zatímco karoserie i interiér jsou skoro kompletně svébytné, techniku sdílí auto s Fordem Transit Custom. To znamená přítomnost naftových motorů, plug-in hybridu i několik elektrických provedení. Čtyřkolka chybět nebude.
V Česku začne předprodej na podzim, první auta ale fyzicky zamíří k prodejcům až na jaře. Výroba bude probíhat v Turecku, valník s dvojitou kabinou je pro T7 exkluzivní variantou.
V Česku začne předprodej na podzim, první auta ale fyzicky zamíří k prodejcům až na jaře. Výroba bude probíhat v Turecku, valník s dvojitou kabinou je pro T7 exkluzivní variantou.
Volkswagen ukázal také elektrický IB. Buzz GTX v policejních barvách.
Volkswagen ukázal také elektrický IB. Buzz GTX v policejních barvách.
Jeden z úpravců pro změnu přestavěl ID. Buzz na pick-up, zatím je to jen koncept.
Jeden z úpravců pro změnu přestavěl ID. Buzz na pick-up, zatím je to jen koncept.
Po dlouhé době se v Evropě mezi lehká užitková vozidla vrací Kia. Ta nabídne sérii elektrických dodávek známých pod zkratkou PBV, v Hannoveru prezentovala modely PV5 v užitkovém (na snímku) i osobním provedení, respektive větší PV7 v užitkové verzi.
Po dlouhé době se v Evropě mezi lehká užitková vozidla vrací Kia. Ta nabídne sérii elektrických dodávek známých pod zkratkou PBV, v Hannoveru prezentovala modely PV5 v užitkovém (na snímku) i osobním provedení, respektive větší PV7 v užitkové verzi.
Takto vypadá osobní verze PV5 se sedmi místy k sezení. Prodeje začnou v létě příštího roku a chybět nebudou ani různé nástavby.
Takto vypadá osobní verze PV5 se sedmi místy k sezení. Prodeje začnou v létě příštího roku a chybět nebudou ani různé nástavby.
Renault Master je čerstvou dodávkou roku 2025 a v příštím roce přijede také ve verzi s palivovými články a dojezdem kolem 700 kilometrů.
Renault Master je čerstvou dodávkou roku 2025 a v příštím roce přijede také ve verzi s palivovými články a dojezdem kolem 700 kilometrů.
Už před nějakým časem se Iveco spojilo s Hyundai kvůli vývoji aut s palivovými články. Tato spolupráce ale zahrnuje i elektrický model eMoovy nabízený jako podvozek či valník. Kabina je z Hyundai Staria a na jedno nabití ujede novinka až 320 kilometrů.
Už před nějakým časem se Iveco spojilo s Hyundai kvůli vývoji aut s palivovými články. Tato spolupráce ale zahrnuje i elektrický model eMoovy nabízený jako podvozek či valník. Kabina je z Hyundai Staria a na jedno nabití ujede novinka až 320 kilometrů.
Jak vypadá takový kamion s vodíkovým pohonem v útrobách? Názorně to předvádí Iveco. Vůbec vodík byl jedním ze zásadních témat letošního IAA Transportation.
Jak vypadá takový kamion s vodíkovým pohonem v útrobách? Názorně to předvádí Iveco. Vůbec vodík byl jedním ze zásadních témat letošního IAA Transportation.
Iveco je partnerem Metallicy a jeho kamiony se objevily na nedávném evropském turné kapely. Speciální design tak nepřekvapí.
Iveco je partnerem Metallicy a jeho kamiony se objevily na nedávném evropském turné kapely. Speciální design tak nepřekvapí.
Když už neměly automobilky vodík, hodily tam alespoň elektřinu. Tak jako v případě MAN eTGX s denním dojezdem až 800 km (počítá se s povinnou přestávkou, kdy se bude nabíjet) a baterií o kapacitě až 480 kWh. Nabíjí se výkonem nejvýše 750 kW.
Když už neměly automobilky vodík, hodily tam alespoň elektřinu. Tak jako v případě MAN eTGX s denním dojezdem až 800 km (počítá se s povinnou přestávkou, kdy se bude nabíjet) a baterií o kapacitě až 480 kWh. Nabíjí se výkonem nejvýše 750 kW.
Volvo ukázalo tahač, který prodává třeba ve Spojených státech.
Volvo ukázalo tahač, který prodává třeba ve Spojených státech.
V Evropě ale kvůli regulacím nabízí podstatně jinak navržené kabiny tahačů. V tomto případě jde o nákladní auto roku 2024 FH Electric. To má baterie s kapacitou až 540 kWh a dojezd 300 km na jedno nabití. Maximální nabíjecí výkon je 250 kW.
V Evropě ale kvůli regulacím nabízí podstatně jinak navržené kabiny tahačů. V tomto případě jde o nákladní auto roku 2024 FH Electric. To má baterie s kapacitou až 540 kWh a dojezd 300 km na jedno nabití. Maximální nabíjecí výkon je 250 kW.
Mercedes-Benz eActros 600 patří k nejzajímavějším elektrickým tahačům s baterií o kapacitě 621 kWh a dojezdem na jediné nabití kolem 500 km. Protože ale řidič musí dělat povinné přestávky, bude při nich moci nabíjet a dosáhnout tak mnohem delšího denního dojezdu. Maximální nabíjecí výkon je 400 kW.
Mercedes-Benz eActros 600 patří k nejzajímavějším elektrickým tahačům s baterií o kapacitě 621 kWh a dojezdem na jediné nabití kolem 500 km. Protože ale řidič musí dělat povinné přestávky, bude při nich moci nabíjet a dosáhnout tak mnohem delšího denního dojezdu. Maximální nabíjecí výkon je 400 kW.
Interiér vozu připomíná v mnohém osobní mercedesy a ukazuje, jak moc se komfort nákladních aut za poslední roky posunul. Místo zrcátek jsou samozřejmě kamery.
Interiér vozu připomíná v mnohém osobní mercedesy a ukazuje, jak moc se komfort nákladních aut za poslední roky posunul. Místo zrcátek jsou samozřejmě kamery.
Kolem Tesly Semi bylo pořád živo. Tahač se ukázal v evropské premiéře, Američané zvažují jeho prodej v Evropě.
Kolem Tesly Semi bylo pořád živo. Tahač se ukázal v evropské premiéře, Američané zvažují jeho prodej v Evropě.
Scania na venkovní ploše demonstrovala schopnosti svých nákladních aut.
Scania na venkovní ploše demonstrovala schopnosti svých nákladních aut.
Také tahače se upravují, byť v případě této Scanie z Japonska spíše decentně.
Také tahače se upravují, byť v případě této Scanie z Japonska spíše decentně.
Zaujmout dokázaly produkty firmy Kaiyun Energy, které si evidentně vzaly za vzor Teslu Cybertruck. Blíže nepojmenovaný nákladní automobil z jejího portfolia totiž dostal ostře řezanou karoserii z nerezové oceli.
Zaujmout dokázaly produkty firmy Kaiyun Energy, které si evidentně vzaly za vzor Teslu Cybertruck. Blíže nepojmenovaný nákladní automobil z jejího portfolia totiž dostal ostře řezanou karoserii z nerezové oceli.
Nabízí se v několika verzích třeba jako tahač, dále se skříňovou nástavbou a dokonce jako popelářské auto. Na šířku má až 2,55 metru, na délku podle aplikace až 11,2 metru v případě této "skříňové" verze.
Nabízí se v několika verzích třeba jako tahač, dále se skříňovou nástavbou a dokonce jako popelářské auto. Na šířku má až 2,55 metru, na délku podle aplikace až 11,2 metru v případě této "skříňové" verze.
Futuristicky vyhlížející auto umí jezdit na elektřinu, benzin či naftu, nebo vodík. V prodeji je ale zatím jen v Číně.
Futuristicky vyhlížející auto umí jezdit na elektřinu, benzin či naftu, nebo vodík. V prodeji je ale zatím jen v Číně.
S podobným designem přicházejí i menší vozy, tento s délkou těsně pod šest metrů a opět několika druhy pohonu na výběr.
S podobným designem přicházejí i menší vozy, tento s délkou těsně pod šest metrů a opět několika druhy pohonu na výběr.
Vyloženě do města určený model má délku 3,7 metru a uveze až 500 kilo nákladu. I tady hovoříme o třech různých typech pohonu.
Vyloženě do města určený model má délku 3,7 metru a uveze až 500 kilo nákladu. I tady hovoříme o třech různých typech pohonu.
Toto je tahač Yellow River HICEV s vodíkovým spalovacím motorem a dojezdem kolem 800 kilometrů.
Toto je tahač Yellow River HICEV s vodíkovým spalovacím motorem a dojezdem kolem 800 kilometrů.
Číňani vůbec výrazně vystrčili růžky a ukázali množství nákladních aut s klasickým spalovacím motorem, plynovým pohonem, na elektřinu i na vodík. Palivové články má i tento model Shacmoto X6000. Dojezd je prý až tisíc kilometrů.
Číňani vůbec výrazně vystrčili růžky a ukázali množství nákladních aut s klasickým spalovacím motorem, plynovým pohonem, na elektřinu i na vodík. Palivové články má i tento model Shacmoto X6000. Dojezd je prý až tisíc kilometrů.
Další neznámou čínskou značkou je King Long, která vedle tahače ukázala i autobus pojmenovaný Merry Combo, za jehož design dokonce získala cenu Red Dot. Je to až 55místný elektrický autokar s 528kWh baterkou a dojezdem 516 km podle čínského testovacího cyklu.
Další neznámou čínskou značkou je King Long, která vedle tahače ukázala i autobus pojmenovaný Merry Combo, za jehož design dokonce získala cenu Red Dot. Je to až 55místný elektrický autokar s 528kWh baterkou a dojezdem 516 km podle čínského testovacího cyklu.
V portfoliu značky King Long nechybí ani dodávka pojmenovaná Merry Van v několika velikostech s až 9,7 m3 prostoru. Baterie má 41,85 kWh a podle evropského testovacího cyklu ujede auto nejvýše 220 km.
V portfoliu značky King Long nechybí ani dodávka pojmenovaná Merry Van v několika velikostech s až 9,7 m3 prostoru. Baterie má 41,85 kWh a podle evropského testovacího cyklu ujede auto nejvýše 220 km.
Horkou novinkou je dodávka BYD e-Vali s délkou téměř šest nebo sedm metrů, nákladovým prostorem o objemu až 17,9 m3 a 80,64kWh baterií. Na jedno nabití ujede 220 až 250 kilometrů, uveze přitom až 1450 kilo. Vzhledem k poměrně malé baterce nepřekvapí, že je auto určené především pro různé doručovací služby pohybující se primárně po městě. Ty jistě ocení nabíjení výkonem až 188 kW.
Horkou novinkou je dodávka BYD e-Vali s délkou téměř šest nebo sedm metrů, nákladovým prostorem o objemu až 17,9 m3 a 80,64kWh baterií. Na jedno nabití ujede 220 až 250 kilometrů, uveze přitom až 1450 kilo. Vzhledem k poměrně malé baterce nepřekvapí, že je auto určené především pro různé doručovací služby pohybující se primárně po městě. Ty jistě ocení nabíjení výkonem až 188 kW.
Své dodávky ukázal i Dongfeng, jinak známý především osobními auty. Zejména bílé užitkové vozy E-Star V jsou horké novinky s dojezdem až 310 km podle baterie a dle čínského testovacího cyklu. Jestli a kdy se dostanou do Evropy, ale nevíme. Černá dodávka se jmenuje také E-Star V, má ale až 100,96kWh baterku a dojezd 260 km, ovšem dle starého testovacího cyklu NEDC.
Své dodávky ukázal i Dongfeng, jinak známý především osobními auty. Zejména bílé užitkové vozy E-Star V jsou horké novinky s dojezdem až 310 km podle baterie a dle čínského testovacího cyklu. Jestli a kdy se dostanou do Evropy, ale nevíme. Černá dodávka se jmenuje také E-Star V, má ale až 100,96kWh baterku a dojezd 260 km, ovšem dle starého testovacího cyklu NEDC.
Sinotruk Bolden S7 či S9 podle provedení karoserie se ostatním čínským autům tak trochu vymykal. Pod kapotou totiž má klasický turbodiesel s výkonem 140 kW a osmistupňovým automatem. Jenže do prodeje v Evropě jen tak nezamíří.
Sinotruk Bolden S7 či S9 podle provedení karoserie se ostatním čínským autům tak trochu vymykal. Pod kapotou totiž má klasický turbodiesel s výkonem 140 kW a osmistupňovým automatem. Jenže do prodeje v Evropě jen tak nezamíří.
Nechybí divoká čínská barevná kombinace interiéru s fialovými potahy.
Nechybí divoká čínská barevná kombinace interiéru s fialovými potahy.
Maxus eTerron 9 vypadá nejen zajímavě, ale má i 102kWh baterku, elektrický pohon všech kol a měl by ujet 430 kilometrů na jedno nabití.
Maxus eTerron 9 vypadá nejen zajímavě, ale má i 102kWh baterku, elektrický pohon všech kol a měl by ujet 430 kilometrů na jedno nabití.
Kabina je veskrze moderní, oproti současným modelům Maxusu to představuje výrazný posun.
Kabina je veskrze moderní, oproti současným modelům Maxusu to představuje výrazný posun.
Skupina Wuzheng se prezentovala několika čtyřkolovými modely značky Feidi a též tříkolkami 3MX, které nabízí v různých podobách včetně sklápěče nebo skříně. Je to elektrické vozidlo a podle testovacího cyklu pro motorky ujede na jedno nabití až 170 km.
Skupina Wuzheng se prezentovala několika čtyřkolovými modely značky Feidi a též tříkolkami 3MX, které nabízí v různých podobách včetně sklápěče nebo skříně. Je to elektrické vozidlo a podle testovacího cyklu pro motorky ujede na jedno nabití až 170 km.
Zcela neznámou automobilkou je také singapurský Ohm, zaměřující se na elektrická především lehká užitková vozidla. Auta vyrábí převážně v Číně.
Zcela neznámou automobilkou je také singapurský Ohm, zaměřující se na elektrická především lehká užitková vozidla. Auta vyrábí převážně v Číně.
Pochopitelně nechyběla cargokola, rikši, zkrátka různé alternativní způsoby přepravy zboží hlavně po městě.
Pochopitelně nechyběla cargokola, rikši, zkrátka různé alternativní způsoby přepravy zboží hlavně po městě.
Tato tříkolka RAP Bange má elektrický pohon, dojezd až sto kilometrů a nosnost 250 kilo plus řidič.
Tato tříkolka RAP Bange má elektrický pohon, dojezd až sto kilometrů a nosnost 250 kilo plus řidič.
Autonomní řízení se pomalu dostává i do světa zemědělských strojů. Tento konkrétně společnými silami vyvinuly firmy Krone a Lemken, v tomto případě je pak nosič vybavený žacími stroji.
Autonomní řízení se pomalu dostává i do světa zemědělských strojů. Tento konkrétně společnými silami vyvinuly firmy Krone a Lemken, v tomto případě je pak nosič vybavený žacími stroji.
Kromě aut se ukázaly třeba i návěsy a další technika se světem nákladních vozů spojená. Toto je třeba příklad desetinápravového návěsu s délkou až 30,5 metru a hmotností až 33,6 tuny.
Kromě aut se ukázaly třeba i návěsy a další technika se světem nákladních vozů spojená. Toto je třeba příklad desetinápravového návěsu s délkou až 30,5 metru a hmotností až 33,6 tuny.
Celý den létala nad výstavištěm vzducholoď propagující společnost ZF.
Celý den létala nad výstavištěm vzducholoď propagující společnost ZF.
Nechyběla ani historická užitková a nákladní vozidla. Mezi nimi Barkas V901/2.
Nechyběla ani historická užitková a nákladní vozidla. Mezi nimi Barkas V901/2.
Německá firma Henschell je známá výrobou lokomotiv nebo tanků před a během druhé světové války. Po ní se vrhla i na výrobu nákladních aut, která později zfúzovala s firmou Hanomag a nakonec plně přešla pod Daimler-Benz.
Německá firma Henschell je známá výrobou lokomotiv nebo tanků před a během druhé světové války. Po ní se vrhla i na výrobu nákladních aut, která později zfúzovala s firmou Hanomag a nakonec plně přešla pod Daimler-Benz.
Volkswagen ukázal i různé verze předchůdce nové T7. Za všechny vypichujeme T4 s dvojitou kabinou a pohonem všech kol Syncro.
Volkswagen ukázal i různé verze předchůdce nové T7. Za všechny vypichujeme T4 s dvojitou kabinou a pohonem všech kol Syncro.
28/47