Předlohou pro EMW 340 se stal šestiválec BMW 326, jeden z nejlepších evropských vozů oné doby a třídyV pokročilejším stádiu výroby aspoň továrna instalovala osvětlení a opravila budovy z válečných škod. Přesto mechanizace linky stále spočívá na lidských svalech…Vypalovací boxy patřily k tomu nejmodernějšímu, čím továrna v Eisenachu počátkem 50. let osadila své provozyNa lipských veletrzích byly zahraničním návštěvníkům a novinářům k dispozici tyto reklamní tiskoviny, kde už se název výrobce promítl do nadřazeného koncernu IFA. Setkáme se opět s tradičním diletantským označením sedanu pojmem „Limousine“, nesprávně německy mluvícími zeměmi dodnes používanýmVýrobní linka k montáži EMW ničím nepřipomínala obří provozy v soudobém západním světě. Přesto produkce rostla!Také na konci linky před expedicí se vše dosazovalo ručně: tedy osvětlení, nárazníky, interiér a další součásti. Všechny vozy na fotografii jsou patrně v nejpoužívanějším černém odstínuExistují stovky pohlednicových motivů z měst bývalé NDR, kde figuruje EMW…Velmi prostorná ambulance pocházela z VEB Karosseriewerke Halle (VEB je ekvivalent našeho bývalého Národního podniku – tedy továrny, vlastněné státem). Tato továrna vznikla zestátněním karosárny KühnRenovované exempláře různých provedení EMW 340 jsou v německých i evropských muzeích. Na snímku základní modifikace v tovární expozici někdejší výrobny v EisenachuNa pohlednicovém motivu z počátku 60. let najdeme nejen Wartburgy 311, ale i EMW, „upravené“ mlhovkami a dalším příslušenstvím, jak si počínali východoněmečtí majitelé automobilů (a některým to vydrželo dodnesNamísto obvyklé rentgenové kresby dnes rozměrový náčrtek. Je z něj patrné, že délka EMW 340 téměř „na chlup“ odpovídala délce Octavie II z roku 2004Na zahraničních veletrzích vystavovaly východoněmecké automobilky ve společné expozici koncernu IFA (IFA = Průmyslový svaz pro výrobu motorových vozidel). Zcela vlevo je Ifa F9, vedle ní dvě verze Ifa F8, vycházející z předválečných DkW, v popředí EMW 340
NaN/12