Na titulní straně kalendáře o velikosti A2 je modrý MTX Roadster zvěčněný u přehrady Les království. A všechny tři modelky, které se v kalendáři pro rok 2025 objevily.
Na titulní straně kalendáře o velikosti A2 je modrý MTX Roadster zvěčněný u přehrady Les království. A všechny tři modelky, které se v kalendáři pro rok 2025 objevily.
Zelená 110 R prozáří leden. Jde o typ vyrobený v roce 1980 a má za sebou kompletní renovaci.
Zelená 110 R prozáří leden. Jde o typ vyrobený v roce 1980 a má za sebou kompletní renovaci.
Sestřička před nemocnicí U Apolináře a škodovka na převoz krve. Konkrétně jde o nejstarší vůz, který se v kalendáři objevil, a to 1201 STW. Jde o repliku vozu.
Sestřička před nemocnicí U Apolináře a škodovka na převoz krve. Konkrétně jde o nejstarší vůz, který se v kalendáři objevil, a to 1201 STW. Jde o repliku vozu.
Škoda Rapid LDD Standard. Auta přestavovala britská firma Ludgate Design & Development na kabriolety. Vznikly dvě varianty. Standard a polokabrio Lux. Část produkce vznikla z vozu Rapid 130 a pozdější kusy z Rapidu 135, protože jeho motor splňoval emisní limity v západní Evropě a uměl jezdit na bezolovnatý benzin. Celkem vzniklo necelých 350 vozů, takže jde vlastně o nejběžnější verzi Rapida cabrio. Tento kousek si objednal zákazník z Belgie, jde tedy o vzácný exemplář s levostranným řízením.
Škoda Rapid LDD Standard. Auta přestavovala britská firma Ludgate Design & Development na kabriolety. Vznikly dvě varianty. Standard a polokabrio Lux. Část produkce vznikla z vozu Rapid 130 a pozdější kusy z Rapidu 135, protože jeho motor splňoval emisní limity v západní Evropě a uměl jezdit na bezolovnatý benzin. Celkem vzniklo necelých 350 vozů, takže jde vlastně o nejběžnější verzi Rapida cabrio. Tento kousek si objednal zákazník z Belgie, jde tedy o vzácný exemplář s levostranným řízením.
Branham Spyder 120, věřili byste, že má základ ze škodovky? Firma Banham Conversions z Rochesteru ve Velké Británii se zabývala v 70. letech přestavbami luxusních limuzín na kabriolety. Později začala na bázi menších a levných vozidel dělat repliky legendárních aut jako například Porsche 550 Spyder. A právě pro repliku Spyderu byla, vzhledem k podobnosti koncepce, zvolena úprava z vozů Š742/743. Vůz se vyráběl od půlky 80. let a pro jeho stavbu byla použita podvozková platforma, nápravy a kompletní agregát. Většina vozů byla postavena na bázi Š130/Rapid, ale používaly se i Š120. Karoserie je kompletně z laminátu a interiér byl individuální. Některé vozy přiznávaly původ logem Banham, některé si hrály na Porsche.
Díky nízké hmotnosti dosahoval Spyder i s relativně slabým motorem vcelku dobrého zrychlení.
Branham Spyder 120, věřili byste, že má základ ze škodovky? Firma Banham Conversions z Rochesteru ve Velké Británii se zabývala v 70. letech přestavbami luxusních limuzín na kabriolety. Později začala na bázi menších a levných vozidel dělat repliky legendárních aut jako například Porsche 550 Spyder. A právě pro repliku Spyderu byla, vzhledem k podobnosti koncepce, zvolena úprava z vozů Š742/743. Vůz se vyráběl od půlky 80. let a pro jeho stavbu byla použita podvozková platforma, nápravy a kompletní agregát. Většina vozů byla postavena na bázi Š130/Rapid, ale používaly se i Š120. Karoserie je kompletně z laminátu a interiér byl individuální. Některé vozy přiznávaly původ logem Banham, některé si hrály na Porsche. Díky nízké hmotnosti dosahoval Spyder i s relativně slabým motorem vcelku dobrého zrychlení.
Krásná Felicia Fun. Auto původně ze Španělska, proto má i speciální lakování stříbrná-žluté doplňky. Pravděpodobně nejbláznivější projekt v historii škodovky a dnes ceněný veterán. Fun je čtyřmístný, má důmyslně posuvnou zadní přepážku se sklápěcími sedadly. Karoserie dostala kompletní bodykit a ve standardu byla i litá kola. Valnou většinu aut pohání agregát VW 1.6i, ale existují i vozy s motorem 1.3 MPi, a dokonce i 1.9D. Vzhledem k tehdy vysoké pořizovací ceně bylo vyrobeno 4096 aut, většinou na vývoz. Kromě loga Škoda měl Fun také vlastní logo a tím byla zelená žabka s korunkou.
Krásná Felicia Fun. Auto původně ze Španělska, proto má i speciální lakování stříbrná-žluté doplňky. Pravděpodobně nejbláznivější projekt v historii škodovky a dnes ceněný veterán. Fun je čtyřmístný, má důmyslně posuvnou zadní přepážku se sklápěcími sedadly. Karoserie dostala kompletní bodykit a ve standardu byla i litá kola. Valnou většinu aut pohání agregát VW 1.6i, ale existují i vozy s motorem 1.3 MPi, a dokonce i 1.9D. Vzhledem k tehdy vysoké pořizovací ceně bylo vyrobeno 4096 aut, většinou na vývoz. Kromě loga Škoda měl Fun také vlastní logo a tím byla zelená žabka s korunkou.
Škoda Garde a větrný mlýn Černilov. Garde, interně typ 743, je kupé vycházející ze sedanu Škoda 120LS, řady 742. Kromě karoserie se ale od sedanu výrazně liší
zadní nápravou se šikmými rameny a poloosami s homokinetickými klouby typu Löbro. Později byly použity poloosy tuzemské výroby. Výroba Garde probíhala v letech 1981 a 1982 v Kvasinách. V průběhu roku 1982 se přesunula do továrny BAZ (Bratislavské automobilové závody). V roce 1984 je Garde nahrazeno Rapidem, který vychází z modernizovaného sedanu 742 M s větším rozchodem kol a modernější přední částí, skelet se stejně jako u sedanu téměř nemění. V automobilce BAZ navíc později vznikl prototyp Locusta, který měl české "kupátko" výrazně modernizovat. Konstruktéři počítali s přesunutím motoru dopředu a uvolněné místo vzadu mělo sloužit velkému zavazadlovému prostoru dostupnému výklopnou zadní stěnou. K jeho výrobě ale nikdy nedošlo.
Vůz má samonosnou karoserii. Motor je řadový čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, čtyřválec s rozvodem OHV, o objemu 1174 cm³ a výkonu 42,7 kW.
Škoda Garde a větrný mlýn Černilov. Garde, interně typ 743, je kupé vycházející ze sedanu Škoda 120LS, řady 742. Kromě karoserie se ale od sedanu výrazně liší zadní nápravou se šikmými rameny a poloosami s homokinetickými klouby typu Löbro. Později byly použity poloosy tuzemské výroby. Výroba Garde probíhala v letech 1981 a 1982 v Kvasinách. V průběhu roku 1982 se přesunula do továrny BAZ (Bratislavské automobilové závody). V roce 1984 je Garde nahrazeno Rapidem, který vychází z modernizovaného sedanu 742 M s větším rozchodem kol a modernější přední částí, skelet se stejně jako u sedanu téměř nemění. V automobilce BAZ navíc později vznikl prototyp Locusta, který měl české "kupátko" výrazně modernizovat. Konstruktéři počítali s přesunutím motoru dopředu a uvolněné místo vzadu mělo sloužit velkému zavazadlovému prostoru dostupnému výklopnou zadní stěnou. K jeho výrobě ale nikdy nedošlo. Vůz má samonosnou karoserii. Motor je řadový čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, čtyřválec s rozvodem OHV, o objemu 1174 cm³ a výkonu 42,7 kW.
Felicia je miláčkem v historii škodovek. Kabriolet vyráběný v Kvasinách v letech 1959–1964 sdílel se svým předchůdcem, kterým byla Škoda 450, tvary karoserie, měl ale lepší podvozek. Bylo vyrobeno 14 963 kusů typu Felicia a Felicia Super. Rozdílná byla ale i palubní deska, přední reflektory byly již asymetrické, zadní lampy již dostaly oranžový blinkr, v nabídce přibyl hardtop. Auto pochází z roku 1961 a je po starší renovaci.
Felicia je miláčkem v historii škodovek. Kabriolet vyráběný v Kvasinách v letech 1959–1964 sdílel se svým předchůdcem, kterým byla Škoda 450, tvary karoserie, měl ale lepší podvozek. Bylo vyrobeno 14 963 kusů typu Felicia a Felicia Super. Rozdílná byla ale i palubní deska, přední reflektory byly již asymetrické, zadní lampy již dostaly oranžový blinkr, v nabídce přibyl hardtop. Auto pochází z roku 1961 a je po starší renovaci.
1000 MB je první sériově vyráběný automobil Škoda se samonosnou karosérií, zároveň první s koncepcí pohonu "vše vzadu". MBX nemá B sloupek, je díky tomu nadčasově krásné, bohužel aut se mnoho nedochovalo, protože karoserie kvůli horší tuhosti praskala. Přívěsný vozík je rarita, plán na jeho výrobu se otiskl v časopisu Urob si sám.
1000 MB je první sériově vyráběný automobil Škoda se samonosnou karosérií, zároveň první s koncepcí pohonu "vše vzadu". MBX nemá B sloupek, je díky tomu nadčasově krásné, bohužel aut se mnoho nedochovalo, protože karoserie kvůli horší tuhosti praskala. Přívěsný vozík je rarita, plán na jeho výrobu se otiskl v časopisu Urob si sám.
Octavia přišla na trh v roce 1959 a dohromady bylo vyrobeno 226 531 kusů typu Octavia, 79 489 kusů typu Octavia Super. Tento kousek je v původním stavu.
Octavia přišla na trh v roce 1959 a dohromady bylo vyrobeno 226 531 kusů typu Octavia, 79 489 kusů typu Octavia Super. Tento kousek je v původním stavu.
Z modelu 110 L vznikla soutěžní varianta 110 L Rally, která se lišila od série zvýšeným objemem motoru. Další vývojový článek byla 120 S Rallye, kde se chladič přestěhoval dopředu a zvýšil se výkon. Mimo tyto vozy vznikla také řada okruhových a kopcových vozidel. Jedním z nich byla i verze 1150 pro skupinu A2. Vůz v kalendáři je věrná replika závodního vozu mistra Evropy cestovních vozů Břetislava Engeho z roku 1974.
Z modelu 110 L vznikla soutěžní varianta 110 L Rally, která se lišila od série zvýšeným objemem motoru. Další vývojový článek byla 120 S Rallye, kde se chladič přestěhoval dopředu a zvýšil se výkon. Mimo tyto vozy vznikla také řada okruhových a kopcových vozidel. Jedním z nich byla i verze 1150 pro skupinu A2. Vůz v kalendáři je věrná replika závodního vozu mistra Evropy cestovních vozů Břetislava Engeho z roku 1974.
Začátkem 60. let vznikla potřeba modernizace osobního a užitkového vozu škoda 1200/1201. Model byl původně plánován jako mezityp, ale díky průtahům s konstrukcí modernějšího modelu s trambusovou karoserií (Š1203) vydržel nakonec ve výrobě 10 let. Typ 1202 se vyráběl pouze ve verzích osobní STW, dodávka, sanitní a pohřební vůz a pick-up. Osobní verze měla, stejně jako předchozí model, zadní dveře pouze vpravo. Vůz byl vyráběn v závodě ve Vrchlabí v letech 1961-1971. Jde o repliku VB a fotilo se na letišti v Pardubicích.
Začátkem 60. let vznikla potřeba modernizace osobního a užitkového vozu škoda 1200/1201. Model byl původně plánován jako mezityp, ale díky průtahům s konstrukcí modernějšího modelu s trambusovou karoserií (Š1203) vydržel nakonec ve výrobě 10 let. Typ 1202 se vyráběl pouze ve verzích osobní STW, dodávka, sanitní a pohřební vůz a pick-up. Osobní verze měla, stejně jako předchozí model, zadní dveře pouze vpravo. Vůz byl vyráběn v závodě ve Vrchlabí v letech 1961-1971. Jde o repliku VB a fotilo se na letišti v Pardubicích.
Speciálně postavený vůz pro soutěž pro East African Safari Rally Classic v Keni. Jedná se vítězný vůz kategorie cl1 v roce 2023 s posádkou Glen Edmunds a Lloyd Destro. Fotilo se v off-road parku v Dobřanech.
Speciálně postavený vůz pro soutěž pro East African Safari Rally Classic v Keni. Jedná se vítězný vůz kategorie cl1 v roce 2023 s posádkou Glen Edmunds a Lloyd Destro. Fotilo se v off-road parku v Dobřanech.
4/13