Francouzské zastoupení Škody uspořádalo souboj mezi motoristickými magazíny Automobile Propre a Turbo televize M6.
Francouzské zastoupení Škody uspořádalo souboj mezi motoristickými magazíny Automobile Propre a Turbo televize M6.
Zadání bylo postavit elektromobil na základech Octavie z 50. a 60. let, který ujede alespoň 180 km.
Zadání bylo postavit elektromobil na základech Octavie z 50. a 60. let, který ujede alespoň 180 km.
Tato zelená kreace se jmenuje Škoda Projet X a stojí za ní magazín Turbo televize M6.
Tato zelená kreace se jmenuje Škoda Projet X a stojí za ní magazín Turbo televize M6.
Ta si ke spolupráci přizvala specializovanou firmu W-Autosport, která takhle třeba před dvěma lety postavila tisícikoňový Fiat Multipla.
Ta si ke spolupráci přizvala specializovanou firmu W-Autosport, která takhle třeba před dvěma lety postavila tisícikoňový Fiat Multipla.
Že jde o Octavii, není díky rozšířené karoserii možná na první pohled ani patrné.
Že jde o Octavii, není díky rozšířené karoserii možná na první pohled ani patrné.
Základem upravené Octavie je trubkový rám, šest bateriových modulů pochází z Enyaqu.
Základem upravené Octavie je trubkový rám, šest bateriových modulů pochází z Enyaqu.
Zadní náprava včetně elektromotoru s výkonem 441 kW a točivým momentem 1000 Nm je podle francouzských médií z Tesly Model S. Vpředu je pro změnu náprava z Nissanu GT-R.
Zadní náprava včetně elektromotoru s výkonem 441 kW a točivým momentem 1000 Nm je podle francouzských médií z Tesly Model S. Vpředu je pro změnu náprava z Nissanu GT-R.
Proto jsou vzadu tak široké pneumatiky, jinak by asi přenos výkonu auto nezvládlo.
Proto jsou vzadu tak široké pneumatiky, jinak by asi přenos výkonu auto nezvládlo.
Aby se kola do blatníků vůbec nešla, musely být výrazně rozšířeny.
Aby se kola do blatníků vůbec nešla, musely být výrazně rozšířeny.
Vzhled pak má na svědomí soutěž mezi studenty francouzské školy designu Strate.
Vzhled pak má na svědomí soutěž mezi studenty francouzské školy designu Strate.
Nechybějí různé závodní detaily, ostatně auto by mělo v listopadu dokonce normálně jezdit.
Nechybějí různé závodní detaily, ostatně auto by mělo v listopadu dokonce normálně jezdit.
Interiér odpovídá exteriéru, z původního vozu nezbylo skoro nic.
Interiér odpovídá exteriéru, z původního vozu nezbylo skoro nic.
Octavia v odstínu Mamba Green soupeří s kombíkem pojmenovaným Voltavia, který už začátkem roku představil magazín Automobile Propre.
Octavia v odstínu Mamba Green soupeří s kombíkem pojmenovaným Voltavia, který už začátkem roku představil magazín Automobile Propre.
Který elektromobil je lepší, rozhodnou fanoušci i odborná porota.
Který elektromobil je lepší, rozhodnou fanoušci i odborná porota.
Voltavia vznikla na základech kombi z roku 1969 a má výrazně sériovější design.
Voltavia vznikla na základech kombi z roku 1969 a má výrazně sériovější design.
Vůz je nalakovaný do stejné zelené barvy jako koncept Vision 7S, byl celkově snížený, má aerodynamická kola, vzadu dokonce pod krytem pro lepší obtékání vzduchu.
Vůz je nalakovaný do stejné zelené barvy jako koncept Vision 7S, byl celkově snížený, má aerodynamická kola, vzadu dokonce pod krytem pro lepší obtékání vzduchu.
Interiér se proměnil spíše v detailech a působí jako nenucené retro.
Interiér se proměnil spíše v detailech a působí jako nenucené retro.
Pod kapotou v původním motorovém prostoru je elektromotor o výkonu 75 kW, stejně jako baterka složená ze čtyř modulů z Enyaqu.
Pod kapotou v původním motorovém prostoru je elektromotor o výkonu 75 kW, stejně jako baterka složená ze čtyř modulů z Enyaqu.
14/22