Škoda na jaře uvedla i do Česka Enyaq za 899 tisíc korun. Jedná se o verzi Tour 50 s baterií o využitelné kapacitě 52 kWh.
Papírově tento Enyaq ujede 375 km na jedno nabití a spotřebuje 15,8-16,4 kWh / 100 km.
Podle týdenního testování se dokáže auto k těmto hodnotám přiblížit i v reálném provozu, záleží samozřejmě ale také na povětrnostních podmínkách či mixu mezi jízdami po městě, mimo město a na dálnici.
Za týden testování se spotřeba ustálila na 17,1 kWh / 100 km, větší porci kilometrů ale auto strávilo na dálnici. V městském či příměstském provozu konzumuje SUV výrazněji méně, hodnoty klesnou i někam k 15 kWh / 100 km.
Ostatně především kratší trasy třeba ve městě nebo při cestách mezi městy ve vzdálenosti několika desítek kilometrů budou asi nejpřirozenějším teritoriem Enyaqu 50. Na delší cesty je určená spíše verze 85.
Diodová přední světla jsou v základní výbavě Enyaqu Tour, Matrix LED světla v paketu stojí 50 tisíc korun.
Svítící čelní maska není součástí standardní výbavy Enyaqu Tour, v základu ji má až nejvyšší model Laurin & Klement. Jde ale zcela určitě o efektní prvek.
Diodová světla jsou v základu i vzadu.
Už dávno vypustila Škoda z označení Enyaqu spojení iV.
Vzadu nechybí logo s integrovaným háčkem.
Základní Enyaq Tour má 19palcová litá kola, testovaná verze dostala příplatkové "dvacítky".
Ač nejlevnější, rozhodně není Enyaq za 899 tisíc korun chudě vybavený. Standardem je třeba i navigace s 13palcovým displejem.
Jinak je kabina stejná jako u ostatních Enyaqů, tedy dobře zpracovaná a většinou s kvalitními měkčenými materiály. Alespoň tam, kam posádka často sahá.
Malý displej před řidičem je přehledný a obsahuje veškeré důležité informace třeba o spotřebě. Důkaz, že není potřeba velkých obrazovek, stačí tu menší udělat dostatečně přehlednou.
I nejlevnější Enyaq má předehřev baterie, který se zapíná ručně v menu palubního systému. Je to vítaná funkce, díky ní i při nižších teplotách do baterie proudí od začátku maximální nabíjecí výkon.
Klimatizace, v základu je třízónová automatická, se nadále nastavuje přes 13palcový displej. Jeho software se ale po modernizaci na konci loňského roku zlepšil, takže vše pracuje mnohem rychleji a intuitivněji. Digitální asistentce Lauře dokonce stačí říct "je mi zima" a auto samo zvýší teplotu.
Podobně jako u chytrého telefonu, horní lišta ukrývá rychlé zkratky.
Lišta na ovládání hlasitosti nechybí ani v Enyaqu, naštěstí lze autosystém ovládat i tlačítky na volantu.
Pár klasických tlačítek Enyaq má, jde ale o zkratky do menu palubního systému.
Volič automatu je příjemně malý.
Adaptivní tempomat, podobně jako třeba sledování mrtvých úhlů, má Enyaq za 899 tisíc korun v základní výbavě.
Přihrádka s bezdrátovým nabíjením telefonů je chlazená, to zlepšuje její fungování.
Praktičnost patří k silným stránkám Enyaqu, v interiéru je spousta odkládacích prostor, včetně trochu skryté schránky nalevo od volantu.
Na válečky na volantu už jsme si za ty roky ve škodovkách zvykli.
Pádly pod volantem je možné ovládat sílu rekuperace.
Rozdíly mezi třemi stupni jsou značné, jedním pedálem ale Enyaq ovládat nejde.
Interiér ve verzi Loft má příjemné čalounění v kombinaci látky a umělé kůže. Sedadla jsou standardně vyhřívaná.
Vzadu je podobně jako u jiných Enyaqů dostatek místa v podélném směru i na výšku a na šířku.
Prostřední sedadlo je možné změnit na loketní opěrku, dokonce i s držáky nápojů.
Nechybí samozřejmě ani průzor na lyže či dlouhé předměty, stačí sklopit prostřední sedadlo.
Zavazadlový prostor má v základu 585 litrů a pravidelný tvar, jenomže chybí dvojité dno.
Pod podlahou je jen malý prostor třeba na lepící sadu.
Na bocích zavazadelníku nechybí praktické háčky nebo odkládací polička,...
... která je velikostně tak akorát na tašku s nabíjecím kabelem. To je praktické, jinak by se válel přímo v kufru.
Absenci dvojité podlahy pocítíte především po sklopení sedadel. Vznikne sice prostor o objemu přes 1700 litrů, ale také s nerovnou podlahou.
Tažné zařízení vyjde na 23 500 korun.
Maximální nabíjecí výkon je u stejnosměrného proudu 145 kW, z 10 na 80 procent se tak dostanete za 25 minut. Střídavým proudem je možné maximum 11 kW.
Elektromotor je umístěný vzadu a pohání zadní nápravu, výkon je 125 kW. Baterka s 52kWh kapacitou je pro změnu umístěná v podlaze. Pod kapotou jsou tak prakticky jen nádržky s provozními kapalinami.
23/38