Hned několik motocyklů se bude na Retro Garáži 23. listopadu dražit od jedné koruny. Mezi nimi je i moped Stadion S11 z roku 1960. Připomeňme také, že ani jedno vozidlo nemá stanovenou aukční rezervu, tedy minimální cenu.
Na koruně začíná též Jawa 50/20 alias legendární Pionýr z roku 1967.
O šest let starší je Pionýr de Luxe, který má za sebou renovaci. Krémový moped na předchozí fotce je naopak v původním stavu.
Vzácná verze Sport Jawetty 50/551 taktéž po renovaci, která proběhla před asi dvaceti lety. I tento stroj bude k dispozici od koruny.
Mezi jednostopé legendy jistě patří i skútr Manet S-125 Tatran z Povážských strojíren z roku 1968.
Nechybí ani slavné Prase, jak se podle vzhledu přezdívá skútru ČZ 175/502 Čezeta. Tento z roku 1961 je převážně v původním stavu.
Mimochodem jedno Prase, i když půjde o typ 175/507, bude na nadcházející Retro Garáži i v tombole. Na klasické motorce tak odjede i někdo, kdo ji vůbec nemusí dražit.
Další Čezeta od koruny, tentokrát 175/505 v provedení rikša s malým valníčkem na dvou kolech vzadu.
Posledním jednostopým vozidlem "od koruny" je Jawa 350/634 z roku 1974.
Motorka je v původním stavu s později měněným motorem, má také původní okresní SPZ nebo záruční list z Mototechny.
Následují už jen stroje, které nezačínají od koruny. Jednou z předválečných Jaw v nabídce je malý model 100 Robot z roku 1937 s vyvolávací cenou 80 tisíc korun. Jak napovídá i označení na předním blatníku, dlouho byl tento motocykl součástí muzejní expozice.
35 tisíc korun je vyvolávací cena Jawy 350/640 Blue Style z roku 2000, který původně jezdil ve Finsku.
I když "jezdil" je asi poměrně silný výraz, protože na počítadle kilometrů svítí údaj jen 283 kilometrů. Je to tedy spíše uloženka.
Nechybí závodní motorky jako Jawa 250/553 Libeňák z roku 1963 s vyvolávací cenou 150 tisíc korun.
Jde o stroj v původním stavu, přední štítek s číslem jezdce je však pouze replikou. Naopak boční štítky jsou originální.
Ano, vidíte správně. Motorka má najeto jen 4068 kilometrů.
Dalším závodním strojem je Jawa 500/682 Bitrak z roku 1987 s vyvolávací cenou 350 tisíc korun.
Jedná se o vzácnou motorku, jíž vzniklo ani ne padesát kusů.
Šnek, tedy Jawa 500 OHC typ 15/00 z roku 1952, taktéž patří mezi sběratelsky oblíbené a především vyhledávané motorky. Tomu odpovídá i vyvolávací cena 790 tisíc korun. Stroj má za sebou také kompletní renovaci.
Kromě motorek Jawa nechybí ani spousta "čezet". Tou nejneobvyklejší je jistě 150 Orthopedia pro hendikepované z roku 1952 za vyvolávací cenu 65 tisíc korun.
ČZ 175/482 Trail ujela od roku 1973 jen 904 kilometrů. Původně byla určená pro Nizozemsko, jeho vyvolávací cena na aukci je 55 tisíc korun.
To terénní ČZ 250/475 Trial má ještě o něco vyšší vyvolávací cenu, za stroj roku 1967 je to 130 tisíc korun. Vyrobených jich bylo jen 289 kusů.
Dokonce jen ve dvou kusech vznikl prototyp cestovního endura ČZ 125/516 UNI z roku 1988. Vyvolávací cena je rovných sto tisíc korun.
To u ČZ 125 B z roku 1947 je vyvolávací cena opět o něco nižší, tedy 80 tisíc korun. A to přesto, že se jedná o motorku v původním stavu a s nájezdem do pěti tisíc kilometrů.
Druhý předválečný motocykl v aukci je ČZ 250 Tourist z roku 1936 s vyvolávací cenou 270 tisíc korun.
Nejdražší "čezetou" je závodní silniční motocykl ČZ 350 OHC Walter typ 851 z roku 1956 s vyvolávací cenou 575 tisíc korun. Dovezený byl do Česka z Nizozemska.
Motorka s nejvyšší vyvolávací cenou to ale není. Dražit se budou totiž dva stroje s totožnými 890 tisíci korunami na svém "kontě". Nepřekvapí, že jde o Jawu 500 OHC, tedy Rumpál, první motorku slavné značky. Tato je z druhé výrobní série z roku 1932 po starší renovaci, jedná se pak o druhý typ se zesílenou přední vidlicí.
To Praga 500 BD také z roku 1932 je v originálním stavu a naopak z poslední výrobní páté série.
Jediným motocyklem, který nebyl vyrobený v Československu, je Harley-Davidson J1000 z roku 1928 po renovaci s maximálním využitím originálních dílů. Vyvolávací cena je 350 tisíc korun.
Mezi auty určitě vyniká hned několik předválečných vozů ze sbírek Ladislava Samohýla a Lubomíra Pešáka. Rodině Samohýlů patří například Laurin & Klement – Škoda 110 z roku 1926 s vyvolávací cenou 900 tisíc korun.
Stejná rodina má i červený kabriolet Praga Piccolo od karosárny Petera z Vrchlabí z roku 1931. Vyvolávací cena je 600 tisíc korun.
Ještě jedna Praga Piccolo, tentokrát černá limuzína z roku 1930 s vyvolávací cenou 250 tisíc korun.
Naopak Lubomíru Pešákovi, majiteli olomouckého muzea Veteran Arena, patří tento Wikov 7/28 z roku 1930 po renovaci. Vyvolávací cena je 960 tisíc korun, případný vítěz dostane i skulpturu složenou z motoru a převodovky dalšího Wikovu, která sloužila jako dekorace v muzeu.
Užitkové automobily zastupuje Tatra 12 Normandie s dřevěnou korbou z roku 1930 s vyvolávací cenou 250 tisíc korun.
Samozřejmě se budou dražit i socialistické škodovky, třeba Felicia z roku 1961 s vyvolávací cenou půl milionu. Přijela z Řecka a je po kompletní renovaci.
Po renovaci s výlučným využitím originálních dílů - to je přesně popis Škody 1000 MB z roku 1967 s vyvolávací cenou 250 tisíc korun.
Interiér čalouněný béžovou koženkou je prý zcela původní.
Nechybí spousta dobové literatury...
... i originální lékárnička.
Chybět pochopitelně nemůže "erko" z roku 1974 s vyvolávací cenou 300 tisíc korun. Po generálce motoru v roce 1989 najelo auto jen 20 tisíc kilometrů.
Jeho nástupcem se stalo Garde, v tomto případě z roku 1982, původně z olomoucké Veteran Areny. Vyvolávací cena je 160 tisíc korun.
Toto je pak Škoda Rapid z roku 1986, který v Tuzexu koupila známá operní pěvkyně Naděžda Kniplová. Proto má auto i exportní modrý metalický lak, byť původní už je jen na střeše a vnitřních panelech. Vyvolávací cena je 200 tisíc korun.
20/42