Indický novinář Adil Jak Darukhanawala zmapoval historii značky Jawa a Yezdi na tamním trhu. Model Yezdi Road King se řadí mezi ikonické motorky v Indii.
Yezdi D250 Classic. V Indii se najde také hodně nostalgiků, kteří rádi vzpomínají na motorky z 60. až 80. let. Jawy byly populární pro svou jednoduchost a také prý typický zvuk, který současným moderním strojům chybí.
Yezdi Colt 60 vycházel z původního Pionýru, měl ale převrtaný motor.
V Indii fungují také veteránské kluby a fanoušci se scházejí na srazech.
Yezdi Road King na tržišti v Chennai. Všechny tyto fotografie vyšly v působivé a obsáhlé knize, která se věnuje historii Jawy na indickém trhu a redakci je poskytl autor Adil Jal Darukhanawala.
Jawy byly populární mezi kaskadéry v Indii.
Dobové fotografie z výroby Jaw v Indii. Není bez zajímavosti, že majitelé značky vlastnili také pod značkou Yezdi distilerii.
Jawy byly na indickém trhu populární pro svou jednoduchost.
Do Indie se zpočátku dovážely stroje v rozložených sestavách a Pionýry byly také populární.
Otcové zakladatelé indické značky v roce 1949 na návštěvě v Československu.
ČZ 125 A z roku 1938, na indickém trhu velice vzácný kus.
Adil Jal Darukhanawala na ČZ 125, kterou vlastní známý tamní bývalý motocyklový závodník Baban Dixit.
Adil také zmapoval, že z motorů Jaw vznikají v Indii různé stroje, například tady drezína.
Sraz fanoušků a sběratelů historických Jaw v Indii.
Adil Jal Darukhanawala navštívil také různé majitele Jaw. Zde Shri Chondhe, tamní mlékař.
Adil na své vlastní Jawě.
Baban Dixit, známý bývalý motocyklový závodník, sběratel, mechanik a milovník Jaw.
Gavin Wilson a jeho stroj.
5/19