Dvě červené, dvě vínové. Čtyři Jawy, které by si každý sběratel přál ve sbírce.
Závodní Libeňák. Vznikaly 250 i 350 a Jawa se s nimi chtěla předvést v soutěžích a dokázat, že stroje jsou velmi odolné.
Vznikaly v libeňském závodu Jawy.
Samolepka, z Šestidenní z roku 1963, zda stroj v závodu skutečně startoval, ale nikdo neví. Vypadá na to až moc zachovale...
Vše je originál, má i zachovalé linky.
Jawa 500 OHC je považovaná za kult.
Jakou cenu má tato sbírka, se ukáže v aukci na Retro Garáži v Lysé nad Labem.
500 OHC je po špičkové renovaci.
Bitrak je pro vysoké jezdce, nebo se musíte naučit rychle seskočit.
Na zem totiž drobnější motorkář nedosáhne.
Bitrak je pěkně hlučný. Naše sbírka přilákala i policejní hlídku.
Rumpál je první Jawa v historii značky.
Na 500 OHC je jede příjemně, konkrétní kousek po renovaci ale potřebuje rozjezdit, má zatím tužší spojkovou páčku, nic pro slečinky.
Držák karburátoru na Rumpálu bohužel vypověděl službu, proto jsme motorku nemohli projet.
Vzniklo lehce přes 1000 rumpálů.
V druhé sérii vzniklo asi 500 kusů.
29/53