GAZ 13 byl honosné, ale v podstatě jednoduché vozidlo. Odpovídalo receptům, podle nichž pracoval vývoj podobných automobilů v USAPodnik RAF (tehdy v Lotyšské sovětské socialistické republice) přestavěl malý počet Čajek na kombi. Stěna za řidičem a panelové obklady oken spolu s černým odstínem sugerují dojem pohřebního speciáluSplněný sen za volantem Čajky: precizní servořízení okamžitě reaguje na sebemenší pohyb, po řidiči se ale vyžadují nějaké ty zkušenosti s řízením vozů amerických rozměrů a technologií…Jeden z Packardů Patrician v černočervené kombinaci, dovezený jako „srovnávací vzorek“. Druhý packard byl demontovaný ke studijním účelům…Čajka byla a je natolik vzácné vozidlo, že si zasloužila lepší osud než rozřezání plamenem hořáku nebo barbarskou přestavbu na kamerový „speciál“U příležitosti 50. výročí Velké říjnové socialistické revoluce se v Moskvě konal malý autosalón historických a nových sovětských výrobků. Vedle GAZu 67 stojí Čajka v sériovém provedeníDvoubarevný zkušební vůz vykazoval oproti pozdějšímu sériovému provedení drobné odchylky…Čajky se dostávaly i na pohlednice, a to i mimo Sovětský svaz. Na snímku z východního Berlína dělá GAZ 13 společnost nejen wartburgům, ale i Fordu Taunus P3 a Opelu Olympia RekordV roce 1958 uzákonily americké federální orgány možnost montáže dvojitých světlometů. GAZ zkoušel tuto novinku implantovat, ale pokus se nesetkal s pochopenímElegantní faeton působí na sněhu při představě dnešních teplých „zim“ trochu nezvykle. Ale pojem „zima jako v Rusku“ se dostal i do pořekadelBěžné provedení Čajky z posledních let výrobního období…Dvoubarevný GAZ 13 v sovětském pavilónu výstavy Expo 58 v Bruselu naznačoval, že by mohl mít i exportní ambice. Avtoexport nechal vytisknout kvalitní propagační materiálZ autorovy vyjížďky GAZem 13 za krásami moravsko-slovenského pomezí. V konvoji jela Čajka, několik modelů Volgy i Lada Samara
NaN/13