Městská policie v Táboře včera slavnostně ukázala veřejnosti své nové hlavní zásahové vozidlo, Teslu Model Y.Není to první elektromobil ve službách města, už od července 2020 používají strážníci Kiu e-Niro, která stihla najet už 256 tisíc kilometrů.V tomto případě jde o Model Y Dual Motor Long Range s výkonem 378 kW, pohonem všech kol a dojezdem 533 km.Auto se ukázalo také na e-Salonu v Letňanech začátkem listopadu.Miroslav Ryba je velitelem druhé směny městské policie v Táboře a jejím koordinátorem elektromobility, stál už za koupí e-Nira, sám ve svém volném častě také zpracoval analýzu TCO právě u korejského elektromobilu a naftové Octavie.I díky tomu může prohlásit, že právě pro policejní účely se elektromobil jeví jako vhodnější. Třeba nad plug-in hybridem, kvůli nízkému elektrickému dojezdu i složitější technice, policisté ani neuvažovali.Denně ujede auto v policejním provozu průměrně asi 160 kilometrů, dohromady je to cirka 58 tisíc kilometrů ročně. Model Y bude sloužit na nepřetržité lince, podobně jako e-Niro.Nabíjení podle Ryby probíhá výhradně při střídání směn, když je potřeba, tak o pauzách třeba na oběd. A nikdy se nestalo, že by auto nebylo k dispozici.Specifických policejních úprav je relativně málo, uvnitř jsou odolnější potahy, svítící nápis policie na stínítku u spolujezdce nebo ochrana displeje.Zvenku si samozřejmě nejde nevšimnout majáků, v kufru má auto také přepážku mezi sedadly a prostorem pro zavazadla.Ryba si velmi pochvaluje frunk, kam se vejdou různé povinné prvky zvláštní výbavy jako třeba defibrilátor nebo alkoholtester.Ve společnosti dalších aut táborské městské policie.Celkem vyšel nákup táborskou radnici na 1 021 700 korun, auto bylo o 300 tisíc dražší, tuto sumu ale pokryla dotace ministerstva životního prostředí.Oproti naftové Octavii je ale celkové vlastnictví elektromobilu výrazně levnější.V Táboře patří k průkopníkům elektromobility, už v roce 2011 měli strážníci elektroskútry, od roku 2020 jezdí e-Nirem.
NaN/15