Údajně první model Laurin & Klement, který se dostal do Japonska. Nákladní model FDI si vybral přímo major Kitagawa, na fotce za volantem. Celkem se za několik let do Japonska vyvezlo určitě 18 laurinek, hlavně osobních.
Komuniké o tom, že si Japonci objednali nákladní automobil Laurin & Klement.
Karel Jan Hora se zasloužil o to, že se modely Laurin & Klement začaly oficiálně dovážet do Japonska (Škoda uvádí oficiální zastoupení zhruba od roku 1908 do roku 1913). Na snímku nechybí jeho žena Fuku a jejich dvě děti.
Fuku Hora za volantem modelu LC4, který si Horova rodina koupila.
Časopis Světozor dokonce hlásal, že to byl nejoblíbenější model Laurin & Klement na japonském trhu.
Typ G2, to je laurinka, kterou si nechal dovézt architekt Jan Letzel, který s Horou spolupracoval.
Vlevo Oldřich Procházka, mechanik, který se také zasloužil o propagaci laurinek v Japonsku a spolupracoval s Horou. Vpravo jeho bratr Alois, který byl konzulární oficiál na rakousko-uherském velvyslanectví v Jokohamě. Oba při výstupu na Fuji.
Jeden z reklamních snímků, který měl Japoncům laurinky prodat.
Mezi nejváženější japonské uživatele laurinek patřil starosta Tokia baron Ocaki. Ten měl černý typ PDVT. Fotky a text jsou z časopisu Allgemeine Automobile-Zeitung.
V blíže nespecifikovaném modelu Laurin & Klement jezdil i princ z jedné z větví japonské císařské rodiny.
Replika bedny, v niž bylo auto princi dodáno byla před rokem 2012 k vidění v muzeum v Mladé Boleslavi.
Dobový článek pro změnu informuje o tom, jak se kolona 37 aut včetně pěti laurinek vydala pod horu Fuji.
Záběr na manžele Horovi v modelu FCS právě pod horou Fuji.
Dobový inzerát na model Laurin & Klement v časopise Jidosha.
13/14