Václavské náměstí s tramvajemi kolem roku 1901. Tramvaje tudy jezdily v letech 1884 až 1980.
Václavské náměstí s tramvajemi kolem roku 1901. Tramvaje tudy jezdily v letech 1884 až 1980.
Václavské náměstí v roce 1906. V popředí tramvaje a koňské povozy, vlevo domy č.p. 821 až 825, z nichž většina stojí dodnes.
Václavské náměstí v roce 1906. V popředí tramvaje a koňské povozy, vlevo domy č.p. 821 až 825, z nichž většina stojí dodnes.
Křižovatka Václavského náměstí s ulicí Na Příkopě zvaná Zlatý kříž přibližně v roce 1911. Vpravo Palác Koruna, dokončený v roce 1912.
Křižovatka Václavského náměstí s ulicí Na Příkopě zvaná Zlatý kříž přibližně v roce 1911. Vpravo Palác Koruna, dokončený v roce 1912.
Shromáždění u sochy svatého Václava na Václavském náměstí 28. října 1918 při vyhlášení samostatného Československa.
Shromáždění u sochy svatého Václava na Václavském náměstí 28. října 1918 při vyhlášení samostatného Československa.
Pohled na Václavské náměstí během desátého všesokolského sletu, 1. července 1938. Náměstí je vyzdobené vlajkami, jezdilo se ještě vlevo.
Pohled na Václavské náměstí během desátého všesokolského sletu, 1. července 1938. Náměstí je vyzdobené vlajkami, jezdilo se ještě vlevo.
Tramvaje kdysi odbočovaly i do Mezibranské ulice, kterou dnes vede magistrála směrem k náměstí I. P. Pavlova. Nedatovaný snímek.
Tramvaje kdysi odbočovaly i do Mezibranské ulice, kterou dnes vede magistrála směrem k náměstí I. P. Pavlova. Nedatovaný snímek.
Demonstrace proti nacistické okupaci na Václavském náměstí 28. října 1939, při příležitosti 21. výročí vzniku Československa. Vpravo Palác Koruna.
Demonstrace proti nacistické okupaci na Václavském náměstí 28. října 1939, při příležitosti 21. výročí vzniku Československa. Vpravo Palác Koruna.
Pohled ze střechy domu směrem k Národnímu muzeu, září 1939. Tramvajový provoz a pravostranný silniční provoz zavedený v březnu téhož roku.
Pohled ze střechy domu směrem k Národnímu muzeu, září 1939. Tramvajový provoz a pravostranný silniční provoz zavedený v březnu téhož roku.
Tramvaj linky 7 při zavedení pravostranného provozu v Praze 26. března 1939. Nápis na voze "Jezdí se vpravo! Rechts fahren!" upozorňuje na změnu.
Tramvaj linky 7 při zavedení pravostranného provozu v Praze 26. března 1939. Nápis na voze "Jezdí se vpravo! Rechts fahren!" upozorňuje na změnu.
Tramvaje linek 7 a 11 na Václavském náměstí 26. března 1939, první den pravostranného provozu. Vlevo Lyonský dům hedvábí, vpravo Löblův dům hedvábí.
Tramvaje linek 7 a 11 na Václavském náměstí 26. března 1939, první den pravostranného provozu. Vlevo Lyonský dům hedvábí, vpravo Löblův dům hedvábí.
První den pravostranného provozu. Automobily a tramvaje projíždějí kolem sochy sv. Václava. 26. března 1939
První den pravostranného provozu. Automobily a tramvaje projíždějí kolem sochy sv. Václava. 26. března 1939
Pohled na Václavské náměstí od Národního muzea, vlevo budova Melantrich. Rok 1958.
Pohled na Václavské náměstí od Národního muzea, vlevo budova Melantrich. Rok 1958.
Zasněžené Václavské náměstí, 21. března 1958. Socha sv. Václava, tramvajová zastávka a dispečerská budka.
Zasněžené Václavské náměstí, 21. března 1958. Socha sv. Václava, tramvajová zastávka a dispečerská budka.
Křižovatka před Národním muzeem, 12. ledna 1968. Tramvaj směřuje z tehdejší ulice Vítězného února (dnes Mezibranská) na Václavské náměstí.
Křižovatka před Národním muzeem, 12. ledna 1968. Tramvaj směřuje z tehdejší ulice Vítězného února (dnes Mezibranská) na Václavské náměstí.
Tramvajová zastávka u sochy sv. Václava, 8. srpna 1963. V horní části náměstí tramvaje jezdily do roku 1980.
Tramvajová zastávka u sochy sv. Václava, 8. srpna 1963. V horní části náměstí tramvaje jezdily do roku 1980.
Snímek z roku 1976 už zachycuje i výstup ze stanice metra Muzeum, která se otevřela v roce 1974.
Snímek z roku 1976 už zachycuje i výstup ze stanice metra Muzeum, která se otevřela v roce 1974.
Provoz tramvají přes Václavské náměstí u křižovatky s Vodičkovou a Jindřišskou ulicí. Podchod se otevřel už v říjnu 1968, o deset let později byl propojen se stanicí metra Můstek na lince A.
Provoz tramvají přes Václavské náměstí u křižovatky s Vodičkovou a Jindřišskou ulicí. Podchod se otevřel už v říjnu 1968, o deset let později byl propojen se stanicí metra Můstek na lince A.
Slavnostní předání podchodu na Václavském náměstí, 2. prosince 1968.
Slavnostní předání podchodu na Václavském náměstí, 2. prosince 1968.
Kropicí vůz čistí Václavské náměstí 1. května 1975 po prvomájových oslavách. V pozadí tramvaj č. 11 a budova Národního muzea.
Kropicí vůz čistí Václavské náměstí 1. května 1975 po prvomájových oslavách. V pozadí tramvaj č. 11 a budova Národního muzea.
Horní část Václavského náměstí v roce 1978. Vlevo budova Národního muzea.
Horní část Václavského náměstí v roce 1978. Vlevo budova Národního muzea.
Pohled na dolní část náměstí z terasy Domu družstev, září 1978.
Pohled na dolní část náměstí z terasy Domu družstev, září 1978.
Pohled od Národního muzea na rušný provoz v horní části náměstí pod sochou sv. Václava, září 1978.
Pohled od Národního muzea na rušný provoz v horní části náměstí pod sochou sv. Václava, září 1978.
Noční snímek z prosince 1980 zachycuje jednu z posledních projíždějících tramvají před ukončením provozu na této trati.
Noční snímek z prosince 1980 zachycuje jednu z posledních projíždějících tramvají před ukončením provozu na této trati.
Administrativní budova ČKD Na Můstku a palác Koruna v dolní části náměstí, 18. srpna 1983. Na Příkopech jezdily tramvaje až do roku 1985.
Administrativní budova ČKD Na Můstku a palác Koruna v dolní části náměstí, 18. srpna 1983. Na Příkopech jezdily tramvaje až do roku 1985.
V roce 2024 začala rekonstrukce horní části Václavského náměstí a výstavba tramvajové trati (7. listopadu 2024).
V roce 2024 začala rekonstrukce horní části Václavského náměstí a výstavba tramvajové trati (7. listopadu 2024).
Koleje znovu přetnou obě části magistrály u Národního muzea a napojí se na trať ve Vinohradské ulici. Součástí projektu je i rekonstrukce stropu stanice metra nebo stavba nádrže na zachycování dešťové vody (7. listopadu 2024).
Koleje znovu přetnou obě části magistrály u Národního muzea a napojí se na trať ve Vinohradské ulici. Součástí projektu je i rekonstrukce stropu stanice metra nebo stavba nádrže na zachycování dešťové vody (7. listopadu 2024).
Vizualizace nové tramvajové trati na Václavském náměstí. Pohled ze střechy Národního muzea.
Vizualizace nové tramvajové trati na Václavském náměstí. Pohled ze střechy Národního muzea.
Tramvaje by se po Václavském náměstí měly znovu rozjet v polovině roku 2027.
Tramvaje by se po Václavském náměstí měly znovu rozjet v polovině roku 2027.
41/42