Dacia dnešním dnem otevírá objednávky na své největší a nejluxusnější SUV Bigster.
To je 4570 mm dlouhé a konkurovat bude třeba Fordu Kuga, SsangYongu Torres a možná i Škodě Kodaiq.
Nabízí se v celkem čtyřech výbavách za základní cenu 549 tisíc korun. To je o 114 100 korun více než kolik stojí základní Duster, z něhož Bigster technicky vychází.
Má však kompletně jinou nabídku motorů, které mají vždy nějakou formu elektrifikace.
Dokonce i plynový tříválec Eco-G, který půjde objednávat až později, si pomáhá mildhybridním systémem. Má 103 kW a stojí nejméně 552 tisíc korun.
Základním motorem je mildhybridní tříválec se 103 kW, slabší verze s 96 kW se pojí s pohonem všech kol. Vrcholem je hybrid se 115 kW a automatem, zbytek motorů má manuální šestikvalt.
Takto vypadá Bigster v druhé vrcholné výbavě Extreme, na přechozích snímcích je verze Journey.
Obě výbavy startují shodně na 625 tisících korunách.
Interiér Bigsteru jakoby z oka vypadl menšímu Dusteru, což není vyloženě na škodu. Rozvržení je intuitivní, zpracovaní slušné a jen tvrdé plasty na některých místech možná trochu zklamou.
Výbava je už od základního stupně Essential docela bohatá, zahrnuje manuální klimatizaci, tempomat, zadní parkovací senzory a kameru, litá kola, střešní ližiny nebo 17palcová litá kola.
Každý Bigster je standardně vybavený desetipalcovým multimediálním systém se zrcadlením chytrého telefonu...
... a také digitálním přístrojovým štítem. V základu má sedm, v dražších verzích deset palců.
U vyšších výbav nechybí bezdrátové nabíjení chytrých telefonů.
... a automatickým řazením. Od druhého výbavového stupně má Bigster standardně elektrickou parkovací brzdu.
Spousta výbavových prvků slaví u Dacie premiéru. Tak třeba elektrické ovládání předních sedadel dostanete jen u výbavy Journey, ale za to v ceně.
Panoramatické střešní okno má standardně Bigster Extreme, Bigster Journey jej může mít za příplatek 22 tisíc korun.
Elektrické víko kufru má zase v ceně výbava Journey, u výbavy Extreme přijde na 7,5 tisíc korun.
Dvoubarevné lakování je vyhrazeno nejvyšším výbavám Journey a Extreme, v obou případech stojí navíc čtyři tisícovky.
Vzadu je dostatek místa i díky rozvoru nataženému na 2702 mm, respektive 2704 mm u provedení s pohonem všech kol.
Zavazadlový prostor se svou velikostí u každé dostupné motorizace liší, základní objem je od 546 do 667 litrů.
Zadní opěradla jsou vždy dělená, u základní výbavy v poměru 60/40, od druhého stupně Expression pak v poměru 40/20/40.
Po sklopení sedadel vznikne prostor o objemu 1851 až 1937 litrů opět podle zvoleného motoru.
1/23