Dacia dnešním dnem otevírá objednávky na své největší a nejluxusnější SUV Bigster.
Dacia dnešním dnem otevírá objednávky na své největší a nejluxusnější SUV Bigster.
To je 4570 mm dlouhé a konkurovat bude třeba Fordu Kuga, SsangYongu Torres a možná i Škodě Kodaiq.
To je 4570 mm dlouhé a konkurovat bude třeba Fordu Kuga, SsangYongu Torres a možná i Škodě Kodaiq.
Nabízí se v celkem čtyřech výbavách za základní cenu 549 tisíc korun. To je o 114 100 korun více než kolik stojí základní Duster, z něhož Bigster technicky vychází.
Nabízí se v celkem čtyřech výbavách za základní cenu 549 tisíc korun. To je o 114 100 korun více než kolik stojí základní Duster, z něhož Bigster technicky vychází.
Má však kompletně jinou nabídku motorů, které mají vždy nějakou formu elektrifikace.
Má však kompletně jinou nabídku motorů, které mají vždy nějakou formu elektrifikace.
Dokonce i plynový tříválec Eco-G, který půjde objednávat až později, si pomáhá mildhybridním systémem. Má 103 kW a stojí nejméně 552 tisíc korun.
Dokonce i plynový tříválec Eco-G, který půjde objednávat až později, si pomáhá mildhybridním systémem. Má 103 kW a stojí nejméně 552 tisíc korun.
Základním motorem je mildhybridní tříválec se 103 kW, slabší verze s 96 kW se pojí s pohonem všech kol. Vrcholem je hybrid se 115 kW a automatem, zbytek motorů má manuální šestikvalt.
Základním motorem je mildhybridní tříválec se 103 kW, slabší verze s 96 kW se pojí s pohonem všech kol. Vrcholem je hybrid se 115 kW a automatem, zbytek motorů má manuální šestikvalt.
Takto vypadá Bigster v druhé vrcholné výbavě Extreme, na přechozích snímcích je verze Journey.
Takto vypadá Bigster v druhé vrcholné výbavě Extreme, na přechozích snímcích je verze Journey.
Interiér Bigsteru jakoby z oka vypadl menšímu Dusteru, což není vyloženě na škodu. Rozvržení je intuitivní, zpracovaní slušné a jen tvrdé plasty na některých místech možná trochu zklamou.
Interiér Bigsteru jakoby z oka vypadl menšímu Dusteru, což není vyloženě na škodu. Rozvržení je intuitivní, zpracovaní slušné a jen tvrdé plasty na některých místech možná trochu zklamou.
Výbava je už od základního stupně Essential docela bohatá, zahrnuje manuální klimatizaci, tempomat, zadní parkovací senzory a kameru, litá kola, střešní ližiny nebo 17palcová litá kola.
Výbava je už od základního stupně Essential docela bohatá, zahrnuje manuální klimatizaci, tempomat, zadní parkovací senzory a kameru, litá kola, střešní ližiny nebo 17palcová litá kola.
Každý Bigster je standardně vybavený desetipalcovým multimediálním systém se zrcadlením chytrého telefonu...
Každý Bigster je standardně vybavený desetipalcovým multimediálním systém se zrcadlením chytrého telefonu...
... a také digitálním přístrojovým štítem. V základu má sedm, v dražších verzích deset palců.
... a také digitálním přístrojovým štítem. V základu má sedm, v dražších verzích deset palců.
U vyšších výbav nechybí bezdrátové nabíjení chytrých telefonů.
U vyšších výbav nechybí bezdrátové nabíjení chytrých telefonů.
... a automatickým řazením. Od druhého výbavového stupně má Bigster standardně elektrickou parkovací brzdu.
... a automatickým řazením. Od druhého výbavového stupně má Bigster standardně elektrickou parkovací brzdu.
Spousta výbavových prvků slaví u Dacie premiéru. Tak třeba elektrické ovládání předních sedadel dostanete jen u výbavy Journey, ale za to v ceně.
Spousta výbavových prvků slaví u Dacie premiéru. Tak třeba elektrické ovládání předních sedadel dostanete jen u výbavy Journey, ale za to v ceně.
Panoramatické střešní okno má standardně Bigster Extreme, Bigster Journey jej může mít za příplatek 22 tisíc korun.
Panoramatické střešní okno má standardně Bigster Extreme, Bigster Journey jej může mít za příplatek 22 tisíc korun.
Elektrické víko kufru má zase v ceně výbava Journey, u výbavy Extreme přijde na 7,5 tisíc korun.
Elektrické víko kufru má zase v ceně výbava Journey, u výbavy Extreme přijde na 7,5 tisíc korun.
Dvoubarevné lakování je vyhrazeno nejvyšším výbavám Journey a Extreme, v obou případech stojí navíc čtyři tisícovky.
Dvoubarevné lakování je vyhrazeno nejvyšším výbavám Journey a Extreme, v obou případech stojí navíc čtyři tisícovky.
Vzadu je dostatek místa i díky rozvoru nataženému na 2702 mm, respektive 2704 mm u provedení s pohonem všech kol.
Vzadu je dostatek místa i díky rozvoru nataženému na 2702 mm, respektive 2704 mm u provedení s pohonem všech kol.
Zavazadlový prostor se svou velikostí u každé dostupné motorizace liší, základní objem je od 546 do 667 litrů.
Zavazadlový prostor se svou velikostí u každé dostupné motorizace liší, základní objem je od 546 do 667 litrů.
Zadní opěradla jsou vždy dělená, u základní výbavy v poměru 60/40, od druhého stupně Expression pak v poměru 40/20/40.
Zadní opěradla jsou vždy dělená, u základní výbavy v poměru 60/40, od druhého stupně Expression pak v poměru 40/20/40.
Po sklopení sedadel vznikne prostor o objemu 1851 až 1937 litrů opět podle zvoleného motoru.
Po sklopení sedadel vznikne prostor o objemu 1851 až 1937 litrů opět podle zvoleného motoru.
22/23