Říkali mu „Ponton“: zaoblené Mercedesy-Benz poloviny padesátých let obdivoval celý svět včetně Československa
Před 3 měsíci
Byl první a přišel jako výsledek napjatého očekávání i poválečných pokusů ve zrychleném tempu. Slavný Daimler-Benz vůbec totiž neměl lehké poválečné začátky a s trochou nadsázky by se dalo říci, že prvních několik let po válce poněkud zaspal. Ale jak se to stává, celá situace byla komplikovanější, než se (hlavně dnes) na první pohled zdá… Velké štěstí, že Stuttgart skončil po válce v západní okupační zóně. Nebýt této geograficko-politické události, nemuseli jsme dnes mít už žádné mercedesy… Ovšem začátky nebyly lehké – zbytky továren dostaly první povolení amerických vládců ke kusové výrobě osobních vozů až v březnu 1946, do té doby se v narychlo opravených a (zázrakem) stojících továrních budovách opravovaly všechny možné stroje, počínaje jeepy a konče těžkými americkými nákladními kamiony a kořistní či zbylou nebo zprovozněnou německou i evropskou technikou.