Také Československo potřebovalo minibusy: Stručná historie první generace RAF Latvija
Před 2 měsíci
Tu si dnes pamatuje už jen málokdo a v našich muzeích je zastoupená jen velmi vzácně. Ani renovátoři nemají (s dvěma čestnými výjimkami) nic v zásobě. Zato generace druhá proslula zejména ve velkých městech jako okázalá žlutočervená ambulance vysoké stavby a poměrně slušné vnitřní kapacity i uspokojivých výkonů. První i druhá řada vznikala ve státním útvaru, tehdy nazývaném Lotyšská sovětská socialistická republika… Nedostatek minibusů střední velikosti na československém trhu netřeba zdůrazňovat. Podobný typ vozidla u nás (stejně jako většina jiných vozidel) chyběl už od padesátých let, protože mohl jezdit jako velkokapacitní taxi, objednávková transportní služba osob, závodová a družstevní doprava, rozměrné ambulance a prvosledová vozidla – a sami jistě přijdete na spoustu dalších možností, kde by se mohl uplatnit minibus s kapacitou kolem deseti pasažérů. Ale nebyl, nebylo ani šasi a ani jiná technická skupina, na jejímž základu by podobný model mohl vzniknout.