BMW bez „ledvinek“? Existovalo! Jmenovalo se EMW a „zázrakem“ se dostávalo do Československa
Před 2 měsíci
Po válce se v Německé demokratické republice objevily „ledvinky“, ale jen na několik let. Pak se totiž začalo schylovat k velkému mezinárodnímu sporu, který by pro východní část rozděleného Německa nedopadl dobře a vedl by k jeho ještě větší izolaci. A tak „ledvinky“ ve formě typického markantu BMW zmizely, aby byly nahrazené obyčejnou mřížkou. O čem tu hovoříme? Přece o poválečných falzifikátech z továrny, v níž se později a až do počátku 90. let vyráběly wartburgy! Bylo – nebylo (jak začíná každý pohádkový příběh) kdysi dávno v německém Eisenachu: začala tam už na sklonku 19. století montáž vozidel. Ta se přes několik značek dostala koncem 20. let pod křídla mnichovského koncernu BMW. V produkci kvalitních a klasicky řešených vozidel pokračovali plným tempem do roku 1939, v roce následujícím výroba rapidně poklesla a ve finálním roce 1941 už víceméně paběrkovala. Důvodem byly samozřejmě válečné události a nutnost konverze továren na zbrojní dodávky pro Říši a její spojence.