Výroba z uhlí je ekonomicky neúnosná ?
Při aktuální ceně emisní povolenky 66 EUR stojí elektřina pro rok 2025 97 EUR, což je ekonomicky únosné.
Pokud bude strát povolenka 100 EUR, bude elektřina za cca 120 EUR a bude to zase ekonomicky únosné. Tedy pro uhelné elektrárny..Bez uhelek to prostě ještě nějaký čas nepůjde.
Elektřina z Německa je bud levná nebo není žádná.
Plynové elektrárny nikdo stavět nebude, protože jednak nejsou dlouhodobé kontrakty na dovoz plynu v patřičném objemu a jednak plyn bude v roce 2038 "fuj" a elektrárnu s životností 10 let nikdo stavět nebude.
Pokud propagujeme tepelná čerpadfla a BEV, tak spotřeba elektřiny neklesne, ale na druhou stranu možná ani nestoupne. Spotřeba je dlouhodobě konstantní.
Dovážet elektřinu není odkud.
Tak by mne zajímalo, který politik si v roce 2033 dovolí zavřít uhelné elektrárny, aby přivodil zemi blackout. OZE to vážně nevytrhnou.
Elektřina tedy bude, ale bude drahá . jak silová, tak distribuční složka ceny.
Hodnota jističe se nechá snížit. Jedno snížení mám za sebou a po drobnější úpravě elektroinstalace zvládnu ještě jedno.
A po případném nákupu dieselagregátu zvládnu ještě další 2. Ono totiž ten rezervovaný příkon je potřeba málokdy.
V každém případě je potřeba se zásadnějšími rozhodnutími počkat na onu komplexní reformu".
Jednodenní slovenská stojí 5,40 EUR, celoroční 60 EUR.
V Chorvatsku a Srbsku vychází mýto cca 1 Kč/km.
Dálnice v Černé hoře stojí 3,50 EUR (je to jen 40 km).
V Makedonii se platí poplatek za jednotlivé úseky nezávisle na tom, kolik km po něm ujedete. Pokud ujedete celý, vyjde to na cca 1 Kč/km.
V Albánii je mýtnice, v ní obsluha a na dotaz kolik platím, jsem se dověděl, že nic. Tak nevím, jak to je.
3
Sledujících
0
Sleduje
3
Sledujících
0
Sleduje
Dani z nemovitostí se nelze vyhnout.
Dědické dani ovšem ano, i když asi ne v plném rozsahu.
Pak by mne zajímalo, jak zrušení dědické daně pomáhá prani špinavých peněz.