Paní Němcová patří k politikům, kteří vnesli do demokratické diskuze soupeřících politických stran osobní nenávist, a to po dvojí prohře svých kandidátů v přímých prezidentských volbách. Argumenty nahrazují urážkami.
Nechápu, proč politici nepodpoří referendum o vystoupení z NATO a EU - myslím, že by odpůrci členství dostali na frak, což by byla voda na mlýn stranám a hnutím, které členství podporují.
Krásný interiér - oba displeje esteticky v přístrojové desce vedle sebe, nikde nic netrčí, nemá se za čím usazovat prach - tak to má být. Obdobně Porsche Macan.
Nepříliš oblíbená moderátorka Autosalonu na TV Prima Cool to kdysi výstižně popsala u Volva, jako že někdo vzal tablet, zezadu přilepil použitou žvýkačku, připlácl to na přístrojovou desku a tak to zůstalo.
Ad absurdum to ale dovedla Tesla a navíc přidala ošklivý exteriér, připomínající tělesně postiženého sladkovodního delfína (kterému se omlouvám).
Ty trčící monitory se vám prostě budou líbit, a basta, řekli tzv. "dyzajnéři".
""... návrh na zkrácení platnosti řidičského oprávnění pro osoby nad 70 let. Nově by „dědečkové a babičky za volantem“ museli své řidičské oprávnění obnovovat každých 5 let. Budou k tomu potřebovat potvrzení od lékaře ...""
Takže žádné odebrání podle věku, jak zní titul článku. Tady se píše o OBNOVĚ ŘIDIČSKÉHO OPRÁVNĚNÍ, což by se mělo chápat jako přezkoušení z pravidel silničního provozu a z praktické jízdy poté, co řidič splní podmínky zdravotní způsobilosti k řízení vozidel příslušné kategorie. Ale proč až od 70 let věku, proč ne po třeba každých 5 letech (ale na to asi nestačila kapacita zkušebních komisařů).
"... nesmí noví řidiči během prvních tří let od získání řidičského průkazu řídit vozidla s výkonem vyšším než 75 kW na tunu. Antonelliho Mercedes AMG GT 63 S se svými 430 kW na tunu tento limit více než pětinásobně překračuje."
Pohotovostní hmotnost toho auta je 1 970 kg, takže limit překračuje 2,867 krát, nikoliv 5 krát.
Mám IV/2018 s manuálem, dovoz z Dánska - v ČR už nešlo na jaře objednat. Výbava Comfort oproti české specifikaci má místo (zbytného) střešního okna elektricky vyhřívané i zadní sedačky (látkové) a volant - výbava je tedy na dovozci.
Přepnutí na režim Sport v SI drive a podřazení s vytočením k 5 tis. ot./min. potřebnou jistotu k předjetí přidá, ale turbo to samozřejmě není - jde jen o to vyhodnotit, zda to předjetí je nezbytné, protože pak se stejně většinou sjdeme na dalších semaforech. A pro nárůst ega při předjíždění pomalejších je třeba volit jiný typ auta.
Jízdní vlastnosti i na suché silnici v zatáčkách umožňují držet krok i s těmi turby, ale vše je samozřejmě o řidiči. Dneska jsem se držel superba, který mně předjel na rovině ve vsi, ale dál pak před každou zatáčičkou šel na brzdy, aby se snad nepřevrátil nebo co.
Nějak brzo se opět přepisují "dějiny". Včera tu na Seznamu byl článek, že schůzka MZV USA a Ruska v Rijádu měla na programu 3 body - nastavení přerušených vztahů, vytvoření jednacích týmů a setkání Trumpa s Putinem. K čemu by tam asi byl zástupce Ukrajiny a proč tedy nebyl pozván ani Macronem do Paříže? Pochopitelně v Rijádu určitě padly i nějaké první postoje k řešení, a tvrdé - aby bylo z čeho ustupovat. A na vlastní jednání pak prezident nebo jiný zástupce UA přizván bude, jak MZV USA slíbil. A až to nedodrží, pak teprve můžeme říkat "o nich - bez nich".
Jediná pravdivá věc na článku je, že si to každý musí zvážit sám. A z tohoto pohledu je článek docela zbytečný.
Z technického hlediska je nutné znát fyzikální principy - vektorový součet sil, působících na kolo: Čím větší podélnou sílu kolo přenáší (tj. jak silně řidič sešlapává pedál akcelerace), tím menší boční sílu je schopno přenést. U auta 4x4 každé kolo přenáší jen 25% podélné síly a proto přenese větší boční sílu a jízdní vlastnosti jsou lepší na jakémkoliv povrchu, což znamená menší náchylnost k nedotáčivému smyku předokolek či přetáčivému smyku zadokolek.
U automaticky připojovaného pohonu, zpravidla zadních, kol (Haldex apod.) je nebezpečím právě změna jízdních vlastností náhlým přechodem z předokolky na 4x4, samozřejmě v extrémních případech při stylu jízdy "řidiče s nízkým čelem".
Spotřeba paliva je samozřejmě vyšší nejenom pro vyšší hmotnost, ale i větší mechanické ztráty, byť odvalované kolo má vyšší odpor, než poháněné. Spotřeba a menší "kufr" pak jsou neakceptovatelnou daní pro mnohé české řidiče, i když způsob používání aut tomu neodpovídá - jízdní styl "brzda-plyn" a rychlost nad předepsanými limity nebo "potřeba" velkého kufru, byť se v autě celý týden vozí jen řidič a vzduch a jen na víkend je kufr částečně využitý.
Neskutečný hnus v podobě "diváků", během filmu hlasitě chroustajících praženou kukuřici a srkajících coca-colu (za neuvěřitelných 349,- Kč) a s tím související zápach ve vestibulu i sále a bordel na kobercích, který se personál marně snaží očistit smetáčkem (? - křupky samozřejmě pevně lpějí ve vláknech koberce).
V několika scénách z r. 1958 ze stavby se vedle typických US náklaďáčků té doby objevují do obrazu zjevně nezapadající červené domíchávače betonu Tatra T-148 a žluté autojeřáby Tatra 148 AD-160 (nebo AD-20), které se vyráběly až od r. 1972.
Ne že bych hledal ve filmu chyby, ale to se prostě nedá přehlédnout. Nepěkná skvrna na jinak "hustém" filmu.
Nepleťte si dvě rozdílné technologie - bateriový EV s prodlužovačem dojezdu a sériový hybrid. U BEV s prodlužovačem dojezdu se spalovací motor spouští až v případě vybití baterie a pak se systém chová jako sériový hybrid. U sériového hybridu spalovací motor běží v optimálním režimu z hlediska spotřeby a emisí vesměs trvale a pohání generátor, zásobující přes baterii elektromotor/y.
"Stále větší pozornost si navíc získávají elektrické vozy se spalovacím motorem v roli prodlužovače dojezdu, ...".
Tak nevím, zda si autor neplete BEV s "prodlužovačem dojezdu" (tj. spalovacím motorem, pohánějícím generátor, pro jízdu v případě vybití baterie a nedostupnosti dobíjení - vyrábí se dnes něco takového? Mělo to BMW i3.) se sériovým hybridem, ve kterém je spalovací motor v podstatě nepřetržitě v činnosti pro výrobu elektřiny pro trakční elektromotor/y.
"Samozřejmostí by měl zůstat typický symetrický pohon všech kol značky Subaru, jak do něj zapadne větší elektromotor, je však zatím otázkou."
Autor zřejmě neví, jak funguje full hybrid nebo symetrický pohon všech kol Subaru. Jinak by toto nesesmolil. Otázkou spíš je, jak si bude větší EM (s větším točivým momentem) rozumět se samočinnou převodovkou Lineartronic s plynulou změnou převodového poměru. Nebo tam dají od Toyoty jejich planetovou převodovku, která má také plynulou změnu převodu?
Forester mám 2018 - poslední s manuálem.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
SUV, které svou čelní plochou a vysokou hmotností jde proti snahám o snížení spotřeby paliva a tím i emisí, je s předním pohonem na 3 věci: Ta 3. je - navíc.
Volící páka automatické převodovky přenechala místo držákům nápojů a ploše pro indukční nabíjení mobilních telefonů - obojí v automobilu na posledním místě důležitosti. Kdyby raději přestali plácat ty tablety na přístrojovou desku a pěkně do ní monitory začlenili, jako např. v DS 4 nebo Porsche Macan.
1 odpověď