Možná to tu už někdo psal (pevně v to doufám, ale hledat to nebudu), ale v první řadě bychom si my, občané ČR, měli položit otázku, jestli chceme nebo nechceme „institut první dámy“. Jestli ano, pak by to snad mělo být zakotveno v legislativě – stanovit, kdo to může dělat, co má dělat, proč to má dělat, ev. sankce, když to bude dělat blbě a samozřejmě za co to bude dělat. Doufat nebo dokonce předpokládat, že se někdo bude obětovat ve prospěch národa a zadarmo, jenom proto, že je manželkou národem zvolené osoby, je blbina hodná středověku a ne moderního státu! Už vidím zdejší diskutující, jak by se přetrhli a dělali něco zadarmo. To už můžu věřit na pohádky. V opačném případě o funkci „první dámy“ nemluvme a hlavně nic po ní nechtějme. (A nekritizujme, podle rčení - darovanému koni na zuby nekoukej).
Vidím to také tak. Jen doplňuji, že máme co si zasloužíme. Za třicet let jsme se nedokázali naučit volit. Rozhodujeme se podle sympatií, ideologie a "letákových akcí", tj. lákání na jednoduše zapamatovatelné laciné sliby, co na tom, že prakticky nesplnitelné. Politikům nedokážeme omlátit o huby, že slibují věci, které s volenými funkcemi nesouvisejí - vzpomeňte na témata při volbě prezidenta nebo teď při krajských volbách. Na konci volebního období jim nesečteme co slibovali a co splnili. Jinak bychom např. nemohli zvolit Zemana 2x po sobě. Navíc pořád hledáme nějakého spasitele, někoho, kdo udělá nějaký pořádek. Jaký? To vlastně ani nevíme. Ale toho spasitele jsme nenašli nikdy, když kouknu klidně 200 let zpátky. Tolerujeme ve stranách zjevný klientelismus, který je u nich nadřazen nad zájmy občanů země. Pak se divme, že máme v politice to, co máme. Málo náročnému publiku zkrátka stačí šunt. (Mimochodem asi to souvisí i s marnými stesky skrze kvalitu potravin u nás a třeba v Německu. Sežereme všechno, hlavně, že je to levné.)
Vystupování Konečné a jí podobných = demagogie. Pro bloudečky: "Demagogie je působivé a klamné řečnické vystupování, využívané k získání vlivu, politické podpory a moci, zejména mezi lidmi neschopnými kriticky myslet. Místo věcného zdůvodňování působí hlavně na předsudky a emoce posluchačů, k čemuž slouží polopravdy, překroucené argumenty, logické klamy, falešné sliby, vyvolávání strachu a podobně." Citace převzata z prvního odstavce Wikipedie a je tam toho ještě víc. Snadné.
Tak já si naopak myslím, že autor má velice úzký náhled na skutečnost a v článku postupně skládá důkazy, které jeho náhled potvrzují jen zdánlivě. Jak se víc a víc rozohňuje, vybírá si z problému jen něco, aby to zapadlo. A troufám si tvrdit, že učivo a vědomosti nejsou jenom cílem vzdělávání, ale spíš prostředkem k formování a rozvoji. Nebo snad např. umět hrát nějakou dětskou hru, je to, co bude člověk do života potřebovat? A přece hranim dítě něco důležitého získá. Asi už sami nerozumíme tomu, proč se něco učit a tudíž to neumíme svým dětem vysvětlit. Co nás nezajímá nebo čemu nerozumíme je pro nás zbytečností. Oni to snad nechápou ani citování odborníci. Hlavně u nich mám často pocit, že je přání otcem myšlenky a tak drží svojí spasitelskou linii. Zatím mě nepřesvědčili, že mají ucelené řešení.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
A co protinávrh - přechodnou správu Ruska pod záštitou OSN a Evropy.