Podobné texty se téměř vždy zabývají tím starším mužem, jako že je úplně pomatený a mimo realitu, když si začíná s mladou holkou. Ale proč si mladá holka nabrnkne výrazně staršího muže? Hm? A jinak čas sice nezastavíte, ale některé způsoby stárnutí jsou lepší než jiné. A vy si je můžete zvolit a zůstat aktivní a mít dost energie poměrně dlouho.
Díky za zajímavý text, o téhle historii jsem nevěděl. Připomíná mi to v něčem současné drsné poměry v asijských továrnách na textil, obuv a elektroniku. Nebo v dolech na vzácné kovy v Africe. Textil pokud vím šijí převážně ženy, kovy zase těží muži.
Souhlasil bych s tím, že současná doba je vnímavější vůči utrpení žen více než v případě mužů. Např. muži nejvíce umírají při výkonu povolání, vykonávají fyzicky náročné a nebezpečné práce, jsou odváděni do armády atd. A jak se zdá, nikoho to moc nevzrušuje.
Ale pokud jde o ty švadleny a horníky v rozvojových zemích, řekl bych, že je ignorujeme sakumprásk úplně všechny.
Spor o 368 hektarů měl být původně urovnán tak, že Československo přenechá Polsku pozemky, které jsou na území Polska a jejichž majitelem je Československo. Polsko si to ale později rozmyslelo a začalo požadovat skutečné územní vyrovnání, a ne pouze majetkové.
Tomuto tlaku nakonec ustoupil až polistopadový ministr zahraničí Jiří Dienstbier. Alespoň tak je to popsané na Wikipedii.
Nic ve zlém, ale tenhle článek na mě působí jako tuctové a laciné náboženské pí ár. Podobných textů už jsem četl víc a všechny mají společné zhruba toto:
* Ženy se v našem náboženství mají skvěle.
* Muži to u nás mají hodně těžké.
* Jsme lepší než ostatní.
Neříkám, že v článku jsou vyložené nesmysly, ale autor to prostě napsal líbivě, selektivně a zkresleně. V judaizmu (ortodoxním) je to muž, kdo může legálně iniciovat rozvod, protože on je také tím, kdo iniciuje proces vedoucí ke sňatku. Žena, pokud chce rozvod, na něj může tlačit, ať jí vydá tzv. get nebo na něj můžou tlačit jiné členové židovské obce. Ale rozhodnutí je na něm.
Rituální čistota a hygiena jsou dvě odlišné věci. Jedna nenahrazuje druhou, i když v mikve se často obojí prakticky spojuje.
Dalo by se říct, že judaizmus na umělý potrat nenahlíží stejně jako např. katolická církev nebo konzervativní protestanti. Ale i když připustíme, že podle judaizmu je nenarozené dítě součástí těla ženy až do porodu, rozhodně to neznamená, že si žena může dělat se svým tělem co chce. Judaizmus obecně zakazuje tělesné modifikace kromě obřízky u mužů (a lékařských zákroků samozřejmě). Rabínské autority sice umělé potraty za jistých okolností povolují, ale podmínky jsou docela přísné.
A mnozí ortodoxní židé mají názory na umělé potraty prakticky identické s konzervativními křesťany. Příkladem je Ben Shapiro, který velmi tvrdým odpůrcem umělých potratů a účastní pochodů pro život spolu s ostatními.
Diskuze o výzvách moderního světa samozřejmě probíhají i v jiných náboženstvích. Konzervativci a progresivisté jsou všude.
Lidské výkaly a toaletní papír se v přírodě rozloží úplně v pohodě a rychle. S tímhle druhém odpadu si příroda poradí velmi snadno a nemá cenu to řešit.
V některých chráněných územích (třeba v Krkonoších ve vyšších horských oblastech) se dbá na udržování půdy, která je poměrně chudá na živiny. A výkaly do ní ty živiny dodávají. Proto někteří pracovníci ochrany přírody nevidí rádi, když si lidé někam odskočí, protože někde je těch turistů hodně.
Jak moc a jestli vůbec toto místní přírodě reálně škodí, nevím. Ale moc se mi nezdá, že by toto přírodu nějak výrazně poškozovalo. Jiná věc je hluk, chození mimo značené stezky ve zvlášť chráněných územích a plastové odpady.
Překvapilo mě to jednoznačné doporučení bavlněného prádla. Při pěstování a zpracování bavlny se používá obrovské množství nebezpečných chemikálií a jejich pozůstatky se pokud vím nacházejí i v oblečení, které si kupujeme. Bezpečnější alternativu představuje biobavlna.
Jinak díky za článek, je určitě zajímavý a přínosný.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Nevím, nevím... V tomto regionu si sousedé Arménské republiky tvrdě hájí své zájmy a zjevně se svých nacionalismů zříci nehodlají. Ale vize to je pěkná.