Pořád nechápu řeči o populismu, myslím že v republice je dostatek vzdělaných lidí, kteří dokáží rozpoznat pravou podstatu situace. Povrchní televizní diskuze, kdy většina zúčastněných ani nestačí dokončit pravdivou analýzu. V obraze jde jen o souboj politických stran o získání voliče. Reálný život většiny občanů, kteří prošli určitým vzděláním je zatížen úplně jinými starostmi. Kdyby sdělovací prostředky do diskuze přibrali na místo politiků obyčejné pracující, asi by často triviální záležitost znamenala vážné zamyšlení, jaky je vlastně skutečný pohled občana na politickou reprezentaci našeho státu. Ekonomická situace rodin je často velmi vážná, protože finanční možnosti nenaplní jejich potřeby. Politici tlačí stále více na rodinné rozpočty nařízením a zákony či musí splňovat, aby zachránili život na zemi, bez ohledu na individuální možnost občana. Lidé věří, že vzdělání politici dokáží určit co je ve volebním období podstatné. Do jaké míry jde o popularitu nebo reálné možnosti snad dokáží lidé se vzděláním rozhodnout.
Dostával jsem na zaučení u pošty mladá děvčata, velmi brzy jsem je pustil za volant, aby se především do zimních měsíců vyjezdily. Jízda poštovním autem je často složitá vzhledem k projetí k adresním místům, všechno v krátkém čase zvládly na jedničku včetně couvání. Vzhledem k mladí byly většinou lepší než já.
Nechal jsem vyměnit katalyzátor, po čtrnácti dnech když auto prošlo STK, začal motor pracovat na tři válce. Vada byla v koncovce na svíčce, kdy probíjela mimo spalovací prostor. Nakonec jsem vyměnil komplet zapalování u motoru VW 1,6 montovaný do Felicie. Na emisích problém, vyměnil jsem prasklý výfuk. Vzhledem ke stáří vozu se začaly objevovat závady způsobené korozí, misky zadních tlumičů, vyvařeno, prasklé brzdové a palivové trubky výměna, oprava laku, vyvaření prahu. Jen se klepu s čím vyjdu na STK, je mi 71 let a na nic nového nemám a při nájezdu 3000, km ročně už se ani nevyplatí kupovat nějaký další problém. Felda má 200 000 a pořád pracuje a už jsou zájemci na veterána což představuje ještě necelých šest let
Když to nechám stát tak jen porostou škody korozí. Synovi jsem koupil Fabia 2 a už má motor po střední opravě. Ekonomické možnosti české veřejnosti často neodpovídají představám výrobců motorových vozidel. Ti co na to mají auta vyměňují, aby měli vozidla v nejlepším stavu. My ostatní řešíme závady, které nutně provozem vozidla přijdou. S podprůměrným důchodem sotva auťák udržujeme, protože bydlíme v obci bez vybavení.
Spořit na důchod má řadu otazek. První je příjem z pracovní činnosti. Druhou je inflace za poměrně dlouhé období. Pochopitelně, že schopnost se hmotně zajistit na dobu, kdy člověk má odpracovaný potřebný počet let by bylo příznivé. Ovšem záleží na prosperitě řady výrobních oborů a i ochota zaměstnavatelů přispívat do penzijních fondů. Půjde i schopnost zaměstnanců investovat například do akcií svého zaměstnavatele.
Vážný problém bude ve zdraví pracujících, protože v současnosti velká většina lidí, kteří manuálně pracují zatížena nedostatkem investic do moderních výrobních zařízení. Využití živé práce je často velmi vysoké vzhledem k potřebě vysoké produkce. Lidskou práci je nutné nahradit, tak aby lidé měli dostatek času k regeneraci svých sil, aby byl dostatek času na péči o rodinu. Doba má do ideální možnosti pracovat do vyššího věku ještě hodně daleko i vzhledem ke schopnosti zdravotnictví včas odhalovat zdravotní problémy pracujících.
Je zajímavé, že o tom nás učili na střední škole už v roce 1972. Dnešní elita národa s pěknou řádkou akademických titulů to nezná a nechápe, že ekonomika jsou spojené nádoby. Dříve bylo dost různých řemeslníků, kteří v současnosti značně chybí. Zrovna na instalatera čekám čtyři roky. Na opravu auta se čeká i několik týdnů. Objevit
opraváře jakéhokoliv přístroje poblíž domova je vvážný problém. Na víc řada těch opravdu potřebných odborníků je už vážně nemocná. Připomíná mi tu českou lidovou o spadlé peci.
To snad měli už nakopírováno pro všechny, které se hlavní politická správa rozhodla vyhodit.General Horáček už to jen podepsal.Generál, který nakonec byl předsedou svazarmu.Elita armády přece nějakou. "práci " mít musela. Po revoluci už jsem o něm neslyšel.Táta přišel nejen o práci, ale o akademický titul po letech na své disertační práci. Nemohl ani učit, taky skončil v kanceláři. Mne na vysokou nepřijali, sestra se už jen vyučila.Odešel jsem pracovat na Tachovský okres, mnozí se domnívali, že to bylo za trest do doby než viděli mé maturitní vysvědčení. Jen jsem nechtěl jít do výzkumného ústavu, lákal mně život v zemědělství.To ale bylo další zklamání.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Mám Felicii 1,6 stáří 25 let, vzhledem k mému věku a v minulosti bohatou pracovní řidičskou činnost už nepotřebuji často jezdit. Zajistit nákup nebo lékaře. Je fakt, že staří souvisí s větší potřebou oprav, výměnou opotřebených součástí. Ale nové auto má také své nároky na údržbu. Další otázkou bude i zdravotní stav, který mi dovolí sednout za volant. Nájezd v posledních letech do 4000 km ročně a už jsou zájemci o veterána. Nedávno jsem objevil renovovanou Škodu z SPZ, kterou měl můj táta.