Bezdůvodné levoproudařství je jistě trapný zlozvyk, ale je tu ještě mnohem horší nešvar: střelci, co v hustším provozu předjedou pár lidí v levém pruhu přes pruh pravý a pak předpokládají, že až dojedou důvod, proč ostatní jedou v levém pruhu - obvykle kamión, tak se začnou cpát zpátky do pruhu levého, čímž extrémně zkracují (ne)bezpečné rozestupy mezi auty. Měli by totiž všem těm, které před chvílí předjeli, zase dát přednost, nebo si počkat, až je někdo pustí.. asi si, chudáci, pletou dojetí kamionu se zipem. Tohle chování je mnohem nebezpečnější než to, že někdo nezkušený jede vlevo o minutu déle, než je nutné.
Je pravda, že SSSR osvobodilo před 80 lety značnou část Evropy a náhodou i nás. To jim ovšem nedává vůbec žádný morální základ pro to se roztahovat tam, kde nejsou vítáni, ani páchat na evropském území zvěrstva (třeba Buča), ani se na svém území (ani kdekoli jinde) chovat jako náckové.
Co je třeba na dni vítězství oslavovat je to, že se našla dost velká síla, která se postavila diktatuře, útlaku a postavila se za lidská práva a díky takovým odvážným lidem se dnes máme tak, jak se máme (relativně velmi dobře).
Lidi, co používají oběť těch, kdo bojovali proti diktatuře, jako argument pro nastolení jiné odporné diktatury (a kdo má alespoň dvě mozkové buňky, tak diametrální rozdíl mezi "diktátem" z EU, který je založený na demokratickém procesu a diktátem v Rusku, nemá problém pochopit), tím jen plivou na své statečné předky, jejichž činy tak přicházejí vniveč.
Putin není o nic lepší než Hitler, jen své nepohodlné posílá namísto koncentráků do mlýnku na maso. A den vítězství je přesně ten den, kdy je potřeba tyhle analogie připomínat. Díky hrdinům, co nás osvobodili (a nechovali se u toho jako prasata), snad se v Rusku brzo nastolí řád, na který by mohli být hrdí a jejich pravnuci se budou mít konečně tak dobře, že nebudou muset krást záchody a pračky.
Ono to, že s rostoucí rychlostí se ušetří absolutně méně času, není zřejmé pro kohokoli, kdo chodil na střední školu a potkal tam derivace? 🙂
Osobně vždycky sáhnu k rychlému výpočtu ve chvíli, kdy přede mnou jede brzda, mám cukání trochu agresivně předjíždět a chci se uklidnit. Pokud za někým jedu patnáct minut namísto svých 95 nějakých 80, tak ujedu o nějakých 3,75km méně: jakmile brza odbočí (a že brzdy většinou nejezdí dálkové cesty), tak jsou to jen dvě tři minutky zpoždění. A to za nějaké riskování nestojí (na dlouhém přehledném úseku samozřejmě předjedu).
Tak snad si střelci nevyloží článek tak, že budou v obcích jezdit 90 a mimo obec 200, aby ten čas šetřili ve velkém :)
Jde vidět, že autor nemá zkušenosti s jízdou autem po městě. Jsou úseky, které je mnohem snazší jet MHD (třeba když jedu po jedné lince metra), ale pak jsou i takové, kde autem jsem za 25 minut a MHD za 50. Autem si lze také snáz zajet na nákupy. A taky lze mnohem líp vypadnout z Prahy ven. Když jsem nemocný, můžu si zajet k doktorovi a nezhoršovat veřejné zdraví v MHD... a mnoho dalšího.
To neznamená, že autem jezdím všude - ranní špičky do centra, večerní z centra, páteční z Prahy ven atd. jsou pro masochisty. Ale holt mít k dispozici auto se hodí, tak je každá ulice malé parkoviště.
Jsou čtvrti, kde je to úplně v pohodě a auta tam příliš nepřekáží, ale zrovna mnohé úzké uličky Vinohrad a Žižkova s většími domy, které jsou tím pádem auty přecpaná (a metro není kdovíjak blízko), jsou prostě horší adresa.
Kolo v Praze je super věc, ale myšlenka, že když budou cyklostezky, tak budou mraky cyklistů, je trochu naivní. Na krátké vzdálenosti možná, nicméně Praha (vyjma centra kolem Vltavy) není kdovíjaká rovina a lidi, co nejsou sportovní typy, asi nebudou denně vesele jezdit z Karlína na Jarov na kole.
Kdyby AI provozovatelé chtěli, tak pokud je v promptu něco jako primitivní věta s "děkuji", tak to zachytí a za zcela minimální náklady tam vrátí nějakou generickou odpověď a drahého bota nebudou vůbec zatěžovat - a tohle naprogramovat by bylo dost triviální. To, že to nedělají (a i to, že drahé chatboty poskytují zdarma) jen znamená, že z toho mají nějaký užitek, o kterém se běžně nemluví.
Není třeba za velké peníze jezdit do jižní Ameriky, stačí zajet do Holandska. Tam jsou psychedelika povolená, prodávají se normálně v obchodech a nějaké problémy to tamní společnosti nedělá (kromě toho, že se v dobrém i zlém potýká s drogovou turistikou ze zemí, kde to povolené není).
Psychedelika jsou mnohem méně nebezpečná než třeba alkohol.
Na ručník na jinak zcela očividně dlouho opuštěném lehátku je úplně jednoduchý protitrik: ručník prostě položit stranou. Když někdo přijde stěžovat si, tak mu říct, že už to tak bylo když jsem přišel a říct mu, že jsem na tom lehátku už třeba půl hodiny, proč ten člověk nepřišel, takže to lehátko očividně nebylo využité. Drobná prasárna to je, ale mnohem menší než hodit někam ručník s tím, že bude dvě hodiny všem blokovat provoz.
200+ na dálnici umí jet každý bezmozek, na tom není nic cool ani těžkého - stačí se trefit nohou na plynový pedál a jet rovně.
Potíž je v tom, že jednou za uherský rok nějaký jiný řidič udělá něco nečekaného (ono třeba stačí, když někdo ve 110 začně předjíždět a nečeká, že bezmozek v zrcátku v dáli se reálně blíží stovkou), nebo se něco stane a pak to, zdali jede kolem frajer 140 nebo bezmozek 220 je sakra znát.
Na zcela volné dálnici ať si každý jezdí, jak uzná za vhodné. Jakmile je kolem alespoň jedno jiné auto, tak výrazně překračovat rychlost je ubohost. A 200+, to už je známka psychické nezpůsobilosti jezdit v provozu.
Při dodržování bezpečné vzdálenosti (hlavně od aut, přes která nevidím, těsně za kamionem je to ruská ruleta) a bdělém sledování provozu by se to nestalo, ale všichni jsme jen lidi 🙁
Nezbývá než se chovat ohleduplně, aby takových případů bylo co nejméně - nikdy nevíme, jak zkušený/unavený... člověk je v druhém autě.
Určitou samostatnost je jistě třeba v dětech budovat, ale s mírou. "Nevím, co je pro dítě nejlepší a ono to ví, tak na něj tu odpovědnost přehodím" je velmi hloupé pravidlo, pokud se aplikuje univerzálně. Dospělý má mnohem více informací, mentální kapacitu, zkušeností... pro dělání zásadnějších rozhodnutí. To, že se dítě rozhodlo o školce na základě toho, že si tam musí uklízet hračky, tento efekt jen perfektně ilustruje.
A to, že dítě je schopno se nějak rozhodnout o čemkoli - samozřejmě, že ano. Za určitých okolností může dítě třeba dospět extrémně rychle (dejme tomu, pokud má emočně nezralého rodiče). To ale neznamená, že si to dítě užívá, že to zpětně hodnotí jako super věc, nebo že se opravdu rozhodne pro to, co je pro něj nejlepší.
Bytova krize má jednoduché řešení: stavět
Když bude hodně bytů, tak je úplně jedno, kdo je vlastní - trh se nasytí. Když si nájemník bude moci vybírat, zlevní nájmy i nemovitosti.
Tak, jako za komunistů se prostě ve velkém stavělo a nebraly se ohledy vcelku na nic, tak i teď je třeba protlačit výstavbu i přes protesty místních - jen nastavit pravidla tak, aby developeři museli zainvestovat i do obecní infrastruktury. Bydlíš v obci u Prahy? Tak to můžeš čekat, že ti jednou na poli za plotem vyroste nové sídliště - to je prostě život. S tim nic neuděláš, jen protlač, ať je aspon pěkné a k němu vyroste i škola, poliklinika a park.
Naopak různé regulace, dotace, příspěvky na bydlení a podobné neřeší nic.
Autore, čtete zdroje, které pod článkem uvádíte? Senzace tohoto typu se objevují opakovaně, přitom se tento incident pravděpodobně nikdy nestal. Zmiňuje se to třeba ve wiki, která je dokonce pod článkem ocitovaná:
However, there are no primary sources for the story, only accounts from foreign newspapers;[6] furthermore, not long after the first accounts were published, a French newspaper printed a denial by the Princess, in which she calls the story a "ridiculous invention by Italian journalists".[7]
Tyhle články o tom, jak jednoduché je v Rakousku dostat pokutu, protože stačí milisekunda nepozornosti, se opakují každý rok. Kdo někdy ale opravdu byl v Rakousku, tak takovému blábolu nemůže v životě věřit.
Ty cedule tam jsou nad silnicí, velké, svítící, nepřehlédnutelné, opravdu se nejedná o nějaký chyták schovaný v zatáčce, který jde vidět jen okamžik - je to cedule, ke které se auto nějaký čas blíží a než ji mine, trvá to. A to, že ostatní najednou jedou nižší rychlostí (protože v praxi tu ceduli opravdu nikdo nepřehlíží), taky může něco znamenat.
Můžeme se bavit o tom, zdali je postih přiměřený a zdali má omezení smysl, ale kdo není schopný poslechnout velkou svítící značku, tak přes prsty zaslouží a ten, kdo ani není schopný ji zaregistrovat, by neměl sedat za volant - k tomu by neměla být potřeba policie, ale měla by stačit prostá sebereflexe.
Tato vláda je oproti té předchozí ráj na zemi (a to ma hromadu problemů).
Přispěli jsme ke 40 000 obětí covidu
Rozhazováním jsme položili základ inflaci
Další 4 roky jsme pekli na reformy, včetně dúchodové
Za všechny chyby mohli koaliční partneři a špatná akustika
Bohužel marketingová masáž některé lidi přesvědčí nakonec o čemkoli.
Přitom kdyby se lidi chovali zodpovědně a dodržovali opatření, tak nic z toho nemuselo být. Optimisticky naivně jsem si v počátcích říkal, že se všichni hecnou, na měsíc se hodí každý do izolace, budou se poctivě dělat testy jak mají a covid pak přece nemá nejmenší šanci.
Ale holt to není v lidské přirozenosti a ukázalo se, že stačí jen malé procento dementů (kteří se prostě najdou všude po světě), které to bude ignorovat a nějaké drobné případy se udrží a při nejbližší příležitosti to zase exploduje. A lidi, co ignorovali opatření, protože jsou podle nich zbytečná, právě svým chováním snížili jejich efektivitu na úkor všech - nakonec i těch obětí.
Pokud se prokáže, že to dělal systematicky a úmyslně, tak jakýkoli trest bude nízký. Na tyhle psychopaty bude kromě pár let za katrem platit jen konfiskace veškerého majetku a doživotní zákaz jakékoli vedoucí činnosti. Ať po propuštění z vězení dělá práci jako neatestovaný doktor v tom systému, který pro ně pomáhal budovat. A to je ještě velmi vstřícné - před několika málo sty lety by něco takového mělo velmi bolestivou dohru konečného charakteru.
Sice invazi odsuzuju, ale on někdo svéprávný předpokládá, že v jeho pozici měl říct pravdu a ztratit taktickou výhodu?
A ideálně o tom měl mluvit alespoň s ročním předstihem, aby se protistrana nohla férově připravit a mobilizovat zdroje 🙂
Stejně tak měli Japonci upozornit Američany, že chystaji Pearl Harbor, nebo Sověti svět, že mají tajnou dohodu s Hitlerem... ale tak to na světě bohužel prostě nechodí.
Samozřejmě, že i teď budou Russáci tvrdit, jak jsou strašně mírumilovní - ale díky nedávné historii už jim to snad nikdo kdo má všech pět pohromadě nezbaští.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Já si jdu vždy na pokladnu samoobslužnou, kde má jaké zboží kód jsem se jakž-takž naučil (už ho ani nehledám, jen nastavím stranu, kde ho tuším, na skener a pípne to), kde se na dotykové obrazovce nastaví hledání podle názvu už taky vím, takže najít si nějaké ovoce/zeleninu je úkon na pár sekund. Taky už vím, že mám dávat zboží na váhu až poté, co mě k tomu vyzve obrazovka, a ne dřív, což vede v lepším případě k tomu, že ho musím zase zvednout, v horším to zavolá obsluhu. Mám celkově tak poloviční rychlost než pokladní, ale oproti klasické pokladně je to stejně výhra.
Na klasické pokladně jsou lidi, co mají velké nákupy, co hodinu loví peněženku, co se hádají s pokladními o akce a podobné, zatímco na samoobsluze se většinou do minuty obsluhuji... zatímco na běžné pokladně, zejména ve špičce, to trvá o hodně déle. Pro lidi, kteří jsou ochotní naučit se s pokladnou dělat, je to naprosto ideální. A většinou stačí tak jedna obsluha na 6 pokladen, což je určitě efektivnější než dva pracovníci a dvě plnohodnotné pokladny.
Bohužel krádeže jsou problém, "omylem" si namarkovat něco jiného (a při přistižení se omluvit, za omyl) je dost nízké chování, ale nějaký skvělý systém proti tomu asi vymyslet moc nepůjde.