z článku:
„Obrana Vladimíra Votápka není projevem politické tolerance. Je to symptom selhání historické paměti, morální rozbředlosti a zoufalého pragmatismu,“ přisadil si v pirátské petici, vyzývající Votápka k odstoupení z pozice lídra, zastupitel Prahy 2 Robert Veverka.
Copak si to ten Votápek za těch 30 let neodpracoval? Pročpak mu to neodpustí, stejně jako našemu současnému prezidentovi? proč nemůžou uplatnit stejný přístup - nebo že by ten Votápek nedosáhl té úrovně odpuštění, prostě protože nezískal na to odpracování tu správnou funkci ve správných vojenských strukturách ?
Jestlipak by ten zastupitel takhle vyzýval k odstoupení jiné funkcionáře ?
Sympatický pár, ať se jim i jejich dětem daří.
Z článku:
Aktuálně se spolu Matouš a Tereza připravují na divadelní hru Coco a Igor, kde ztvární všechny vedlejší postavy důležité v příběhu ruského skladatele a francouzské módní návrhářky.
Příběh ruského skladatele - a nepůjde se někdo z našich VIP veřejných postav ptát na nějakou ambasádu, jestli se na ten příběh mohou připravovat? Když teda jde o ruského skladatele ... ( jen pro jistotu - pokus o vtípek )
Hm, pěkný článek.
Jen se mi tak vybavuje, jak to bylo s těmi platbami za odpady. To třeba děti v děcáku, které léta ani nebydlely v místě bydliště rodičů či příbuzných, tak najednou, když dosáhly plnoletosti, najednou se na ně exekutorský systém vrhnul a sebral jim úspory, pokud nějaké měly, aniž by vůbec tušily, za co vlastně mají dluh. To snad už spravedlivé právo napravilo. I když ještě poměrně nedávno byl i v TV případ sš studenta, sirotka, který šel platit svačinu kartou, a ze dne na den mu karta přestala fungovat. Pak musel složitě zjišťovat proč.
Co k tomu dodat - snad jen, že ty problémy se chutě vytvářejí, aby se musely řešit, a peníze se přesouvají, přelévají - a všechno přece podle práva a v souladu se zákony. Právu a spravedlnosti zdar! ( i když má spravedlnost zavázané oči )
Sice mi už omezili přístup, takže sem chodím málo a přestanu úplně.
Nicméně v této souvislosti mi to přece jen nedá - a to vzpomenout na moderátora Honzu Musila a jeho příběh.
V devadesátkách mu diagnostikovali tuším nějaký druh leukemie, dávali mu pár měsíců. On tehdy odjel kamsi do Austrálie, nějakou dobu tam pobyl, vrátil se a je tady do dneška. Proč tohle medicína nezkoumá?
Nebo sušický páter Ferda kdysi. Už nevím, co to bylo za zpěváka a hudebníka, ještě v osmdesátkách, ten asi po nějakém úraze nebo nemoci ztratil sluch, medicína mu neuměla pomoci a skončil by v invalidním důchodu. Tehdy mu páter Ferda prý předepsal nějaké bylinky, čaje a koupele, dostal se z toho. Taky - proč tohle medicína nezkoumá? A nemuselo by to zrovna být s vidinou zisků jiných než těch zdravotních .....?
Honba za penězi ... proč třeba ty podvodníky nelze nějak postihnout zveřejněnými prokazatelnými informacemi - copak to nejde prokazatelně zjistit, jestli je členem britské lékařské společnosti? nebo jestli opravdu působí na nějaké proslulé klinice a má výsledky? Jestli publikuje, vzdělává se, opírá se o reálné poznatky? Copak je nutné se spolehnout jen na to, co sám o sobě zveřejní?
Honoré de Balzac ( napsal v roce 1846) v knize "Sestřenice Běta":
" ... z nadvlády peněz, která jen posílila lidské sobectví. Jindy nebyly peníze vším, uznávalo se ještě něco vyššího. Byla šlechta, oceňovalo se nadání, odměňovaly se služby prokázané státu, dnes však učinil zákon peníze obecným měřítkem, vzal je za základ politických schopností! Někteří úředníci nejsou volitelní, Jean Jacques Rousseau by nebyl volitelný! Ustavičné rozdělování dědictví nutí každého, aby myslil na sebe již od dvaceti let. Každý chce jen zbohatnout a necouvne před žádným prostředkem, neboť ve Francii je veliký nedostatek náboženského citu přes všechny chvalitebné snahy o obnovení katolictví. Tak mluví každý, kdo vidí lidské společnosti až do útrob jako já."
doktor Bianchon na str. 355 (Odeon, Klub čtenářů, v roce 1974 přeložil Bohuslav Rovenský)
A to prosím v polovině 19. století nevěděl, co víme my dnes 😄
A je západní i východní společnost zralá na to, aby věděla, co tam řešili?
Co třeba to ( čistě jen tak ze srandy 😄 ) přirovnat k začerněným smlouvám naší ČT, kde se ten argument společenské ne-zralosti pružně uplatnil ?
Vím vím, jasně se ty dva levely srovnávat nedají, ale ta demokratická podstata, ta podstata... 😄
Je to názor člověka, politika se svou vlastní individuální zkušeností. Protože má ve své zemi vysokou funkci, jeho osobní názor přesahuje jeho osobní informační pole.
Nejen tamější společnost jako celek je rozdělená, nejen obyvatelé-jednotlivci jako části celku jsou rozdělení. To stejné je v celé Evropě, stejně tak v USA.
Proč to tak je? Proč někomu připadá J.D.Vance jako b.b, zatímco jinému jako odvážný inteligentní politik, který se nebojí říkat věci tak, jak je ve své pozici vidí?
Proč jeho projev někomu připadá zrádný, zatímco jinému jako odvážné zjevení?
Proč lze jednu a tutéž událost interpretovat naprosto opačně a jaký to může mít dopad na životy běžných obyvatel?
Na čem to záleží - na přístupu k informacím, na schopnosti jejich interpretace, na osobní zkušenosti, na osobních zájmech, na skupinové zkušenosti, na nadskupinové zkušenosti?
Lze to přirovnat k těm císařovým novým šatům v pohádce?
Nebo to nelze přirovnat k těm císařovým novým šatům v pohádce?
Kdo ví, co je správné a nejsprávnější?
Základní 2 otázky jsou - proč se to děje, komu se to děje.
Co se dá dělat, aby se to nedělo.
Další věc taky je, proč někdo kompetentní nepracuje s obětí, aby se dokázala ubránit, případně aby si získala respekt a nikdo si šikanu ani nedovolil.
Myslím, že Jaroslav Dušek měl kdysi na toto téma diskusi s jednou maminkou, která našla cestu, jak si má její dcera poradit, a dcera pak se sama dokázala zastat někoho jiného. Všechno je to mimo jiné o sebevědomí, o tom zdravém sebevědomí, né o tom nabubřelém. A sebevědomí, vztahy, to není vidět, ani v rodinách, ani ve školách. Vidět jsou jenom důsledky nesebevědomí.
Otázka pro odborníky, co a jak s tím.
Však si náš premiér coby světový lídr už před časem doslova pochvaloval, jak stále více lidí dosáhne na dávky, ať se lidi nestydí žádat.
Zdá se, že to vede na jedné straně k úpadku schopnosti člověka se něco učit, naučit, uživit se svou prací ve prospěch sebe, své rodiny, své obce, své země.
Na druhé straně to podporuje motivaci nestydět se a naučit se žádat o různé příspěvky, dávky, dotace, papíry, štemply, naučit se jak to správně zformulovat do těch papírů.
Co říci k té vyhlídce do budoucna?
To sou teda věci.
A teď trochu ironické nadsázky - proč vlastně tu korupci právně nezlegalizují a nevymyslí nějaký nový termín? Ať jsou ty rvačky o prachy, o práci ( zakázky ) viditelné a transparentní a čistší než nejčistší křišťál, vždyť to může být taková nějaká obdoba jako jsou aukce - sejdou se v luxusním sále nějakého paláce a bude se veřejně dražit - vyvolávání částek, kdo dá nejvyšší, ten získá zakázku a práci a živobytí? Znovu pro jistotu opakuju - ironická nadsázka.....
Jinak , nepřipomíná to třeba svého času aféru v IKEMu, v Nemocnici na Homolce ( jak je to teď s bývalým ředitelem Dbalým? ) ...
Není to smutný, že tohle vidí i kvalitní špičkoví lékaři na sálech, v kontaktu s pacienty, kteří uplatňují své vzdělání, své zkušenosti, svou odbornost pro zachraňování životů - ti nemají čas na takové finanční čachrování
Teď poslouchám plamenné proslovy - zazněla tam taky věta ve smyslu, že si téměř nikdo neumí představit, jaká marnost je válka.
Bylo toho napsáno mnohé na toto smutné téma. Pro doplnění představy stačí jediné - přečíst si knížku Na západní frontě klid, nebo se podívat na filmové zpracování. Tam to všechno je. Nadčasově. Nadplamenně. Pro mladé všeho věku.
Podle Fialy, světového to lídra, bude Evropa silnější, když dá na stůl peníze a zbraně, pak ji bude svět brát vážně.
Nebyla by Evropa naopak silnější, kdyby se každý sebevědomý stát sebevědomě staral o své obyvatelstvo, a to tak, že by se sebevědomě podporovaly vzájemně výhodné zahraniční vztahy, snaha o růst ekonomiky a pěstování vzájemně výhodných obchodních a kulturních vztahů, taky definice národních zájmů a respekt k zájmům vlastním i k zájmům ostatních?
A co je podle Fialy ten svět. Západ? USA? Východ? Sever? Jih? Nebo snad Mars, Mléčná dráha, Vesmír?
citace: " Trumpova administrativa se podle Vance bude snažit přesvědčit Putina, že Rusko dosáhne více u jednacího stolu než na bojišti. .."
Neměla by tohle být základní výuková poučka pro veškerý diplomatický potěr?
Jen tak na okraj cobykdyby - jak by to asi vypadalo, kdyby se toto uplatnilo už od roku 2008 pro všechny strany současného konfliktu?
Citace z článku:
"Velká část azylantů, kteří v Německu vraždili, neměla být odsunuta do zemí původu, ale do jiných evropských států. Do těch, ve kterých má podle evropských pravidel probíhat jejich azylové řízení. Jenže tyto země bez rozpaků dělají na německé úřady dlouhý nos. V minulém roce Německo žádalo o relokaci v 90 tisících případech. Uspělo jen v pěti tisících z nich ".
Co je tohle za neuvěřitelnou šílenost? Zmotal to šíleně autor textu, nebo je to šílená realita?
Kdo si jako může představovat, že se tím problém Německa, potažmo Evropy, vyřeší, když ostatní státy vše odsouhlasí a budou konat, aby Německu ulehčily? Proč dělat "dlouhý nos" na Německo, proč už i v Německu nekonat podle zásad zdravého rozumu? A proč ten hloupý termín " dělat dlouhý nos" ?
To nikdo s tou rodinou dlouhodobě nepracoval? Jak s matkou, tak se synem a ostatními členy? To přišlo jen tak z ničeho nic?
I matka by bývala potřebovala pomoc, jak se ke svému synovi chovat.
Máme kult matky, milující a obětující se. Může to být i jinak. Slavný spisovatel Balzac se v osobní korespondenci vyjádřil, že za vše zlé v jeho životě může jeho matka. I matky si nesou svá traumata z dětství. Ne-vědomky je předávají dál.
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Jistě, pěkný rozhovor. Radek Jaroš má spoustu krásných horských fotek, měl i krásné výstavy těch fotek.
K těm diskusím - každý to má přece jinak. A jestli má někdo schopnosti a touhu, ať už třeba po vědecké dráze nebo po horolezectví a po spoustě dalších činností a životních náplní - to je taky určitý dar, který každý nemá. Někoho něco prostě baví a jde mu to a žene ho to něco nadprůměrného dokázat, jiného zas baví něco obyčejnějšího.
Navíc, pan Radek shrnuje svou představu obyčejnosti - ale i on přece musí využívat výrobků, co někdo jiný vyrobí třeba v nějaké továrně - ať už potraviny, oblečení, vybavení ( i pro golf ), někdo , kdo jde každý den do továrny ( firmy, dílny) a po práci třeba do té hospody, do divadla, na koncert nebo do fitka. Každý nemůže a ani nechce být špičkový horolezec, houslista nebo třeba kominík.
Z jeho pohledu i z pohledu některých diskutérů zde to vypadá, jako kdyby tzv. obyčejný život za moc nestál, pokud se nežije na hraně. Ale to je jen jeden z mnoha pohledů, naštěstí.
1 odpověď