Možná by stálo za zamyšlení, jaký význam mají střední školy tohoto typu mít. V situaci, kdy nemalé procento žáků navštěvující základní školu má problémy vstřebat učivo tohoto stupně. Má pak smysl se snažit dostat na školu tohoto typu? Buďto to budou školy pro alespoň průměrně vzdělatelné děti, nebo se musí nížit úroveň do té míry, aby to zvládl každý. To už se teď díky inkluzi děje na základních školách, kdy se musí jít s nároky dolů, aby to pobralo co největší procento žáků.
Výsledek tohoto procesu zejména ze společenského hlediska je zřejmý. Nebudou doktoři, inženýři apod. Atmosféra ve třídě, kterou navštěvují žáci, kteří mají problém jak s učivem, tak chováním determinují výuku na pobyt podobným ve speciálních školách.
Všichni učitelé, se kterými jsem měl možnosti mluvit, včetně pár, co mě na VŠ učili zcela jasně hodnotí úroveň studentů v porovnání s námi (30 let dozadu) jako zcela neporovnatelnou.
Koneckonců třeba maturita z matematiky, která je vždy tématem každého roku má úroveň, jakou by měl dát dobrý žák 9 třídy. Ale každý rok se bude v mediích probírat její obtížnost a procenta neúspěšných absolventů.
Kdybych nebyl odpůrcem konspiračních teorií, tak bych si myslel, že je tu záměr silně omezit inteligenci tohoto národa. Protože všechny zásadnější kroky k tomuto vedou.
Takže pokud potřebujeme "vtlouct" do všech dětí určitý objem znalostí a mít na to více času, tak pak mohou všichni rovnou postoupit na střední stupeň a tam se učit učivo, které nepobrali na ZŠ. Obecně si, ale myslím, že neustálé snižování nároků není dobrá cesta.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Možná by stálo za zamyšlení, jaký význam mají střední školy tohoto typu mít. V situaci, kdy nemalé procento žáků navštěvující základní školu má problémy vstřebat učivo tohoto stupně. Má pak smysl se snažit dostat na školu tohoto typu? Buďto to budou školy pro alespoň průměrně vzdělatelné děti, nebo se musí nížit úroveň do té míry, aby to zvládl každý. To už se teď díky inkluzi děje na základních školách, kdy se musí jít s nároky dolů, aby to pobralo co největší procento žáků.
Výsledek tohoto procesu zejména ze společenského hlediska je zřejmý. Nebudou doktoři, inženýři apod. Atmosféra ve třídě, kterou navštěvují žáci, kteří mají problém jak s učivem, tak chováním determinují výuku na pobyt podobným ve speciálních školách.
Všichni učitelé, se kterými jsem měl možnosti mluvit, včetně pár, co mě na VŠ učili zcela jasně hodnotí úroveň studentů v porovnání s námi (30 let dozadu) jako zcela neporovnatelnou.
Koneckonců třeba maturita z matematiky, která je vždy tématem každého roku má úroveň, jakou by měl dát dobrý žák 9 třídy. Ale každý rok se bude v mediích probírat její obtížnost a procenta neúspěšných absolventů.
Kdybych nebyl odpůrcem konspiračních teorií, tak bych si myslel, že je tu záměr silně omezit inteligenci tohoto národa. Protože všechny zásadnější kroky k tomuto vedou.
Takže pokud potřebujeme "vtlouct" do všech dětí určitý objem znalostí a mít na to více času, tak pak mohou všichni rovnou postoupit na střední stupeň a tam se učit učivo, které nepobrali na ZŠ. Obecně si, ale myslím, že neustálé snižování nároků není dobrá cesta.
3 odpovědi