Zkrátka a dobře, přejmenovat tento systém na obyčejného asistenta by bylo ideální, jenže to by si ho nikdo za ty prachy nekoupil.. Mluvit v tuto chvíli o plně autonomním řízení je zkrátka nesmysl a každý, kdo si tento systém kupuje by to měl mít na paměti.. Takže, ruce na volant a věnovat se řízení a ne se spoléhat na nějaké ty systémy.. Mohou nám pomáhat, ale nikdy nenahradí lidskou mysl a schopnost člověka předvídat i nepředvídatelné..
Já osobně rozhodně nejsem proti elektromobilitě, ale rád bych měl možnost svobodné volby. Rozhodně si myslím, že pro mnoho lidí má elektromobil smysl a určitě i mnoho výhod. Na druhou stranu si myslím, že to není pro každého a rozhodně ne plnohodnotná náhrada automobilů se spalovacím motorem. Podle mě je navíc mnohem horší, alespoň z pohledu emisí, nákladní doprava (ať už kamionová, nebo lodní), letecká doprava a různé stavební, těžební apod. stroje. V tomto ohledu se však nic nenařizuje, neomezuje.. Navíc k cíli vždy vede nejedna cesta. Proč do doby, než se vyvine plnohodnotná alternativní technologie, nejdeme cestou i syntetických paliv, biopaliv apod.? Proč se nám všem nutí něco, o čem všichni dávno vědí, že to není pro každého? Zbytečně se tak rozfoukává plamen nenávisti proti elektromobilitě. Když přišla technologie spalovacích motorů, také Vám nikdo nenařídil porazit koně a koupit si auto.. Tyhle cíle, že v roce 2050 bude Evropa uhlíkově neutrální jsou jako pokusy komunistů poučit větru, dešti..
To já mám lepší návod na snížení spotřeby, tedy alespoň pokud máte motor s turbodmychadlem.. Nechte si pomoci tzv. chiptuningu zvýšit výkon motoru. Maximálně ale o 20%. Pozor, pokud už teď máte poměrně moderní motor (běžně tříválec) určitě to nedělejte. Díky vyššímu výkonu motoru a vyššímu točivému momentu budete šlapat na plynový pedál méně a zaručuji, že ušetříte podle typu motoru klidně i litr a půl. Mám to vyzkoušené na staré Škodě Octavia 1.8 Turbo. Původně psaná spotřeba dle výrobce je 8 l/100 km, po zvýšení výkonu se reálně pohybuji v rozmezí 6,5 - 7 l/100 km.
Nevím jak vy ostatní, ale já mám na pneumatikách dokonce indikátory pro konkrétní hloubku dezénu. Tzn, že vím, zda jsem oněch nových 8 mm už sjezdil na 6, 4 nebo 2 mm. Jakmile mi zmizí indikátor 2 mm, pneu jde z domu.. Ale častěji se mi stane, že jde pneu z domu kvůli stáří, než kvůli opotřebení.. Na letních jezdím max. 3 a na zimních 2 sezóny.. Ideální stav a vlastnosti pneu, pak už je to hazard..
To je zase ptákovina. Ta samolepka má udávat nejvyšší konstrukční rychlost vozidla (na návěsu kamionu jde tedy o nejvyšší konstrukční rychlost přípojného vozidla) a tudíž tam má být jen jedna, na které je stejný údaj jako v TP.
Podle českých zákonů smí takové vozidlo, které tam má více samolepek, jet maximálně tou nejnižší, kterou tam má uvedenou.
Je nesmysl, aby v různých zemích mělo totéž vozidlo jinou nejvyšší konstrukční rychlost, neboť TP má každé vozidlo jen jeden, tudíž ve všech zemích má stejné parametry.
V ČR smí jet vozidla: "jejichž nejvyšší dovolená rychlost není nižší než 80 km/h." - zákon 361/2000 Sb, §35, odst. 1. A dále pak: "Dojde-li během jízdy na vozidle nebo nákladu k závadě, pro kterou nelze dosáhnout na rovině rychlosti nejméně 80 km.h, musí řidič dálnici opustit na nejbližším výjezdu." zákon 361/2000 Sb. §36, odst. 2.
Tolik nesmyslů řečených v jednom videu jsem ještě neslyšel. Nejedná se o emise kvůli kvalitě vzduchu, který dýcháme, ale kvůli tomu, že způsobují tzv. skleníkový efekt. Čím více bude spotřebičů na elektriku, tím víc v elektrárně budeme bydlet. Sorry, ale já nechci mít na zahradě solární panely a za barákem 5 vrtulí větrných elektráren.. Říkáš jen polovinu všeho a to pouze tu, která se Ti hodí.
Moje auto má už 20 let a stále jezdí výborně. Navíc při STK přesněji při měření emisí vykazuje 10% hodnoty emisí, než jaké může dle tabulek mít. Jeho údržba je celkem levná, náhradní díly za "hubičku". Podle výrobce má mít moje auto spotřebu 8,0 l / 100 km, ale reálně se mi pohybuje spotřeba mezi 6 a 7 l. A stačí k tomu jediné. Plynule akcelerovat, zbytečně nebrzdit (využívám maximálně brzdný účinek motoru) a dodržovat rychlostní limity. Navíc jsem přesvědčený, že mi auto bude sloužit ještě dalších alespoň 10 až 20 let. Můj tip na snížení uhlíkové stopy je jednoduchý. Vyrábět méně všeho, ale dělat věci kvalitní, které nebudu muset co 2 až 8 let měnit.. Od obyčejného rádia až po automobily konče.. Méně vyrobených kusů = méně CO2.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
To je zase publikovaná stupidita autora.. Ale mám super tip pro další článek.. Z důvodu obezity spousty národů, budou zakázána veškerá motorová vozidla (pozor i elektromotor je motor..), zakáže se provozovat eskalátory a všichni budeme chodit pěšky, nebo jezdit na kole, koloběžce či na koni..