Hlavním prvkem výbavy je motor a takhle podmotorizované auto je nebezpečím provozu. To ostatně dokazuje i vysoká spotřeba tak malého auta - z vlastních zkušeností mohu potvrdit že Superb IV. 2,0 TDI 110 KW s DSG (předokolka) dokáže při suverénním jizdním provozu bez problémů jezdit za nižší spotřebu než testovaný model...
Nadpis a obsah se výrazně liší jak u nás bývá zvykem. Kdo jezdí pravidelně do Německa tak ví. Málokdo však ví, že známka na skle musí odpovídat aktuální RZ na vozidle. Řada našich občanů, kteří si koupili auto původem z N. tak si na skle nechává emisní známku s německou RZ což jim však může přinést pokutu v rozmezí cca 35 - 100 Eur podle uvážení tamní policie. A ta kontroluje i na dálku hlavně podle barvy plakety a uvedeny nesoulad hodnotí jako podvod, což odhaluje i na autech na parkovištích.
A německá policie je výrazně čilejší než ta naše...
Špatný titulek i závěr tohoto článku. Žádný budíček už neexistuje, Evropa (ale i USA) totálně zaspala a už se z toho nedokáže vzpamatovat - může se nám to nelíbit, ale to je jediné co s tím můžeme dělat. Jen pro ty, kteří to ještě nepochopili: jen jediný koncern BYD má ve vývoji 120.000 (!) pracovníků a každá tamní továrna má nejsem špičkové odborníky z Evropy nebo USA, ale i neskutečnou podporu čínského vedení.
A Green Deal rozhodně evropské automobilky nejenom nezachrání, ale právě naopak jejich konec jen urychlí...
Měli jsme v rodině HSF 2,2 CRDi 4x4, r.v. 2023 a stále nemohu zapomenout na sílu a suverenitu tohoto motoru i velice příznivou spotřebu, což testované provedení nemůže nahradit ani náhodou. Mj. na kouli utáhl 2.500 kg.
Naštěstí je tu stále sesterská Kia Sorento po faceliftu se stejným dieselem, i s možností 4x4, prakticky za stejné peníze a stále má na kouli 2,500 kg. Kdo tedy chce něco tahat anebo jen suverénní projev diesela, tak by asi neměl dlouho váhat...
Eniva mi po kontrole potvrdila nárok na vrácení vstupenek za Špindl nejpozději k 8.8. 2024, dodnes jsem nic nedostal a od tohoto termínu dělá agentura mrtvého brouka a na pravidelné urgence vůbec neodpovídá a nejsem zdaleka jediný. Pokud Eniva vůbec vydá ještě nějaké prohlášení, tak po těchto zkušeností bych stejně ničemu už nevěřil. Evidentně nebude jinak reagovat i na pokusy dostat peníze za Letnou. Zřejmě nezbude jiná cesta než využití nové možnosti hromadné žaloby a doufat v zázrak.
Rozhodně to však vrhá špatné světlo i na hokejový svaz jakého partnera si vybral a nechtěl bych by být ani v kůži Jakuba Voráčka či Patrika Eliáše a jejich spojení s podvodnou agenturou...👎🏻
Hlavně by případní zájemci neměli zapomínat, že tento model navzdory velikosti prakticky nic neutáhne - hybrid má maximální hmotnost brzděného přívěsu jen 1110 kg (!!!), PHEV dokonce ještě o 100 kg méně, tj. jen 1010 kg...
Pro srovnání:
2.500 kg !!!
Inu pokrok ničím nezastavíš...
Autor zcela opomenul jeden zásadní velký nedostatek tohoto modelu - auta této velikosti se hojně kupují na tahání velkých přívěsů a toho není a nikdy nebude toto Santa Fe schopno. Proč, protože maximální hmotnost brzděného přívěsu je jen 1.110 kg (!!!) a s tím na přívěs pro koně, karavan či loď musíte zapomenout. Jen pro srovnání stejnou maximální hodnotu (1100 kg) má malé SUV Seat Arona s tříválcem 1,0 TSI a předním pohonem...
Měli jsme přes rok v rodině předchozí SF (diesel 2,2, 4x4, ostatně jako naprostá většina u nás prodaných) a je to auto na které stále nemohu zapomenout. Krouťák v převaze, v Německu v případě možnosti nebyl problém jet i přes 200 km/hod., na kouli 2500 kg atd., spotřeba bez ohledu na styl stále kolem 7 l...
Ale tento hybrid? Připadá mi to jako "střelit se do vlastní nohy", jako když někdo chce zastavit prodej SF v Česku...Ano chápu emisní omezení v EU, ale když KIA před pár měsíci představila tzv."nové Sorento", což je kromě designu prakticky identický vůz s výše jmenovaným dieselem, tak tomu úplně nerozumím...
PS. Můj 9 let starý Passat B8 utáhne na kouli taky 2500 kg a ne jen 1110 kg jako tento jakoby obří SF hybrid 1,6 TGDI...Není tady něco špatně?!
" Ostrá sportovní verze", takhle to dopadne když novinář společenské rubriky nebo lokálních zpráv musí za trest psát o autech! Zmiňovaných 200 koní/147 kW má iřada běžných zcela nesportovnich dieselů, navíc i s výrazně lepším přenosem na vozovku díky pohonu 4x4. Ano je to elektro, ale pokud chceme mluvit o ostrém hothatchi v této kategorii tak není problém se lépe porozhlédnout a stačí se třeba podívat na Hyundai Ioniq 5 N, který má 609 koní/448 kW s pohonem všech kol a tento název si plně zaslouží na rozdíl od zmiňovaného Renaultu.
Možná byl ale článek myšlen jen pro zábavu a já jsem to nepochopil...
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Rozhodně bych si nekoupil Fronteru s tak slabým tříválcem a navíc bez možnosti čtyřkolky! Ale snad zákazníci Stellantisu dají poznat, že zhruba deset takřka identických modelů se stejně slabým motorem je dávno až příliš...
PS. A největší výsměch a pohrdání zákazniky je určitě Alfa Romeo Junior s tímto 1,2 l třiválcem, to je ještě výrazně horší než Frontera...👎🏻
1 odpověď