Odcházejí (a budou odcházet) ti, pro které byla armáda jen dobře placeným "hraním si na vojáčky", spojeným s dobře placenou "cestovní kanceláří". Prostě pokud neobnovíme vojenskou službu (samozřejmě výrazně kratší - například šest měsíců intenzívního výcviku), nic se nemůže zlepšit. I kdyby byl náborový příspěvek třeba miliardu.
A ti, kteří přijdou právě pro ten citovaný milion, při první příležitosti utečou.
Zajímavé, ale je to klasické míchání hrušek s jablky. Průplav, spojující Odru, Labe a Dunaj, je totiž mnohem, mnohem starší a se Stalinem nemá nic společného. Také se z něj nepostavil ani metr. Dokonce, v případě propojení Labe - Dunaj, jsou první plány už v době Karla čtvrtého. Takže - pane autore - zkuste občas přemýšlet.
To je zase blábol. Autor vůbec nepřemýšlí o tom hlavním, k čemu by vojna byla. Totiž o reálné možnosti ubránit náš stát před cizí (Ruskou?) agresí. Vymýšlí nesmyslné důvody proč vojnu ne. Prostě pro stromy nevidí les.
My se totiž v současné době nejsme schopni ubránit prakticky před nikým. Ty naše dvě brigády (i kdyby byly vyzbrojeny nejlépe na světě) jsou schopni ubránit nějakých 30 - 50 km fronty, ne víc.. A nějaké dobrovolné zálohy (početně tak na úrovni pluku), jsou spíše k smíchu, nebo naopak k pláči.
Prostě pokud se chceme v současném rozkolísaném světě ubránit agresi, musíme obnovit vojenskou službu. A nějaké hloupé názory autora článku na tom nic nezmění. Je jediná alternativa - zrušit armádu jako takovou a jen doufat, že nás všechno nějak mine. Tomu ale může věřit jen hlupák.
Lze diskutovat, kolik by to stálo. Lze diskutovat o tom, jak by to mělo být dlouhé (já bych doporučoval spíše šest měsíců, než jen tři). Lze diskutovat o tom, zda nezapojit i ženy. Lze prostě diskutovat takřka o všem.
Pokud ale chceme zůstat svobodným demokratickým státem, bez vojny se neobejdeme. A názor mladých? Mluvím s nimi každý den. A autor (který propaguje mezigenerační konflikt) by byl překvapen, kolik jich je pro. S mládeží pracuji dlouhé roky a pro je výrazná většina.
Čas na mluvení jsme už prošvihli. Teď je nutné začít něco dělat. Tedy pokud se opravdu chceme v případě napadení bránit. Současná profesionální armáda by nás prostě neubránila. Vždyť jsou to jen dvě brigády. A v každé armádě lze nalézt spoustu funkcí, pro které by například šestiměsíční výcvik úplně stačil. I u letectva potřebují řidiče, kuchaře, zdravotníky, ubytovatele, výstrojáře, stráže atd. A podobné je to u všech druhů vojska.
Mám ale obavy, že se bude jen mluvit tak dlouho, až bude pozdě. A že to dopadne podobně, jako dostavba Temelína.
Jen dodám, že mluvím o vojně dlouhé kolem šesti měsíců - ne více!
Kutnou Horu dobře znám a bydlím zde od narození. Všechno, uvedené v článku je pravda. Jenže to platí pro cizince. Více, než dvacet tisíc místních obyvatel, je na tom podstatně hůř, než v jiných srovnatelných městech. Jen heslovitě - nemocnice v postupné likvidaci, veřejná meziměstská doprava (s výjimkou směru do a z Prahy) takřka neexistuje, specializované prodejny žádné, parkoviště přeplněná 24 hodin denně, kultura minimální a když už je, tak jednostranně zaměřená, pokud se staví byty, tak podle opravdu mizerných projektů, vlaková i autobusové nádraží doslova ostudná, mohl bych pokračovat. Prostě památky ano, ale jen to. Nám obyvatelům by asi bez památek bylo lépe.
Jsem pro zrušení střídání, ale pro zavedení trvalého tzv. letního času. Nenajdete skutečný argument proti němu. Ty pindy, které jsou ve článku, jsou jen hloupými argumenty. Když je někdo nemocný, tak ať si na budíku posune čas o hodinu.
Naši předci pracovali od "slunka do slunka". Tedy přizpůsobovali svůj životní rytmus ročnímu období. Jediným rozdílem bylo, že ta změna nebyla skoková, ale postupná.
Dnes máme pásmový čas, pásma jsou jednohodinová. To ale znamená, že mezi okraji pásem je rozdíl (vzhledem ke slunci) skoro ta nešťastná hodina.
Zajímalo by mne, kdo a jak zjistil, že většina obyvatel u nás preferuje tzv. zimní čas. Z mých známých to chce pouze jediný, všichni ostatní jsou jednoznačně pro trvalé zavedení letního času. Jednoduše řečeno - když mi ráno zazvoní budík jsem naštvaný a je mi jedno, jestli je tma, nebo šero. Ale večer pro mne ta hodina znamená delší den, se všemi pozitivy.
Prostě - střídání času - NE, letní čas trvale - ANO!!!
Ten pán je prostě hlupák a nechápu, jak ho někdo mohl zvolit. A pokud jsou v Bruselu všichni takoví, nedivím se, jaké hlouposti Brusel "vyrábí".
Že se lidé ozývají, to je špatně???? Slyšel někdy něco o demokracii??? A máme čekat, až to "bohové" v Bruselu schválí a pak jen slyšet, že jsme se měli ozvat včas?
Nechci rozpitvávat detaily. Ale s těmi nebezpečnými a dokonce karcinogenními látkami to nebude tak horké. Ono totiž lidstvo po tisíce let dřevem topí (co jste měl z dějepisu, pane moudrý, pětku?) a kdyby to opravdu bylo tak špatné, už jsme dávno vymřeli.
A že rostoucí strom CO2 pohlcuje, kdežto při hoření uvolňuje? To je pravda, ale právě proto je tento typ topení z pohledu CO2 neutrální. A z globálního pohledu je daleko horší likvidace deštných pralesů v jižní Americe, většinou bez odpovídající náhrady.
Zásoby dřeva ani u nás nejsou neomezené a po kůrovcových kalamitách se výrazně snížily. Proto bychom měli dbát na co nejrychlejší obnovu holin a preferovat rychleji rostoucí dřeviny. To ano. Až tohle Brusel prosadí, budu mu tleskat. Ale nevěřím, že se toho dočkám..
Přiznejme si základní fakt - v případě jakéhokoliv vojenského napadení jsou naše šance v současné době prakticky NULOVÉ!!!
Ty dvě brigády mohou snad uhájit Prahu, nic víc. Tedy pokud se nerozutečou. Ono totiž je nezanedbatelná část profesionálních vojáků v armádě kvůli penězům, ne kvůli přesvědčení. O aktívních zálohách se nemá smysl bavit, to jsou jen vyhozené peníze.
Moc by pomohla diskutovaná šestiměsíční povinná základní služba, ale naši politici nenalezli odvahu ani k povinným odvodům. A tak vlastně nikdo neví nic a všichni jen strkají hlavu do písku.
A civilní obrana? Nějaké úkryty snad existují v Praze, ale stejně o nich nikdo neví. A třeba letecký poplach? 99% obyvatel bude na sirény reagovat ve stylu - co tam zase blbnou?
Situaci ve školách znám dost dobře. Ani jediná není připravena k ničemu. Přitom na školách stále ještě zbývá určitý počet záložních důstojníků, kteří by nějakou obnovenou výuku k připravenosti na napadení mohli vést. Ale jsou již staří a za pět či deset let už tu nebudou. Pokud budeme spoléhat na absolventy pedagogických fakult, nemá to smysl ani zkoušet. Než se to na pedagogické VŠ připraví - tak dva až tři roky. Potom pět let studia. A dalších nejméně pět let, než bude absolventů dostatek. Jednoduše spočítáno, branou výchovu má smysl zavádět tak za patnáct let. Zní to jako vtip, ale takhle to je. Je to jasné každému, jen ne našim mocipánům. Ti by i s rodinami určitě včas někam utekli.
Je to vlastně jednoduché a dokud nám budou vládnout do sebe zahledění hlupáci z Bruselu, nic se nezmění.
Jediné možné řešení je transformace EU na organizaci poradenskou a konzultační. A samozřejmě z ní vyházet ty, kteří si o sobě myslí, že jsou bozi a my ostatní jsme jen jejich otroci. Ty desetitisíce přeplácených úředníků raději až do důchodu platit za to, že se nebudou do ničeho plést. Pořád je to lepší varianta, než je nechat i nadále Evropu úmyslně ničit.
Je to jen důkaz smutného faktu, že většina vojáků vidí v armádě jen příležitost, jak se předvádět za velmi dobrý plat. Skoro nic nedělat, jezdit po světě a občas si zablbnout se samopalem.
A teď - když reálně hrozí skutečné bojové nasazení s nebezpečím zranění, nebo dokonce smrti, z armády utíkají.
Naši hrdinové......
Autorka vůbec nezná to, o čem píše. Nepopírám, že existují takoví učitelé, které kritizuje (zejména na gymnáziích). Jenže rodiče (a bohužel i žáci) to tak CHTĚJÍ!!! Když zadám žákům nějakou oblast a přidám literaturu, kterou si mají prostudovat vím předem, že 90% z nich se na to ani nepodívá a zbylá desetina se naučí pár vět zpaměti. Nic víc!
Případná diskuse je potom jen mlácením prázdné slámy.
A rodiče? Pokud vůbec nějaký zájem o školu projeví (to už je úspěch), zajímají je jen a jen známky..
A nadřízení? Ti jen omezují rozsah látky, aby se zalíbili voličům.
Naše školství není v dobré kondici a je potřebné s tím něco udělat. Jenže ty změny musí začít zvrchu. A tam dokáží jen hlouposti - třeba povinnou angličtinu už od první třídy v době, kdy maturanti (!!!) mají problémy s češtinou.
Dokud budou o našem školství rozhodovat takoví, kteří nikdy nestáli před třídou a nanejvýš snad prošli školou v pozici žáků, situace se bude dále zhoršovat.
Tenhle článek je o chemii. Ale přemýšlel někdo třeba nad tím, jaký supernesmysl je například povinná angličtina už od první třídy? Ten, kdo o tom rozhodl, neumí počítat. Jestli se totiž příští rok ta pitomost zahájí, budou chudáci děti vstupovat do praktického života za nějakých patnáct až dvacet let. A v té době už budou naprosto běžné elektronické překladače (v mobilu, nebo třeba ve sluchátku). Kdo se směje těm současným překladačům, ať si zjistí, kde byly před dvaceti lety a odhadne, kde budou za dvacet let.
Děti budou potřebovat něco úplně jiného. Především češtinu - tedy umět se vyjadřovat jasně a srozumitelně. Ale jazykářů je dost, tak se budou učit jazyky.
Lidi vzpamatujte se a tyhle hlupáky už nevolte.
Myslí někdo na ministerstvu?
Asi ne. Jinak by nemohl projít ten nesmysl s povinnou angličtinou od prvního ročníku. Ti "moudří" nahoře nějak přehlédli, že se píše rok 2025 a ne 1925. Když je dnes dítě pětileté a začnou mu vtloukat do hlavy angličtinu a dokonce další cizí jazyk, zjistí, až se kolem 25 let života dostane do běžného života, že mu to k ničemu není. V té době (tedy za 20 let, možná už dříve) budou naprosto běžné elektronické překladače ve formě miniaturního sluchátka. Výuka cizích jazyků by se proto měla postupně omezovat, ne rozšiřovat.
Pokud má někdo jiný názor - stávající překladače jsou mizerné. Ale vývoj jde velmi rychle dopředu, na jedné předváděčce jsem už slyšel přístroj, u kterého nešlo poznat, že jde o stroj. Pravda vyžadoval velký stolní počítač. Ale za 15, nebo 20 let?
Kdyby to nebylo tak závažné téma, docela bych se tím bavil. Tím, jak se obchází jediné možné řešení - obnovit na školách branou výchovu a pro muže (možná i pro ženy - viz Izrael) asi tak půlroční povinnou vojenskou službu.
Jakýsi pilotní předmět na jedné pedagogické fakultě je jen plivnutím do moře. Rok se to bude zkoušet, rok vyhodnocovat a pak se to zavede někde v prvním ročníku.. Čili první absolventi přijdou do škol nejdříve za sedm let.
Přitom na většině středních škol (stav na základkách neznám) ještě učí poslední záložní důstojníci z doby povinné vojenské služby a ti by tu výuku zvládli bez problémů. Jen by to musel někdo schválit a to se před volbami jaksi nenosí. Takže budeme i nadále strkat hlavu do písku a tvářit se, že se nás nic netýká.
P.S. Navrhuji malou zkoušku připravenosti na jakýsi konflikt - na 24 hodin vypnout všechny mobilní sítě.......
Autor je tradičně úplně mimo realitu. Nebo mu na to nestačí mozeček? Nevím
Stačilo by málo. Aby film o Marečkovi (který tam vlastně ani není) alespoň jednou shlédl. Pak by zjistil, že film není o VUMLu, ani o jiných komunistických výmyslech, ale o docela obyčejné večerní průmyslovce. A tam se učily běžné předměty, jako na středních školách, jen ve zhuštěné formě. Dokonce si myslím (už je to dávno, učil jsem tam sice odborné předměty, ale už si vše nepamatuji), že tam ani nebyla i tehdy běžná občanská nauka.
Takže, pane autore, nechte toho psaní nesmyslů, už toho opravdu bylo dost!!!
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Kdo zabije bezbranného je vrah. A je úplně jedno, jestli při tom mává koránem, Mein Kampfem, nebo něčím v angličtině. A dělat ze zbabělých vrahů hrdiny, je asi to nejhorší, co se může stát. Proč se alespoň nepokusili o atentát na některého z vedoucích komunistických funkcionářů? Báli se a tak svůj mindrák řešili zabitím bezbranného. Už s těmi vrahy přestaňte otravovat.