Naprostá většina zde diskutujících RB nemá, ale hlavně že to dokáží správně zhodnotit. Přihlásil jsem se tedy k účtu, abych to peklo viděl na vlastní oči. Nikde to na mě neblikalo. Už jsem si myslel, že to tam ani nemám, ale nakonec se poštěstilo a uhlíkovou kalkulačku jsem v menu objevil. Uvažující člověk chápe, že je to nic neříkající odhad, ale jen taková blbinka se zajímavými informacemi pro uživatele. Banka sice ví, že jste utratil v Lidlu 1000kč, ale už neví za co. Věděli jste například, že 1kg čokolády je 34 kg CO2, zatímco 1kg jablek jen 0,4kg CO2? ....Takže za mě je zbytečné dělat z komára velblouda a ať si tam ta kalkulačka klidně žije svým životem, možná se k ní ještě někdy vrátím.
Tady většina lidí evidentně nepochopila o co jde a článek je tak asi schválně napsaný. Ono to nebude o pumpě někde na dálnici, ale spíš o pumpách někde u tržnice, u stadionu, u aquaparku, v centru města.... Lidé si to pletou s veřejným parkovištěm zdarma a než aby zaplatili běžné parkování, nebo aby to měli blíž, tak obsadí pumpu. Pak je normální, že se majitel brání.
I kdyby bylo domácí dobíjení zdarma, je jen otázkou času, kdy se to změní. Zdražení přijde, až se EV natrvalo prosadí. Vzroste poptávka po elektřině, tím se samozřejmě zvýší její cena. Klesnou příjmy státu z prodeje paliv, zavede se nějaký poplatek za ujetý km. (Polovina toho, co zaplatíme u pumpy jde státu ve formě daní a ten se toho nevzdá) Až nebudou servisy měnit oleje a rozvody budou ty peníze vybírat za opravy a aktualizace EV. Možná se bude opravovat méně, ale servis bude o to dražší. Bez zisku z oprav by celá síť prodejců aut zanikla a to si automobilky určitě nepřejí. Zatím jsme ve fázi lákání na výhodnost EV. (Jako kdysi na výhodnost přímotopů, LTO, plynového topení, tepelných čerpadel...)
Že bychom byli vrakoviště Evropy si nemyslím, možná jsme jen horlivější sběratelé veteránů. Co se týká článku, tak mi ty výsledky nějak moc logicky nesedí. Tak třeba tvrzení že 50% km najezdí auta do 8 let stáří je nějaká výhra? Vždyť z toho logicky vyplývá, že druhou polovinu nájezdu udělají vozidla starší. Pak jak můžou data z STK za poslední 2 roky ukázat mladší vozový park, než data za poslední 4 roky, když nová auta tam poprvé jedou až po 4 letech? O autech do 4 let STK nemá žádný záznam, takže ani nájezd km, proto ta data nemůžou odpovídat. Ano, v provozu je mnohem víc nových aut, než těch starých, takže to průměrné stáří provozovaných aut je nižší než u registrovaných, ale to nás posouvá někam na lepší příčky? To snad v zahraničí jezdí lidé spíš těmi starými auty a nová si kupují, aby měli pod plachtou v garáži poklad? To asi ne...
Já když čtu ty komentáře tady, tak mám pocit, že většina lidí přišla po vakcínách od Pfizeru o půl mozku. Však je to úplně jednoduché. Dostali jsme od EU 50mld na něco, po povodních byl nějaký příslib že je můžeme použít na povodně, teď můžeme na povodně použít menší část. A není to jedno? Ty peníze už máme, tak je snad jedno, z které hromádky se budou ty škody opravovat. Pokud se např. peníze od EU určené na silnice přesunou na povodně, zas budou chybět na silnicích. Tak jako tak se to zaplatí z rozpočtu, jde jen o to, z které hromádky.
Tak to je slušný nesmysl. Psát o nejjedovatější zemi v Evropě a přitom třetinu evropských zemí ignorovat? Co to jako je??? Počítat to podle množství aut na hlavu? Moje auta vypouštějí emise jen za jízdy, ale samozřejmě nejezdím všemi najednou. Celkový nájezd je jako bych měl jedno a emisně je to určitě ještě výhodnější. Dodávkou jedu, když jí potřebuju, SUV nemám. Pickupem do terénu, nebo když potřebuju něco tahat, multivanem když je nás hodně, obytňák najede minimum, motorku nepočítám a nejvíc najezdí pidiauto s nejmenší spotřebou (emisema). To že jich mám deset znamená jenom to, že jejich vlasnictví není finančně tak náročné jako v Anglii. O emisích to neříká vůbec nic.
Nechápu, čemu se diví. Ukrajinských zápasů u nás tolik není, takže je to pro ně svátek a přijdou. Zatímco českých zápasů je každý víkend stovky a lidi si raději dojdou na kvalitní domácí okresní přebor zdarma, než za peníze na tuhle národní bídu. A liga, to je jiná liga. Atraktivita zápasu ČR-UA je jasná od začátku.
Už mockrát jsem si říkal, že autoživě už nikdy a zase jsem se chytil 😁 Ale když už... zajímalo by mě, jak moc se mění teplota (hustota) paliva v podzemní nádrži v závislosti na teplotě vzduchu. A nebo, jak může tankování do trychtýře ovlivnit průtokoměr schovaný hluboko ve stojanu 😁 Tak to zkusíme znova.. Autoživě už nikdy!
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tady je zase ubrečenců. Jediné relevantní číslo v článku je zchudnutí cca o 1% oproti průměru EU, to fakt někdo pocítí? To že se nakupuje většina zboží v akci není dáno chudobou, ale cenotvorbou marketů. Však kdy byla naposledy doba, kdy nešlo máslo, mléko, vejce, nebo třeba pivo koupit někde v akci? Chci plato vajec, klobásy a dvě basy plzně, kouknu na net a hned vím, kde to je dneska za půlku. Proč bych to kupoval v marketu vedle za dvojnásobek? Kromě toho jsou obchody třeba s oblečením, kde už ty cedule "výprodej" ve výlohách visí několik let. To samé Mountfield, větší část roku výprodej. To se pak někdo diví, že se nakupuje převážně ve slevách, když to jinak skoro nejde?
1 odpověď