Aut s vypnutou močovinou jezdí po silnicích možná víc než nedávno těch s vykuchanými filtry částic a je to úplně stejná prasárna. Každý, kdo to úmyslně vyřadí z provozu, by za to měl nést následky. A jak bylo v článku napsáno, tak uvést zpět do provozu dlouhodobě odstavené vstřikování močoviny není úplně jednoduchá a ni levná záležitost, protože ten roztok časem krystalizuje a znehodnotí vše, s čím přijde do styku.
Driv jsem ty VW moc nemusel, ale jejich elektromobily funguji velmi dobre i jako ojetiny (narozdil od tech novejsich spalovacich), baterka neni vubec problem ani po 200tis km, degradace minimalni, ostatni technika taky OK. Pokud mate pristup k zasuvce a nejezdite kazdy tyden do Chorvatska, tak kupovat spalovaci auto nedava moc smysl.
Takže cena aut se už srovnala, baterka má životnost delší než jakýkoliv moderní překomplikovaný, neefektivní a poruchový spalovák, náklady na servis zlomkové a doplnění energie je už možné za stejný čas. Jen škoda, že nám to museli ukázat v Číně.
Jako bonus mnohem komfortnější jízda, žádné jedy a rakovina z výfuku a žádné posílání peněz Putinovi na rakety.
Moderni prekomplikovany poruchovy spalovak s vysokymi servisnimi naklady nedava dnes pro prumerneho uzivatele moc smysl, tyto pohony nejsou sbsolutne vhodne pro poskakovani po meste, tak jak dnes auto drtiva vetsina pouziva. Pokud jezdite 200x za rok do Chorvatska a 1x za rok 10km do prace, kupte si spalovak, ale vetsina to bude mit asi obracene.
Naopak se ukazuje, ze pro baterii elektromobilu nejsou vetsi najezdy absolutne zadny problem a jeji zivotnost bude vyssi nez zivotnost moderniho sloziteho spalovaciho pohonu. Sam jezdim s elektromobilem s aktualnim najezdem 211tis km a SoH ukazuje BMS stale 100%.
Tak vždycky tady bude skupina odmítačů všeho, nemyslím si, že je to většina. Je to zkrátka skupina lidí, která nemá IQ na to pochopit fakt, že pojízdné rozmetače rakoviny do ulic nepatří.
Ono ale až jim doslouží ty odjeté, často špatně udržované vraky, tak téměř jistě změní názor, protože udržovat při životě nějaký modernější spalováček se všemi těmi fičurami kolem, jako je vstřikování, přeplňování, emisní systémy atd. bude pro ně těžký budíček a ještě rádi vezmou za vděk nějakému ojetějšímu elektromobilu.
Ne, baterka fakt není problém.
Evropa nema jinou cestu nez nejakou formu Green Dealu, proc? No protoze nema fosilni zdroje, je to jednoduche...
Posilat penize za ropu do Ruska, USA, nebo panum s rucniky na hlavach, znamena delat Evropu zavislou, slabou a zranitelnou.
Jak takova zavislost muze dopadnout, si snad kazdy dobre pamatuje. Ted je navic rozdil v tom, ze Evropu uz nebude nikdo zachranovat, jsme v tom sami.
Problém spalovacích aut je ten, že u těch novějších náklady na provoz (hlavně opravy) rapidně rostou a životnost naopak klesá. Ano, ta dnes 20ti letá auta celkem dobře sloužila a často ještě i dobře slouží. Ale představa, že u dnes vyrobeného auta budete za 4-7let měnit DPF, SCR, EGR, vstřikovače, čerpadlo, turbodmychadlo, rozvody, čidla NOx, sazí, teplot, opravovat automat a řešit další pasti za min 10ti tisíce Kč je prostě strašidelná. Navíc ty moderní spalováky jsou naprosto nevhodné pro klasický uživatelský profil českého řidiče - 7km do práce, 3km do Lidlu, 5km na fotbal a max 2-3x ročně pár set km v kuse, to je pro ty motory jistá smrt.
Naopak elektromobil čím novější, tím vychytanější a životnější, sám mám doma EV s nájezdem 210tis km a BMS stále zobrazuje u baterie SoH 100%. Pokud nebyl předchozí uživatel totální vemeno, tak není žádný důvod se baterie nějak obávat, navíc i ta se dá opravovat levnější než moderní spalovací motor. A u elektromobilu je úplně jedno jestli s ním jdete 50km, nebo 500m, tam se žádný DPF nezanáší, ani EGR ventil, je úplně jedno jak kvalitní palivo tankujete, jestli motor podtáčíte, nebo jestli po rychlé jízdě nenecháte vychladit turbodmychadlo.
42
Sledujících
0
Sleduje
42
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Pokud je nekdo schopen nastoupit dobrovolne k rusnackum do armady, tak to ma asi v kebuli hodne v neporadku, mel by jit spis do blazince nez do kriminalu.