Někdo píše, že nezávidí dětem. Já nezávidím učitelům. Přecitlivělí rodiče, děti, kteří do jedenácti koukají do počítače a pak ve škole spí. A spoustu na slovo vzatých odborníků, kteří přesně ví, jak by učitelé měli učit, aby to jejich bobánky bavilo. Do práce pak nastupují zpovykaní "dospělí" a strašně se diví, že se po nich opravdu požadují nějaké znalosti, sociální dovednosti a kázeň. Jednou se budeme divit, až tu nebude žádný učitel, který by byl ochotný v takovém prostředí učit.
Nevím, jaké mám IQ, Hejného metodu neznám. Ale příklady mi těžké nepřipadají. V prvním případě chtějí zřejmě posloupnosti, u autobusu je nutné dopočítat tabulku (podle posledního řádku, kde je vidět, kolik cestujících jede mezi zastávkami) a pak podle zadání doplnit výroky. Jsem praktik a tyto příklady se mi líbí víc, než ty klasické. Přesto nedám dopustit na standardní základní školu. Státní školy mi obě děti perfektně dovedly k samostatnosti a schopnosti se naučit cokoli.
Nevím, zda napsat souhlas či nesouhlas. Určitá úroveň zatracovaného obecného přehledu je v životě podle mého názoru nezbytná. Třeba i při výběru partnera. Těžko by mě zaujal někdo, kdo se dokáže bavit tak akorát o počasí, nebo je sice kovaný ve finanční gramotnosti, ale netuší, kdo byl Karel IV. Když jsme v práci vybírali pracovníky do ekonomického oddělení a přišel životopis protkaný hrubkami a stylizovaný tak, že se člověk musel smát, bylo vcelku jasné, že takový člověk neuspěje. Jdete na banket a člověk, který si myslí, že Kongo je v Jižní Americe je pro všechny figurkou k pousmání. Souhlasím s tím, že přehled by mohl být skutečně obecný (někde ubrat ve prospěch zdůvodnění, výkladu příčin a následků-z historie se přeci máme poučit,ne). Rozhodně bych přidala ve výuce finanční gramotnosti, schopnosti vyhledávat (hlavně chtít vyhledávat) pravdivé a relevantní informace, morálce (ve společnosti sakra chybí), psychologii atd, atd. Je to dost náročné a nevím, zda bych zvládla vyjmenovat vše, co bych změnila. Ovšem, pokud by, jak píšete, školství opustili všichni ti, kdo by tomuto systému nevyhověli, pak na školách nebude učit nikdo. Už teď mám obavu, že mnoho lidí, kteří by chtěli učit, nezbývá. Komu by se chtělo potýkat s dnešní generací naprosto příšerných rodičů (bohužel do této generace patřím též), velmi často nevychovaných dětí (následky jsou pak vidět v práci-nejsou zaměstnavatelní, protože nikoho a nic nerespektují). Neselhává totiž školství, selhává společnost. Změnu musíme udělat všichni!!!
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ale no tak. Výsledek je opravdu jediný správný, ale je to 4. Pokud vypočítáme závorku, tak ji vlastně odstraníme. Máme 10:5x2 a postupujeme od začátku (násobení rozhodně nemá přednost). Musím ale souhlasit, že se v tom často chybuje. :-)