"Maglev jezdí na vysokoteplotní supervodivou energii. Tyto vlaky se pohybují ve vzduchu nad kolejnicemi a
je do nich zabudovaná, kdy díky elektromagnetické síle, která udržuje vlakovou soupravu zavěšenou na trati."
Jezdí na uhlí, mazut, naftu, na elektřinu... o vysokoteolotní supervodivé energii jsem ve fyzice nikdy neslyšel.
Jestli do vlaku má být zabudovaná tato energie, tak to pak vysvětluje mnohé, hlavně o autorovi.
Skromně bych tipoval, že ve vlaku jsou zabudované supravodivé vysokoteplotní elektromagnety a vlak jezdí normálně na elektřinu, ta je mu zdrojem energie.
Jen ji nemění v pohyb pomocí magnetických interakcí rotoru a statoru rotačního elektromotoru, ale prostřednictvím lineárního motoru, jehož jedna část je zabudovaná v dráze a druhá se nachází ve vlaku.
Je zajímavé, kolik lidí i u nás bojuje proti „znevažování sovětské minulosti“ a „antisovětismu ve službách rusofobie“, přitom o ničem z toho nemají ponětí. Ani to "Souostroví GULAG", jako úplně nejdostupnější a nejstravitelnější dílo, nečetli. Je to moc písmenek.
Ale do posledního dechu by se za ruskou/sovětskou/ruskou pravdu bili...
Ten bilboard... copa to má Ovečkin na hlavě? To nebude hokejová přilba. Vidím křížek místo bambule, že by tradiční slovanská pokrývka hlavy (že se u nás ve folkloru nic podobného nevidí)? To musí být nějaká místní ruská specialita?
Ale tu čepici už jsem někde viděl, kde jenom to mohlo být? Na hlavě cara? Možná, také. Ale nosil ji někdo ještě před tím, určitě.
Už vím. Chánové Hordy. Tak proto je mi povědomá.
Podobnou dodnes nosí, jako každodenní část oděvu nebo jako součást kroje nebo jako odznak hrdosti, pastevci a kočovníci celé turkické Asie.
Výzva zrušit víceletá gymnázia a zavést místo nich třeba výběrové druhé stupně základních škol je úsměvná, nic neřešící. To ať ministerstvo raději rovnou řekne, že, tak jako nechce specificky a cíleně podporovat děti s nějakým vzdělávacím hendikepem, nechce podporovat ani ty, které by zvládly víc.
Reálně opravdu existuje problém, kdy je otevřeno v oblastním centru víceleté gymnázium, ale v okolí pro ně prostě není dost kvalitních adeptů čistě proto, že tam žije málo lidí. Kvůli nastavenému financování pak musí ředitel vzít doslova každého, kdo se přihlásí, ale ani tak to někdy nestačí.
Pojďme, zrušme je. Tímto zásahem se jako úplně první odepíší nadané děti z nelidnatých oblastí daleko od velkých měst, ty prostě nemají na výběr. Lokální víceleté gymnázium je pro ně volba logická, nejsnadnější, mnohdy jediná. Dojížděcí časy jsou často už tak dost hraniční, do většího města nereálné. (Internátní víceletá gymnázia jaksi u nás nemají tradici a pro koho by byly?)
Přehodit problém na výběrové základní školy je v tomto případě čirý alibismus, dětí v odlehlých a málo zalidněných oblastech nebude nikdy dost a organizačně se to ještě zhorší. Totéž platí o kvalitních učitelích.
A jedna věc, nad kterou ministerští úředníci nepřemýšleli. Nabídka vzdělání je jedním z kritérií při rozhodování rodin, jestli na (odlehlejším až skutečně odlehlém) venkově zůstat, nebo nikoliv. Ve městě je lidí vždycky dost a řešení se nabízí víc a dostupnějších.
Chceme totálně vylidnit venkov, který bojuje i s obsazeností škol základních? Zrušme víceletá gymnázia!
... mezinárodní právo ... válečné zvyklosti ...
Ale to jsou věci, které přece Rusko dodržovat nemusí! Je totiž Rusko, má své vlastní právo, vlastní hodnoty a vlastní zvyklosti, které si navíc osobuje diktovat všem kolem jako ty pravé a jediné možné.
Jaké ve skutečnosti jsou, to vidíme už od doby, kdy vznikal SSSR. Tedy, ne, že by carská impérie byla o moc lidumilnější...
Peter Hall v knize „Města a civilizace“ popisuje nejinovativnější místa posledních staletí: Athény v 5. století před naším letopočtem, Vídeň od 18. století do počátku první světové války, New York na přelomu 19. a 20. století, oblast v okolí San Franciska (Bay Area) před nedávnem.
A k těmto městům lze určitě přidat také Berlín před definitivním uchopením moci fašismem, roky před tím hrála stejnou úlohu v evropské kultuře a vědě Paříž.
Globalizací, provázaností s okolním světem, rostl vliv Ameriky. S tím zároveň rostla i (bezpečnostní, ekonomická, stabilizační) zodpovědnost Ameriky vůči světu, rostlo množství věcí, které Amerika pro svět a světový obchod dělala, věcí, které se od ní tak nějak očekávaly. Což se projevovalo i v samotné Americe, něco negativně, většina asi pozitivně. Amerika kontrolovala svět, svět kontroloval Ameriku.
Odtržení se od vlastních dlouhodobých ambicí, přání, závazků, je zároveň odtržením se od této mezinárodní kontroly. Trump urvaný z řetězu, protože může.
FHS je zajímavá, některé obory docela dost. Vzdělání se nikdy neztratí, jen prostě jeho uplatnění nemusí být dokonale přímé ve smyslu: co jsem vystudoval, to dělám.
Takže je třeba si rozmyslet, jaké uplatnění si , coby student, představuji a za kolik.
Není určitě k zahození nad tím uvažovat už předem a případně si zajistit i nějakou další praktickou kvalifikaci. Společnost není povinna se postarat, společnost musí dát možnost.
16
Sledujících
1
Sleduje
16
Sledujících
1
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Na dronu z titulní fotky je cerveně název výrobce: UZGA - Uralskij Zavod Graždanskoj (občanské, civilní) Aviacii.
A tak to máte v Rusku se vším.
1 odpověď