Pochybuji, že by to mělo nějaký vliv. Nevím kde autor přišel na to, že ČSLA měla respekt a uznání. Byla spíš pro smích a díky bohu, že nikdy nemusela skutečně bojovat proti těm nenáviděným imperialistům. Aspoň si tedy žádný bojový úspěch nevybavuji. Naši dnešní profesionální vojáci si respekt u spojenců získali, byť jich není mnoho (vojáků, spojenců máme dost).
Potřebujeme víc vojáků, kteří vojáky být chtějí. což je případ většiny profesionálů. Pochybuji, že slouží pro peníze. Zase takový vývar to není, pokud nejste alespoň plukovník. Tlupa záklaďáků, co navíc ani bojovat nechtějí, bojeschopnost armády nijak nezvýší (spíš sníží). V každém druhém filmu vidíte, že 1 supervoják pobije celé armády záklaďáků. To je samozřejmě vtip, ale nic to nemění na tom, že důkladný mnohaletý výcvik spolu s disciplínou a kvalitní výzbrojí profesionálních vojáků dělá mnoho. To nemluvím o ovládání bojové techniky. Pilotovat stíhačku nebo vrtulník v boji asi člověk nezvládne za rok ZVS. Ani tank nebo dělo.
V případě mobilizace probíhají odvody všech mužů schopných služby bez ohledu na nějakou absolvovanou ZVS. Nějaký jednoduchý základní výcvik v rámci školní docházky, aby kluci uměli vzít pušku do ruky, by udělal stejnou službu s minimálními výdaji a ještě je slušná pravděpodobnost, že se dost hochů (dnes už i děvčat) pro službu nadchne, pokud si to zkusí.
Já na vojně byl a nebýt těch asi 2-3 měsíců, kdy jsme pomáhali při povodních, to nemělo žádný smysl. Zbraně i vojenská technika mě vždycky fascinovali, ale špatně přijímám rozkazy od blbců, tak se pro službu moc nehodím.
Nesmysl. Děti zkouší hranice a rodiče jim je musí jasně určit. Mě rodiče nijak zvlášť nemlátili (neměli důvod), ale když už jsem něco provedl, přišel výprask. Pro mou jednoduchou dětskou mysl to byl naprosto srozumitelný signál, že jsem překročil hranici. Vysvětlování nefunguje. Děti to stejně nechápou. Malou jsem zatím uhodil jen jednou (lehce abych jí neublížil samozřejmě), už je to pár let a víte co? Pamatuje si to. Nadále mě miluje, ale ví, co už si ke mě nesmí dovolit a zatím jsem neměl důvod uhodit ji znovu. Základ je dětem nelhat, dávat si trochu pozor, co jim řikáte a když už něco řeknete, stát si za tím. Pokud děcku vyhrožujete, že už nikdy nedostane zmrzku a za 10 min mu jí koupíte, co si asi tak to dítě má myslet? A rodiče si musí uvědomit, že děti se učí pozorováním svého okolí, ale okolí dnešních dětí je youtube. Tím spíš je musí trochu usměrnit. Třeba i tou výchovnou fackou.
A není to už diskriminace pronajímatelů? Pokud chci pronajmout byt, tak si taky vyberu komu, protože byt nadále zůstává mým majetkem i zodpovědností. U nájemníka s českým občanstvím je velká pravděpodobnost, že umí česky a já nechci sepisovat smlouvy v jiném jazyce než českém a stejně tak nechci řešit cokoliv kolem bytu jinak než česky (a to bych angličtinu zvládnul, ale nechci). Samozřejmě taky nechci, aby nájemník v bytě kouřil nebo tam měl zvířata (stačí děti 🙂). Myslím, že důvody jsou zřejmé. Není to diskriminace, ale ochrana majetku. Jak asi bude byt vypadat po kuřákovi se 2 psi a 4 kočkamí? Sám jsem kuřák, ale doma prostě nekouřím a totéž chci i po nájemníkovi.
A pokud je kamera zároveň tachometrem? Umístit ji za zrcátko je nepraktické, protože bych na něj neviděl. Kameru mám na spodku okna uprostřed a v ničem mi nepřekáží. Za to mi teda dost vadí to zpětné zrcátko. Osobně bych si asi opravdu nechal dokázat, že mi vadí ve výhledu. Nevadí. Z pozice řidiče mi kamera nezakrývá nic co bych potřeboval vidět a jako bonus neustále vím, jak rychle jedu (skoro přesně, bo je to měřeno družicemi gps)
Proč by neprodávali kuře za 600,-, když ho lidi koupí? To je obchod. Pokud je cena jasně inzerovaná, nevidím v tom problém. Často ale lidi záměrně matou cenami za 1 sousto (to zjistíte až při placení) apod. a to mi zavání podvodem. Hodně lidí pak prostě zaplatí, protože se nechtějí hádat. Taky jsem před lety měl platit za talíř halušek 700,-. Milému prodejci jsem řekl, ať si je tedy nechá. 700,- za trochu vody, mouky a zelí (dramatizace, halušky jsou trošku složitější, vím) fakt platit nebudu. I těch inzerovaných 120,- mi přišlo dost, ale měl jsem na ně chuť.
16 let staré auto je například druhá generace octavie. Autora to možná překvapí, ale airbagy, ABS i tempomat má. stejně jako katalyzátor. Tou dobou už to byla standardní výbava všech aut. Na rozeznávání značek, chodců, cyklistů a dalších překážek je v autě řidič a pokud to nezvládáte, tak do auta radši nesedejte. Většina moderních asistentů z nařízení EU je spíš k vzteku a automobilky se jen předhánějí, ve kterém modelu se dají snadněji vypnout, protože z toho samého nařízení to nesmí jít vypnout trvale. Jaký to má potom smysl? Před 3mi lety jsem si kupoval auto. Mohl jsem si koupit nové, ale právě kvůli těm nesmyslům jsem vzal radši 4letou ojetinu, která jich ještě nemá tolik a musím vypínat jen stop/start. Prostě nechci po každém nastartování 10 min vypínat asistenty. Radši si koupím starší auto s pořádným motorem a s co nejméně asistenty.
Termistor není teploměr, ale všechny el. teploměry jsou kolem něj postaveny (jsou i jiné způsoby, ale ty jsou o dost dražší a proto nepraktické a používá je tak možná NASA. Teplotu Slunce asi termistorem nezměříte 😄). Je pravda, že je jednoduchý, ale je velice přesný a dostatečně rychlý(asi díky té jednoduchosti). Nevím, co máte za auto, ale já už řadu let jezdím škodovky a nesetkal jsem se s žádnými Vámi popsanými jevy. Pouze návštěva myčky teploměr v autě dočasně zblbne. Což je celkem pochopitelné.
Jak si mám najít alternativu dopravy, když mi vnucujete jedinou možnost. Popravdě moderní motory jsou ve finále minimálně stejně čisté jako elektromobil. Splodiny z výfuků osobních aut jsou jen prdem ve vířivce ve srovnání s dalšími producenty co2 (továrny, elektrárny, lodě, které sem vozí ty vaše úžasné elektromobily a další nepotřebné krámy z Číny, letadla atd., atd.).
Strom sice fotosyntezuje, ale také "dýchá", po smrti tleje nebo rovnou hoří a jeho přínos atmosféře je cca 0 (tim neříkám, že je máme vykácet).
Solární panely jsou fajn, když si je dáte na domek jako podporu elektřiny ze sítě a ušetříte nějakej ten peníz, ale ve velkém samostatně jako zdroj energie nemohou fungovat. Z principu nedokáží udržet síť stabilní (nejde jen o Slunce, které taky furt nesvítí). To znamená postavit další elektrárny tradiční, které budou jistit ty "čisté" . Jaký to má potom smysl? Ničemu to nepomůže a elektřinu to SAKRA prodraží.
Green deal (zelená dohoda) je přinejlepším HÓÓÓDNĚ nedomyšlený a bude Evropu stát moře peněz, které by se daly využít mnohem smysluplněji.
Elektromobily dávají smysl jako malá vozítka do města, ale obří SUV na elektřiny? Karavan na elektřinu? Kamion na elektřinu? Auta, která by nás (nebo zboží) měla pohodlně přepravit na velké vzdálenosti, vybavíme pohonem, který to znemožňuje. Bravo. Tomu říkám pokrok.
Karavan, který nemůže dál jak 100km od města. Kamion s poloviční kapacitou nákladu a čtvrtinou dojezdu.
Za prvé: Je to sci-fi.
Za druhé: Myslím, že v knize je sesedání popsáno. Poslední z fremenů odvede červa daleko od zbytku jednotky a červa opustí až když je úplně vyčerpaný (ten červ) a jen bezmocně leží na písku. Co se týče pohybu, tak i na Zemi žijí hadi pohybující se pískem pod povrchem. Jen nemají takový prostor, tak jsou mnohem menší, ale zjevně to fungovat může.
Za třetí: S Holtzmannovým generátorem problém nemá? FYZIK?
Na vrácených vratných lahvích se neskenují žádné kódy a etiketu můžete klidně sloupnout. Kamera snímá tvar láhve (případně obsazenost basy) a proto jsou všechny stejné a do stroje je musíte dávat jen jedním určeným způsobem.
Ano, s PETkama to je složitější, vymyslet automat chvíli potrvá a tak je zatím přebírá človíček (aspoň co jsem viděl). Můžete je klidně vracet zmuchlané, protože ve finále se roztaví a vytvarují znovu. A přírodě to určitě prospěje, pokud nebudou končit v moři.
Pokud je vracet nebudete, stanete se miláčkem bezdomovců a různých pochybných existencí a oni je vrátí za vás. Účel to splní. 🙂
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Možná by si to měl autor někdy v tom autě zkusit. Chodec si hlídá jediné, blížící se auto. Řidič si hlídá auta před sebou, auta za sebou, musí odhadnout a předvídat, co který udělá a do toho ještě tramvaje, cyklisti, chodci a sem tam hasiči, sanitka nebo četníci pod majáky. Je toho dost, co jako řidič musím ohlídat. Absolutní přednost chodců nehodovost ještě zvýší. To, že šoféra automaticky vometou, chodci stejně moc nepomůže. Možná by prostě nebylo od věci dávat pozor. Ne protože to říká nějaký zákon, ale protože ksakru střet s rozjetým SUV, busem nebo tramvají pravděpodobně nerozdejcháte. Ta trmavaj bude mít vždycky přednost mimochodem.