No nevím. Známí co v pohraničí bydlí a na nákupy tam jezdili už jezdit přestali. Úroveň nakupování v Biedronce je otřesná a ceny už o tolik lepší prý nejsou, tak jako tomu bylo před dvěma lety. Takže pochybuji že je to tak drastické jak autor uvádí.
Autor si asi trochu neuvědomuje, že abychom před dvěma lety polsko cenově aspoň trochu dorovnali, musela by vláda tenkrát stejně jako polská vláda zrušit daň z potravin. Takže to že jsme přišli o miliardy je lež, kdybychom stejně jako oni neměli daň z potravin, vybrali bychom navíc tučnou 0. Ne kecám nebyla by to 0, bylo by to další zvětšení díry v rozpočtu, jako to udělali poláci. Zda to bylo správně nebo ne, zrušit dočasně daň za cenu díry v rozpočtu neumím posoudit, nejsem ekonom.
Cigarety jen ať drahé jsou. 99% lidí co kouří se kvůli cigaretám do Polska nepotáhnou a kouření obtěžuje všechny ostatní mimo kuřáků (kouří méně než 15%). Stačilo by se podívat na to, že od zmíněného roku 2015 se počet kuřáku v ČR snížil o téměř čtvrtinu, což nelze hodnotit jinak než pozitivně. Ale to by autor musel mít alespoň tři mozkové buňky a chápat souvislosti, proč se vybralo méně.
Co má vláda dělat s cenou potravin? Daň z potravin je v Polsku 8% a v ČR 12%. Tzn. na 1000kč nákupu rozdíl 40kč, kvůli tomu by se do Polska táhnout nevyplatilo. To že jsou v ČR dražší potraviny než v Polsku a méně kvalitní než v Německu, bych spíš přisuzoval tomu, že zde máme v potravinářství Ogliopol, podporovaný mimo jiné pravděpodobně příštím premiérem, kterého si podle komentářů většina komentujících zde zvolí s naivní představou, že se něco změní.
To je zcela logické, že statisticky jsou opravy EV po nehodě dražší. Neprodávají se na trhu téměř žádné levné vozy a stáří elektrického vozového parku a spalovacího je značně rozdílné.
EV auta jsou mladší, vozy vyšších tříd, takže určitě průměrná cena oprav po nehodě nemůže být stejná jako průměrná cena oprav spalováků, když statisticky průměrný spalovák bude třeba fabie nebo oktávie.
Já teda řízení mám velice rád. 2 ze 3 aut co doma mám jsou jen na zábavu, ale na Travel assist u koncernových aut nedám dopustit. Pokud jedu po dálnici a nikam extra nespěchám, tak ho mám prakticky pořád zapnutý, auto brzdí a zrychluje samo, řídí samo a já jen kontroluju jestli neudělá nějakou botu, což se nestává, jen většinou příliš často lpí na bezpečné vzdálenosti když se před člověka nacpe nějaké jiné auto, kde bych místo lehkého přibrždění, které udělá asistent volil spíš pouze ubrání plynu.
Ale člověk přijede mnohem odpočatější, když nemusí dělat pořád mikrokorekce volantem a plynem a pouze kouká kolem sebe co se děje, což by dělal stejně ikdyby řídil.
Ostatní asistenty jsou většinou k zlosti. Automatické brždění je často nebezpečné nehledě na značku vozu. Rozpoznání únavy je zbytečnost u jakéhokoliv svéprávného člověka. Hlídání povolené rychlosti je otravné, když člověk jezdí na přehledném úseku +5 km/h tak se asi těžko dá označit za piráta. Lane assist taky nesnáším.
Nesouhlasím s manipulativním, citově vydírajícím podtónem článku.
Ano, veřejnoprávní televize a rozhlas má existovat a má být nezávislá, ale pouze ve zpravodajském sektoru. Aby se tady za prachsprosté výpalné natáčeli různé televizní show, seriály a podobné kraviny, nemá s veřejnoprávností vůbec nic společného, jedná se jen o živení lidí, kteří mají zajištěný příjem od poplatníků nehledě na kvalitu nebo sledovanost obsahu.
Mimochodem k nesmyslu o sociální službě a chudákovi babičce. Ta babička by se úplně stejně mohla dívat na komerční televizi, na to internety ani jiné vymoženosti nepotřebuje.
Být poplatek poloviční a existovat pouze ČT24 a Radiožurnál, neřekl bych ani popel, přestože nic od České televize ani rozhlasu nesleduji.
Babiše moc nemusím, Jágr ho má asi v lásce (spíš pravděpodobně jeho peníze), to je jeho věc. To by morální kompas neměla skoro polovina republiky, kdyby to bylo "trestné". Proč lynčovat brankáře, za to že hrál hrál hokej v kazašském klubu, obzvlášť, když je pravděpodobné, že to zrovna není velký filozof, taky úplně nechápu.
Za mě osobně odpadní nicneříkající článek.
Já nějak nerozumím tomu vašemu omýlání "zdarma". To že Tesla populisticky někde hlásil že to bude zdarma, přece nevyrobí elektrickou energii potřebnou pro ten laser, nevyrobí a nebude udržovat soustavu těch laserů, nezaplatí to energetické ztráty toho přenosu, které předpokládám budou obrovské, nezaplatí náročný vývoj. Energie se nemůže je tak zhmotnit.....
Ta snaha vycucat si v článku ze zadní části těla nějaké výhody SUV je úsměvná. Bezpečnější to není, lepší přilnavost? jako co to má být 😄 Víc místa než ve srovnatelném kombi nebo MPV tam taky není. Je to prostě hloupý a zbytečný trend, protože jedinou objektivní výhodu těch aut, tedy vyšší světlou výšku 98% majitelů nikdy nevyužije.
Tím samozřejmě neschvaluji nějaké propichování gum, to je na přímý tiket k Chocholouškovi, ale že jsou ty vozidla zbytečná, protože jsou těžší, ale také mají hlavně vyšší aerodynamický odpor díky čemuž absolutně zbytečně roste spotřeba je svatá pravda.
Já osobně bych navrhoval snížit poplatky na maximálně na pětinu a celou veřejnoprávní část ČT omezit na čt24, kde by bylo "nezávislé" zpravodajství a šmitec. Stejně s rozhlasem, bohatě stačí jeden veřejnoprávní kanál.
Nevím proč bych měl jako svobodný občan platit za to, že si tam točí nějaké kriminálky a jiné kraviny na které se nekoukám (televizi nemám ani zapojenou k anténě). Pokud takové věci chtějí točit, ať si na to vydělají reklamami nebo předplatným...
Mě fakt baví ty komentáře s cestou do Chorvatska 😄 Děláte jak kdybyste jezdily do Chorvatska každý víkend, že vás ta hodina navíc zabije 😄 elektromobily mají spoustu nevýhod a taky spoustu výhod, ale tenhel argument je takový to marný hledání a nenacházení důvodu, jak si obhájit, že Franta v hospodě říkal, že ty elektroauta stojí zahovno 😄
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Ano a proto spoustě elektroaut vydrží destičky přes 200 000km, tedy min. 2x tak dlouho jak spalovacímu autu 😄 To zas dělal technickou studii někdo, kdo studoval Filozofickou fakultu.
Pro netechniky, elektroauta brzdí převážně rekuperací (elektromotor působí proti pohybu vozidla, čímž převádí kinetickou energii vozidla na elektrickou energii a tu uchová v baterii), proto i přes větší hmotnost méně opotřebovávají mechanické brzdy.
S pneumatikami je to pravda, ale spíš u menších aut. U velkých SUV není procentuální rozdíl v hmotnosti tak dramatický. Navíc částice z pneumatik nejsou tak nebezpečné jako ty z brzd.