Bože, jak rád bych chtěl být běžný Čech dle vaši definice a mohl se rozhodovat jestli si zítra koupím Teslu nebo BYD. No bohužel nové EV do 500 000 Kč s rozumným rodinným využitím (třeba kufr 400 l, tažné zař. a pod.) a aby to nebyl vyloženě holobyt (např. Spring) zatím nikdo nenabízí, alespoń o tom nevím. Koupil bych. Asi si budu muset počkat pár let na nějakou ojetinu jako běžný Čech (moje definice). I tak to asi bude drahé.
Je dobré že - si policie navíc musí obstarat podle ministra příslušnou měřící techniku. No a co my řidiči? Dostaneme do auta taky "nějaké měřidlo vzdálenosti?" Pokutovat někoho za to že měl špatný odhad vzdálenosti o třeba 10 metrů je nesmysl. Na čem chtějí stavět obvinění? Na rychlost máme v autě rychloměr a co bezpečná vzdálenost? Drahá vozidla mají radar pro adaptivní tempomat no a co ta levná? Bezpečná vzdálenost se samozřejmě mění s počasím a denní dobou. Pokud to projde tak to bude mazec. Jo mimochodem ty dvě vteřiny vyhodnotili za sucha, za mokra nebo na sněhu?
14:46 - dál jsem to nezvládl. Pan Plesaty holt žije v jiném světě než já. Asi nepochopil potřeby lidí jako jsem já. Elektromobil? Říkám ANO ale na nový nemám! No a v tento moment končí veškerá elektromobilita, za to ale obyčejný lidi nemohou. Jo abych nezapoměl, bejt chudý nebo bohatý je dle Pana Plesatyho věc vlastního rozhodnutí zrovna tak jako je jeho rozhodnutí nebýt hubený. Dost těžká arogance! Avšak ohledně techniky a úrovně jiných EV než Tesly má dost zajímavé názory. Dalo by se s nimi i souhlasit ale nemám praktické zkušenosti takže je to jen můj osobní názor. Dobrý? Špatný? Kdo ví?
Tak s tímhle teda díru do světa neudělají. Chtějí elektrifikovat širokou veřejnost? Tak s cenou nad 700 000 Kč to půjde dost ztuha! Číňan se teda děsně třese 🙂 . Taky to nabíjení, no rychlo nabíjení do cca 28 min.? Myslím že baterka, tedy vlastně akumulátor, dost trpí. Kolik těch nabíjecích rychlocyklů snese? To řekne až praxe. Osobně si myslím že užitečnější by byla malá auta do města, denně tak do 50 km, nabíjet se to dá průběžně u obchodů a pod. i malou rychlostí. Nenechávat to od 10%. Mám dva známé kteří takto fugují a jsou spokojeni. Bydlí v paneláku. Souhlasím s tím že výhodu má ten kdo má vlastní garáž nebo parkuje na vlastním pozemku. Může v klidu nabíjet přes noc. No a ti ostatní, uvidíme jak bude probíhat vývoj EV. Byl bych velmi rád, aby EV byla alternativa a ne násilím vnucená jediná možnost. Už i to lidi odrazuje.
Neuvěřitelné, konečně někdo popsal stav těchto věcí bez příkras a bez nádechu placené inzerce od výrobců. Když koupím praktický spalovák, do 450 000,- Kč se dají koupit (nesmíte mít ovšem nároky na výbavu a výkon jako u luxusních Mecedesů), tak než projezdíte v benzínu dalších 400 000,- Kč tak už budete v důchodu 🙂 . Ať zruší dotace a pak se uvidí, jak na tom budou prodeje EV (v západních zemích se to projevilo výrazně). Koncepci elektromobilu mám osobně rád, ale nejsem tak bohatý abych mohl vyhodit takové peníze. Do města jsou perfektní, ale... stále jsou moc těžké, mnohem dražší, malý kufr, mnohdy horší výbava a hlavně, stále špatná infrastruktura dobíjení. Takhle se prostě ekologie nedá dělat! A ještě nakonec, ano dají se koupit bazarová EV do 450 000,- Kč, 3-6 let stará se slušným stavem baterie avšak opravdu nemají moc velký kufr (spíš malý) a ani prostor pro posádku mnohdy není žádná sláva. Mělo se začít právě u malých aut a vypiplat je k dokonalosti. Možná by byly prodeje stejné i bez dotací.
Hezké, jen co je pravda. Já mám pod stromy skalník poléhavý. Roste sice pomalu ale průběžně prokořeňuje a tak dokáže pokrýt i větší plochu. Kvete drobnými bílými kvítky na jaře, takže zas tak velká paráda to není, ale proti plevelům je výborný, Krásně kopíruje terén i případné velké kameny. Je-li už na větší ploše tak vypadá pěkně. Výška je minimální, tak cca 10 cm.
No výborně, zas auto přes milion. Tedy toto za 1,5 mil. Kč. Toto asi revoluci v automobilismu neudělá i kdyby mělo kliky ze zlata. Je obrovké množství lidí kterí by chtěli jezdit v novém ale dají dohromady sotva 500 000 Kč nebo i míň. Tak co pane Hrubis, víte o nějakém rozumném novém nebo mírně starším autě pro městský provoz které by stálo za to si ho koupit a nezruinovalo by vás, nebo to vypadá, že se vrátíme na začátek minulého století a auto bude jen pro bohatší lidi? (malá a rozumná spalovací auta do města pomalu a jistě z nabídek mizí) Současná elektrotechnologie není žádný zázrak a spalováky nám politici direktivně znepříjemňují (zajímalo by mne proč EKO čosi do toho nemontujme). Elektroauto osobně považuji za velmi dobrou technologii až na velkou hmotnost, akumulátor (bohužel lepší technologii zatím nemáme) no a hlavně ta cena. Takže lidovka z toho asi hned tak nebude.
Ano, od hotelu Patria a ze sídliště je již mnohem snadnější vjet do křižovatky, ovšem první dva dny provozu se prodloužili kolony ve směru do města, na obou příjezdových cestách, skoro dvojnásobně (v době dopravní špičky). Takže zvýšené emise (k nevýslovné radosti obyvatel sídliště), velké zdržení MHD, nervozita řidičů atd. Že to takto dopadne jsem tušil už od chvíle když jsem se poprvé o tomto záměru dozvěděl. A co se týká tvaru křižovatky "kruháč" je dost šikovná věc, ovšem nesmí být dva dost blízko u sebe a ještě k tomu velmi vytížené jak je tomu právě zde. No další dny ukážou jak dobře to odborníci vykoumali. Jsem zvědav jak to dopadne až sem z Polska začne proudit velké množství aut.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Co se týká jednodenní dálniční známky tak to považuju za úlitbu EU aneb aby se vlk nažral a koza zůstala celá. Myslím si že by bylo spravedlivé aby platila 24 hodin od nákupu nebo od zadaného data a hodiny při nákupu. Takhle se dá na jednorázových cestách po dálnicích přesahujících půlnoc dobře vydělávat. Prostě si musíte koupit dvě jednodenní známky což je ale nesmysl, jelikož desetidenní vyjde mnohem levněji. I rozdíl cen obou známek je dle mého výsměch řidičům. Zajímalo by mně jak to myslela vláda když tvrdili že chtějí dostat co nejvíc aut z okresek? Hodně se jezdí jednorázově, takže jak to mysleli?