Již dnes máme spravedlivou možnost jak financovat silnice a to je mýto. Jen by se rozšířilo. Jinak primárně spotřební daň neslouží až tak jen k budování infrastruktury, ale i úhradě následků z používání něčeho škodlivého. Ať již se jedná o alkohol, cigarety nebo fosilní paliva. Uvědomte si, že s provozem spalovacího automobilu vznikají emise nejen CO2, ale i dusíku, prachu ze spojky a brzd, jediné co má elektromobil lokálně je oděr pneumatik. Navíc emisemi CO2 a globálním oteplováním vzrůstají škody na životním prostředí, pojistné události. Proto není možno brát spotřební daň z paliv jako peníze na úhradu nových silnic, ale jako sanaci škod způsobených na zdraví lidí a životním prostředí automobily.
Kvůli tomu se zavádí emisní povolenky pro fosilní paliva, které jsou jako na jediné palivo pro automobili a to elektřinu uplatňovány dlouhou dobu. A dnes je elektrická energie mnohem dražší než benzín a nafta. V litru benzínu a nafty je více jak 10 kwh energie a kupujete ji za 35 kč, tj, 3,5 Kč za 1 kwh, elektrickou energii za 6-12 Kč. Ale elektromobil má reálnou spotřebu přepočtenou na benzín a naftu jen okolo 1 až 2 litru paliva, proto jeho provoz i tak je mnohem výhodnější. A vyprodukované emise i při výrobě el. energie v uhelné elektrárně jsou mnohem nižší. O ostatních elektrárnách vůbec nemluvě.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Rozdíl ve váze není 2x více, ale většinou cca 200-300 kg. On motor, převodovka a palivo včetně nádrže a dalších systémů taky něco váží. A většinou mají širší gumy, takže zátěž na silnice je plně srovnatelná.
3 odpovědi