V USA jsem byl. Údržbář "village" nevěděl, za jaký konec se drží šroubovák. Porouchaný zámek jsem si, s jeho svolením, opravil sám. Alespoň si zámek a šroubovák asocioval dohromady. S Donaldem a jeho diplomacií je to totéž. Bohužel mu jouda z žebravé východní Evropy na služebce nemůže ukázat základy diplomacie. Takže bude tou násadou neustále marně strkat do šroubku a čekat, zda touto cestou nevznikne zlato, kterým by se mohl zasypat. Státy skončily, nastává epocha Číny. Demence obyvatel Států pokračuje neztenčenou měrou. Netuším, co za tím stojí, mikroplasty, ropné produkty, šílenství z nadměrné životní úrovně, křížení v rodině, smažené potraviny, ale je to tak. Vzpomenul jsem si na krásný béčkový film Idiocracy o budoucnosti USA. Bohužel to není sci-fi, ale dokument.
Propaganda marketingových oddělení neustále omítá pokles kapacity baterie (dojezd) v čase. Ten je ale pro uživatele nepodstatný. Horší vlastností "litiových" baterií je vzrůstající vnitřní odpor s degradací v čase a po nabíjecích cyklech, tzv. "měknutí" baterií. V reálném provozu se to bude laicky projevovat tak, že nové auto "dá" např. max. 150kW, 3 roky staré auto potom třeba jen 50kW. A to určitě doma nechcete, i když omílaná kapacita za to dobu klesne třeba jen o 5%. Navíc nikdo v showroomu Vám neřekne, že po jízdě na dálnici, když je baterie zahřátá, popř. v parném letním dnu se baterie nemá nabíjet, musí vychladnout. Hrozí požár a opět baterii ničíte. To samé platí pro provoz za mrazu. Provozní teplota je optimálně 5-30 stupňů C, nad 40C se baterie ničí. Jakou má v létě auto na parkovišti teplotu? A dalo by se na toto téma psát román. Elektro pohon je skvělá věc po všech aspektech lepší, než "spalováky", ve spojení s "litiovými" bateriemi je to úplný nesmysl.
Létám desítky let s modely válečných (maskovaných) letadel. Pro modeláře je stěžejní, aby model za všech okolností dobře viděl, což mu kamufláž velmi znepříjemňuje. Nejhůře jsou viditelné letouny s minimálními kontrasty barev. Za mne je nejlepší kamufláž pro střední Evropu americký nátěr z II. světové války - olivová nahoře a středně šedá zespodu. U takového stroje vůbec nevíte, v jaké poloze se nachází a do jakého obratu poletí.
Souhlasím plně s článkem v iDNES. Kamufláž nových vrtulníků v ČR je úplně "mimo mísu". Vše špatně! Velké kontrasty barev způsobí, že oko vždy nějakou takovou barvu na libovolném pozadí uvidí. Takové barevné schéma zbožňuji, protože je vždy z letounu něco vidět - proti nebi (na oblačnosti nezáleží), proti terénu (bez ohledu na porost). Podle mého názoru byl výběr kamufláže pro ČR motivován snahou, aby se na projektu přiživilo co nejvíce parazitů a aby to stálo co nejvíc. Za mne bych H-1 naplácal barvou, kterou nesly Cobry ve vietnamské válce - jednolitou tmavě zelenou/zelenošedou. Ale to by bylo laciné, a ne dost cool.
K čemu je dobré střílet neřízené rakety do vzduchu? Silvestrovská zábava nebo hluková kulisa na bojišti? A není to drahé Antone Pavloviči?
Proč radši raketomety nevozí na autech? To je házení perel do ornice! Stejnou hovadinu dělají Rusové, Ukrajinci a armáda ČR (Viper + Hydra = krátkodobé ozvučení bojiště).
Na S-200V jsem sloužil na vojně. Tento systém je přímo určený proti letadlům tohoto typu - velká, obtížně manévrující letadla létající vysoko, používající systémy REB. Poloaktivní hlavice "zbožňuje" zdroje vyzařování elektromagnetické energie a jde po nich. Maximální řízený dosah byl cca 250km, výškový 50km, rychlost max. 4M, hlavice 250kg (o dost víc, než Patriot). Verze S-2OOD byla ještě výkonnější (Ukrajina ji může mít). Nevýhodou je víceméně stacionární palebné postavení. Po přesunu trvá rozvinutí tuším 3-4 dny. Může střílet jen na jeden cíl. Elektronika představuje desítky tun elektronek na mnoha vozidlech. Pohon kapalinovým raketovým motorem (velmi problémové zacházení, skladování). V dnešní době se takové monstrum nedá utajit. Jestli se to Ukrajincům povedlo, klobouk dolů. Zvláště poté, kdy byl systém i u nich dávno vyřazen a museli ho někde vydolovat a zprovoznit ze šrotu. Bez pomoci výrobního závodu je to technický zázrak.
Za pět let vzniklo v době 2. světové války několik generací nových letadel všech možných kategorií v mnoha zemích. Co se to u nás děje, že se při mnohem větších lidských a materiálních zdrojích, možnostech, stále oprašují projekty našich dědů a pradědů a lidé se poplácávají po zádech, jak jsou dobří? Proč cvičit piloty a necvičit místo toho software? Protože to na přehlídkách není cool a nedělá to kravál? A nebylo by před čím vyfotit dítko se zmrzlinou? Protože je to laciné?
Jsem zmatený z funkce slotů. Na záběrech je vidět pevný slot před křidélky a výsuvný před "vztlakovkami". Nemělo by to být naopak?! Přeci je nejdůležitější při přetažení udržet vztlak/proudění na okrajové části křídla před křidélky, aby nedošlo k neřízenému pádu po křídle a do vývrtky. Může mi to někdo vysvětlit?
Jinak je to "érko" nádherné. Až budu velký, tak si jej koupím!
Fascinuje mě, že jedno z "nejchudších území světa" disponuje výrobními kapacitami zbraní, na které může celé NATO je závistivě čučet. Takový arzenál by rozhodl válku na Ukrajině do pár hodin, na straně nezáleží. Nemůže si z toho vzít paní Černochová vzor? Proč to nemáme u nás? Za cenu motoru do F-35 bojový potenciál přesahující velmoci.
Problém je v tom, že současná válka na Ukrajině ukázala, že bojová technika minulého století - pilotovaná letadla, tanky apod. jsou už naprosto mimo hru. Při kontaktu s nepřítelem se ihned mění na extrémně drahý ohořelý šrot. Nikdo mě nepřesvědčí, že Rusové i Ukrajinci, schopní detekovat a sestřelovat laminátový droník rozpětí 3m a "stealth" střely s plochou dráhou letu s nicotnou odrazovou plochou a tepelnou stopou, nedokáží totéž s F-35 rozměrů vrat od hangáru spalující hektolitry kerosinu za minutu - který v infra spektru svítí na stovky kilometrů daleko. Je zcela iluzorní, že v době, kdy bude naše armáda mít F-35 v bojové hotovosti, bude mít ještě nějakou bojovou hodnotu. Radši bych motivoval kroužky mladých techniků dodávkami překližky a polovodičových součástek - dokázali by s tím větší divy než vedení naší zatuchlé armády.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Není se čemu divit, když se do Otrokovic sváží odpad z okruhu desítek kilometrů. Do sběrného dvora jezdí jedna bílá do dávka za druhou a kapucíni tam hážou obří pytle. Proč ve stejné ulici byl před lety 1 kontejner na papír a plasty a stačilo to, dnes je jich po 5-ti a je to málo. Proč mají krabice napajedelské adresy? Proč maji Otrokovice tak benevolentní sběr odpadu? Kdo z oceněných z toho co má? Proč tohle musím platit zrovna já?