Ano, na skole by meli byt 2 % deti s nadanim, coz odpovida dvema standardnim odchylkam od normy na Gaussove krivce. Proc je zachyceno pouze 0.1 %? Samozrejme je nejjednodussi napsat, ze jsou ucitele hloupi a nedokazou poznat chytre dite, ktere vidaji nekolikrat tydne. O neco chytrejsi je vsak priznani, ze 0,1 zachycenych pripadu odpovida skoro mnozstvi mimoradneho nadani (tedy trech standardnich odchylek), tedy jedineho realneho intelektoveho (vrozeneho) nadani, na ktery ma jen minimalni vliv skola. Kam vsak zmizeli vsechny ty nadane a nadprumerne inteligentni deti? Nejchytrejsi priznani je, ze v dusledku dvaceti let skrtani uciva, prechodu na kompetenci model vzdelavani, prechodu na soucasny model inkluze a neustaleho podfinancovavani zkratka skolstvi plni hure svoji zakladni funkci, kterou je rozvoj mysleni.. a proto zkratka zadne nadane a nadprumerne inteligentni deti nemame.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ano, na skole by meli byt 2 % deti s nadanim, coz odpovida dvema standardnim odchylkam od normy na Gaussove krivce. Proc je zachyceno pouze 0.1 %? Samozrejme je nejjednodussi napsat, ze jsou ucitele hloupi a nedokazou poznat chytre dite, ktere vidaji nekolikrat tydne. O neco chytrejsi je vsak priznani, ze 0,1 zachycenych pripadu odpovida skoro mnozstvi mimoradneho nadani (tedy trech standardnich odchylek), tedy jedineho realneho intelektoveho (vrozeneho) nadani, na ktery ma jen minimalni vliv skola. Kam vsak zmizeli vsechny ty nadane a nadprumerne inteligentni deti? Nejchytrejsi priznani je, ze v dusledku dvaceti let skrtani uciva, prechodu na kompetenci model vzdelavani, prechodu na soucasny model inkluze a neustaleho podfinancovavani zkratka skolstvi plni hure svoji zakladni funkci, kterou je rozvoj mysleni.. a proto zkratka zadne nadane a nadprumerne inteligentni deti nemame.