Tak ona Stodolní ulice vznikla proto, že tam byly ze začátku velice levné ale současně použitelné nemovitosti, kde nebyl problém si pronajmout přízemí a udělat tak nějakou hospodu či podobné zařízení. A současně blízko centra. Levný pronájem a další nízké náklady přinesl nízké ceny pití a další zábavy a přinesl multiplikaci, že se tam stěhovaly další a další podniky, až bylo přízemí Stodolní prakticky plné. Další multiplikace pak byla, když se jméno Stodolní trochu rozneslo a stálo známé ve vyšších patrech domů začaly místo bytů vznikat sídla firem a podnikatelské provozovny různého typu.
Dneska to zřejmě končí, protože se to neudržovalo. Ceny nájmů stoupají, protože majitelé nemovitostí ždímají ze jména Stodolní peníze, tím stouply i ceny zábavy a pití a tím se Stodolní stala buď spíše zábavou pro majetné nebo naopak zábavou pro všelijaké kontroverzní zákazníky. Jméno Stodolní zhoršuje svůj brand, firmy možná už ze Stodolní odcházejí jinde, domy se vyprazdňují...
Kdyby si to myslelo jenom Rusko v něm Rusáci, nebyl by to žádný zvláštní problém, dříve nebo později by od někoho dostali na budku a byl by klid.
Problém je v tom, že z doby, kdy nás Moskva vlastnila a v roce 1968 okupovala, u nás stále setrvávají lokajské promoskevské dušičky a jejich lokajstvím naštěpení potomci, kteří stále považují Rusko za velmoc a klaní se mu. A chtějí ho tady. A to je potom problém, protože když se spojí s těmi Rusáky z Moskvy, tak vyvolají minimálně velký zmatek. A dost možná mohou některou zemi nebo region k té russácké Potěmkinově "velmocenské vesnici " skutečně připojit a přinést lidem v ní ruskou bídu. V Luhansku, Doněcku a na Krymu se jim to povedlo, v Jižní Osetii, Abcházii a Podněstří je to půl na půl a v Moldávii a Rumunsku se promoskevští lokajové zatím jenom snaží
Nejsou uvedeny žádné konkrétní podmínky. Zejména při jaké teplotě ta elektrolýza probíhá a tudíž jako jsou při té výrobě vůbec energetické ztráty. A jaký tam je elektrolyt , aby bylo možné odhadnout, kolik tam z toho vzniká emisí podobně jako například při typově podobné elektrolýze - výrobě hliníku.
Autor by si měl zopakovat středoškolskou fyziku, nejedná se o krystalizační teplo, ale o měrné skupenské teplo tání nebo tuhnutí vody.
A taky by si měl zopakovat matematiku, spíš ještě ze základní školy, protože se nejedná o topení ledem, ale akumulaci tepelné energie do tání a tuhnutí vody. Která se v obojím směru musí provádět přes tepelná čerpadla a o to je taková akumulace dražší.
A taky přírodopis či jak se dnes ten předmět ve škole nazývá, voda tuhnoucí v led mění svůj objem, zvětšuje se. Běžná nádrž při zamrznutí tak bývá obvykle vodou roztrhaná, taky to nějak museli vyřešit buď speciálním materiálem nebo konstrukcí nádrže.
Jinak to určitý smysl dává, díky tomu, že se pracuje při teplotách kolem nuly, je tam oproti venkovní teplotě jen malý tepelný rozdíl a může se tak ušetřit na tepelné izolaci akumulační nádrže.
Tak základní otázka je, jestli vůbec někdo může předepisovat lidem, jak musí bydlet. To je přece soukromá věc každého, jak kdo bydlí. Kromě základních věcí kolem bezpečnosti, požádní a jiné atd.
Proč musí lidi podle dnešního hloupého společenského aktivismu všude rozšířeného bydlet nezbytně nutně podle 21 století? Anebo potom prostě nebydlet vůbec když na to bydlení nemá? Proč nemůže někdo bydlet tak, jak se bydlelo teřba před 100 lety? Když na to lepší nemá nebo prostě nevidí důvod a nechce?
V 56 letech si člověk musí dát pozor, většina personalistů a manažerů lidi v takovém věku ve svých firmách nechce.
Podle mne by si paní měla intenzívně hledat práci už teď, dokud ještě pracuje a nemá výpověď. Totiž další podstatný důvod, proč personalisté a manažeři ve firmách zájemce o práci odmítají je to, že jsou právě nezaměstnaní. Aź bude paní bez práce, tak novou práci bude hledat podstatně hůře než nyní, kdy práci má.
Když je paní šikanována,. tak je taky v jejím věku velmi pravděpodobné, že se jí zaměstnavatel snaží zbavit a že taky se mu to dříve nebo později skutečně povede. Takže ať hledá novou práci a kontaktuje personalisty už nyní, dokud ještě pracuje.
Co se týká vlastní práce, účetní už v pokrokovějších firmách bývá nahrazována AI, běžné řadové účetní tak budou práci ztrácet, uchovají si ji pouze nadprůměrné účetní, které AI úkolují, kontrolují a účtují speciální případy, které AI nezvládá.
Trochu doplním.
Tatra 57 byl poslední osobní vůz, který měl tatrovácké výkyvné polonápravy. Viděl jsem předváděčku vojenského vozu T57, už jako veterána a to bylo fenomenální, co v nerovném terénu s těmi výkyvnými polonápravami dokázal. Na polygonu na totálně nerovném povrchu sestaveném z příčně položených dřevěných klád jel do kopce, kola na nerovnostech kmitala, ale korba vozu byla úplně nehybná. A můžu potvrdit i z vlastní zkušenosti, Tatra 57, jedna z posledních vyrobených v roce 1948 byla jako ojetá v naší rodině první auto mých rodičů, projela na tehdy rozbitých cestách nebo na poli prakticky všude.
Pro Mnichov a odtržení Sudet Hitler, aby dostal Kopřivnici a v ní Tatrovku, zfalšoval trochu hranice a posunul je asi o 10 - 15 kilometrů na jih do regionu už osídleného převážně českým obyvatelstvem. Hranice tak byly na jihozápadě Kopřivnice mezi Kopřivnicí a Štramberkem a na jihovýchodě hned za Kopřivnicí u samoty Zábřežky a na východě byly do Sudet zabrány katastry vesnice Drnholec a Větřkovice u Lubiny (dnes Lubina) a místní hranice německých Východních Sudet s Protektorátem tak byla na hranicích katastru vesnic Větřkovice a Sklenova (Hukvaldy).(dneska například Hůrka nad Větřkovskou přehradou).
Na fotce T111 v barvě khaki je vidět vojenská verze kabiny T111. Pozná se podle toho, že čelní sklo má záporný úhel. A to proto, aby vycházející slunce neházelo od čelního skla odlesky nepříteli. Čelní sklo je rovné dělené, to by mohlo ukazovat, že kabina byla vyrobena ještě za války nebo těsně po válce. A dále na stropě kabiny je průlez.
Trochu doplním.
V době RakouskaUherska měla Kopřivnice německé jméno, ne české, ono Neselsdorf, což znamenalo zhruba totéž, Kopřivná nebo Kopřivová ves. Český název Kopřivnice se objevil až se vznikem Československa. A opravdu to byla tehdy spíš vesnice, hlavně ve srovnání s tehdy už od středověku města Štramberk. Jinak tehdy byla Kopřivnice pod místní správou jiného blízkého většího města a sice Příbora. (Freiburg in Mahren) Dneska to je opačně, město Příbor je pod správou Kopřivnice.
Co se týká automobilek, jakmile v Kopřivnici pojali nápad vyvinout automobil, ten první, hledali, dokud by získali motor a našli ho v automobilce právě Mercedes Benz. byli tam vysláni na zkušenou pracovníci, aby se s tím motorem a naučili zacházet a koupili tam celkem tuším dva motory. Jeden byl nainstalován do prvního automobilu Prazident, druhý do dalšího a na základě těch dvou motorů začali v Kopřivnici vyrábět své motory.
Hans Ledwinka, jako učeň nebo začátečník a později jedna z rozhodujících osob při rozvoji budoucí Tatrovky a technického konceptu kopřivnických vozů se zúčastnil už stavby Prezidenta a je na společné fotografii jeho tvůrců. Později spolupracoval už jako konstruktér při stavbě dalších automobilů, pak na nějakou dobu odešel do Śtýrského Hradce do firmy Stayer a potom se do Kopřivnice vrátil už prakticky natrvalo. Po osvobození Kopřivnice od Němců a propuštění z českého vězení Ledwinka odešel na Západ a pracoval dále v automobilovém průmyslu jako poradce. Například pro Porsche.
Prorussáčtí dezoláti a zakyslí komunisti mně ten film doporučili.
Já sám z té doby znám jenom novina a v nich inzeráty typu Rusáci, táhněte domů a podobě, měl jsem jít do první třídy a na těch textech v novinách jsem se tehdy učil číst. A tak trochu slabý ohlas tehdejší atmosféry, jak jsem ji tehdy přes své rodiče vnímal.
Po pravdě, trochu mně to pak připomněla atmosféra během pádu komunistů po listopadu 89, určité podobnosti tam byly.
Past ani tak nenastražili Trump a Zelenskij jako si ji vytvořil sám Putin svým trváním na maximálních výhodách jako podmínku míru. A propagandistickým zpracováním Rusů.
Putin tak nemůže ustoupit, protože jakýkoliv ústup budou propagandou zpracovaní Rusové chápat jako porážku Ruska a objeví se tlak na jeho odstavení jako neúspěšného diktátora, co vyčerpal ruské zdroje a prohrál. Když ale neustoupí, tak příměsí a zastavení válčení nebude možné, protože to je v současné době nepřijatelné pro Ukrajinu a hlavně pro Trumpa. Pokud Trump zase neobrátí a nepřikloní se k Putinovi, bude nyní podporovat Ukrajinu nejen morálně, ale i vojensky proti Putinovi a americké dodávky tak mohou dostat schopnostíi Ukrajinců na vyšší level a ruskou armádu nejen zastavit, ale taky přinutit ustupovat.
Zelené bláboly zelených škoditelů lidské společnosti.
Když bude skutečné sucho, tak uschne i běžné pole i regenerativní pole. To možná dříve, protože v neobdělané půdě nebudou přerušeny kapiláry v půdě a vlhkost tak bude z půdy vytahována bez přerušení až na povrch a tam se vypaří. V obdělané půdě jsou ty kapiláry přerušeny a tudíž vlhkost zůstává v hloubce v dosahu kořenů rostlin , tolik se nevypařuje.
Drobná regenerativní políčka se mohou obdělávat tak leda motykou nebo maximálně malým traktůrkem s desetinovou produktivitou než mají skutečné pořádné zemědělské stroje na pořádně velkém poli.
A já si říkal, že mezi Newmanem a McQueen je v tom filmu velice zajímavé pnutí, které ten film zajímavě obzvláštňuje. A přikládal to tomu, že jakožto architekt toho věžáku, který požár mohl zavinit a velitel hasičů, co ten požár hasí jsou v tom filmu proti sobě a spojit a spolupracovat musí pouze z extrémní nutnosti. A že to krásně hrajou.
A oni ty rozpory vůbec nehráli, byly opravdové.
Pravděpodobně byl silný autista s aspergerovým syndromem. A jako takový byl extrémně neschopný pochopit sociální vztahy ve společnosti a začlenit se do ní, účinně zpeněžit své vynálezy atd. Na rozdíl od zákonitostí elektřiny.
Málo se to ví, ale ve svém "fantazmagorickém" pozdnějším období kvůli dálkovému bezdrátovému přenosu elektřiny a dalším svým vizím zabrousil do oblasti teorie, zejména relativity. Ale je otázka, jak moc, na rozdíl od Einsteina měl se svým nedostatečným vzděláním, zejména v matematice, na to tyto teorie pochopit, využít ke svému bádání či nějak srozumitelně upravit pro běžné lidi.
Já článek trochu upřesním, tehdy bylo osobní auto auto pořád ještě svým způsobem stavebnice , ne konstrukčně uzavřený výrobek jako dnes..
Sodomka auta dodělával nebo předělával. Takže dostal z továrny buď hotový vůz nebo podvozek, v jeho továrně nadbytečné díly odšroubovali a demontovali a na ten základ Sodomka udělal svou karosérii, případně další doplňky a to všechno smontoval. do vzhledově a částečně i jízdními vlastnostmi dost jiného auta. Neboli Sodomka byl tehdy takový automobilový "facelifter".
10
Sledujících
0
Sleduje
10
Sledujících
0
Sleduje
A "klub s antikvariátem" nebyl klub s antikvariátem, ale dlouho tam byl obyčejný antikvariát, místnosti s plno regály se starými knihami. Občas, když jsem se dostal do Ostravy, jsem tam chodil najít a koupit nějakou zajímavou knihu. Jednou jsem tam přišel a půlka antikvariátu byla pryč, přes půlku místnosi se táhla látková zástěna, za ní cinkaly skleničky a nesl se kavárenský šum a smrad v podobě cigaretového kouře. A na ceduli oznámení, že antikvariát končí. A za půl roku už tam byl tuším Irish Pub. Prostě to vynášelo víc než antikvariát.
Podobně taky bazar se zastavárnou, který byl o kousek vedle. Hospoda když to bylo na Stodolní, neměla problém přitáhnout lidi a vynášela víc. Antikvariát a zastavárny tam v tom místě Ostravy jsou pořád, jenom se přesunuly do sklepních prostor a do zastrčenějších adres.