Tak kapacita Tatrovky ve stejných nově postavených halách v osumdesátých letech investicí RVHP, lisovně, svařovně, lakovně a montáže, byla 15 - 18 tisíc vozů ročně. Snížení na dnešních 1500 ročně bylo dáno jednak nezbytným zvýšením kvality po Sametu, teřba lakování a taky tím, že Tatrovka po Sametu v horších obdobích nakonec spousty starších výrobních hal prodávala, aby měla peníze na provoz. A nezbytné technologie z těch hal tak musely být natlačeny do nových hal k finální montáži aut.. Kde se tím omezil použitelný prostor a tím kapacita.
Investice do nové haly mechaniky je asi nezbytná z tohoto důvodu, protože haly mechaniky nebyly v osumdesátých letech nově postaveny, pouze se opravily starší haly a nově vybavovaly obráběcími stroji. Ty už zřejmě po 40 letech dosloužily. a je nutné investovat do nových. Investice do logistiky dílů je asi taky nezbytná, Tatra se po Sametu z fabriky, která na ty auta vyráběla skoro všechno, stala z velké části montovnou komponent nakupovaných v různých automotive provozech a na to musí být logistika, aby tu montáž šlo dělat kvalitně a levně.
Dva a půl miliardy na slévárnu a kovárnu jsou nezbytné k tomu, aby v dnešních zeleně šílejících časech se kovárenská a slévárenská výroba v Kopřivnici udržela a automobilka měla ty provozy hned vedle.
Ono stejně platí zákon zachování energie. Pokud fotopanel zastíní slunce, tak většina plodin úměrně tomu snížení fotosyntézy vyprodukuje snížené množství produktu. Tudíž za cenu získání trošky elektřiny, navíc nestabilní, která spotřebuje značné náklady na integraci do elektrické sítě, dojde k významnému snížení zemědělské produkce. Navíc zemědělec bude mít výrobně složité a drahé fotovoltaické agroinstalace, které bude muset dost nákladně udržovat.
Tak Češi byli pro okupanty podlidi a tehdejší Československo byla kolonie Sovětského Svazu. Proto neměli důvod, proč našim lidem nějak pomáhat.
Jinak ale bych poznamenal, že co jsem slyšel od záklaďáků tankánů, tak z tanku za jízdy je ten výhled opravdu obrovsky mizerný. Ostatně řidič tanku žádný lepší výhled ani nepotřebuje, prakticky žádná běžná překážka tank nezastaví a nepoškodí. Tank se nejspíš v cvičebním prostoru odchýlil od určené trasy a neplánovaně a pro osádku tanku nečekaně místo jízdy velkou rychlostí v lese vyjel na cestu. a v tom autobusu byl dříve než to řidič tanku zaregistroval a než by mohl uhnout.
Naše kompetentní česká vláda!
V době, kdy se válka na Ukrajině chýlí ke konci a my bychom po válce měli zůročit investice vložené do pomoci Ukrajině v podobě zakázek na obnovu Ukrajiny, velice potřebné zakázky, práce a peníze pro české firmy, tak vláda z toho vlaku vyskakuje zastavením další pomoci Ukrajině. Až válka skončí a Ukrajinci budou rozdělovat zakázky na obnovu,. tak nikoho nebude zajímat, že jsme jim na začátku války pomáhali prakticky nejvíc ze všech států EU. Ale zakázky budou rozdělovat firmám z těch států, které vytrvaly a podpovaly Ukrajinu až do ukončení války.
Strohé tabulky říkají, že alkohol je hořlavina první třídy, teplota vzplanutí par alkoholu je okolo 15 st C.
Neboli pokud byla teplota v komnatě pod 15 st C, páry alkoholu by hořet nezačaly a niť by byla v pohodě upálena a nic by se nestalo. Protože králi bylo zima, a poručil topit intenzívně v krbu a svítit pochodněmi a podobně, tak zřejmě teplota v komnatě byla vyšší a páry alkoholu dosáhly zápalné koncentrace. Stačilo přiblížit malý plamen a okamžitě začalo všechno nasáklé koncentrovaným vydestilovaným alkoholem hořet.
Paradoxně tím požárem byl král možná "uchráněn" ještě hrůznější pověsti o své smrti. Páry alkoholu se mohly dlouhodobě v komnatě hromadit, až by vznikla výbušná koncentrace a při prvním kontaktu s otevřeným ohněm by došlo k silnému výbuchu. Minimálně by byla vyražena okna nebo by snadno byla komnata i pobořena, král by stejně zemřel a lidi, tehdy většinou fanaticky věřícím by došli k závěru, že pro královu duši si přišel Ďábel.
Tak ono těch seriálů bylo hodně, protože velký okruh herců v Praze i mimo Prahu si rádi a často k chudým mzdám v divadlech přivydělávali hraním v seriálech. I režisérů a dalších pracovníků. Když se to všechno schovalo pod propagandou socialistického režimu, stát poměrně štědře sypal peníze, na rozdíl od některých dnešních seriálů. A na řemeslné kvalitě těch tehdejších je ten dostatek prostředků hodně vidět.
A ta díla vznikala různě, od těch skutečně uměleckých záměrů, které aby prošly schvalovacím řízením socialistického propagandistického aparátu, musely obsahovat nějakou úlitbu komunistické propagandě až čistě po realizaci propagandistických objednávek režimu. Do kterých scénaristé a další kolem toho museli přidat realitu tehdejší doby, které propagandě často neodpovídala. A to ze dvou důvodů. Kdyby tam nechali jen ideologii, tak by to byla čistě schématická nereální díla, kterým by se tehdy všichni vysmívali, ten veřejný prostor tehdy komunisté vůbec neovládali. A za druhé přidávání z tehdejšího pohledu záporných postav dávala seriálu hloubku a napětí a dělal ten seriál univerzálně koukatelný i dnes.
Tady je vidět, co dokáže politický tlak Green Dealu. Auta už tak trhem sama od sebe odlehčená na hranu, kdy to auto ještě bylo dlouhodobě spolehlivé se odlehčí znova, aby emitovala co nejméně CO2 a vyšla v testech co nejlépe a vyjdou křápy, kde se člověk musí začít bát, že auto zkolabuje, už po ujetí 100 tisíc kilometrů.
To už byla lepší stará škodovka stovka, kde se někde mezi 150 - 300tisíci kilometry musela udělat generálka motoru, výbrus válců, hodit větší písty a pár dalších hejblat a mohlo se bez problémů jezdit dál dalších až 300 tisíc. V mototechně byly díly až na čtvrtý výbrus válců, takže se s tím autem, pokud ostatní vydrželo, dalo dát klidně i milión kilometrů.
V sedumdesátkách byl Artěk pro běžné děti tak daleko, že se o něm prakticky nepsalo ani v běžném socialistickém tisku. Musely se hledat časopisy, které přímo přinášely či přejímaly články ze země, kde zítra znamená včera.
Jinak 21 dnů byly běžné turnusy letních táborů i u nás. Tak se v letních táborech třemi turnusy využily celé prázdniny,
Podle mne to není pravda, globalize je pouze na přechodném útlumu. Je to dané tím, že až dosud globalizace využívala k produkci velmi levných výrobků zaostalosti Číny a k Číně navazujících asijských států. Tato globalizace se vyčerpala ekonomickým vzestupem Číny, která současně táhne nahoru politicky blízké státy Asie. Ovšem na světě jsou stále zaostalé státy s levnou pracovní silou a nízkou cenou práce. Až přestanou otřesy dané vzestupem Číny a ukončením etapy současné globalizace, objeví se jiné zaostalé státy, na které coby zdroje levné pracovní síly se globalizace přesměruje. Ovšem budou už jiné podmínky, nejvíc bude z nové globalizace těžit asi Čína a další nově rozvinuté státy přátelské s Čínou, Západ bude až další v řadě.
Mě by zajímalo, proč si myslí, že investoři v EU se budou vzájemně ve svých investicích spojovat?.
Vždycky, když tady byl rozhovor s nějakým naším úspěšným podnikatelem, tak ten se nikdy kvůli investicím nespojoval s nějakým jiným evropským podnikatelem nebo subjektem. Všichni úspěšní shánějí další kapitál pro své investice mimo Evropu, v USA nebo jinde, ale ne v Evropě v EU.
Totální blábol. ten člověk nemá ani ponětí, jak se vlastně vyrábějí hnojiva. Bioplynka je spíše výrazný spotřebitel hnojiv i pohonných hmot, protože velkou část vstupních surovin musí vypěstovat na polích za pomoci naftou poháněných zemědělských strojů a v půdě hnojené umělýmu hnojivy. Nejlépe přes kukuřici, kde jsou sice největší výnosy biomasy na jednotku plochy, ale která dost podporuje erozi půdy na polích.
I už čistý biometan je dost oříšek, plyn z bioplynky se musí dost pečlivě čistit, aby šel vtlačovat do plynovodů a vyjde to dost draho. Bioplynka musí být skutečně veliká, aby se aspoň biometan vyplácel.
10
Sledujících
0
Sleduje
10
Sledujících
0
Sleduje
Gregorová je totálně zeleně vymytý mozek.