Pan Kalousek má pravdu. Jak si může policista nebo prokurátor myslet, že politici, lobisté a podnikatelé považující stát za dojnou krávu, je jejich provázaná činnost trestným činem?
A tzv. trafiky pro politiky to už je úplně holý nesmysl. Přece doporučení a dosazení bývalých politiků do dozorčích orgánů státních firem je naprosto legální, společensky prospěšné a odborně potřebné. Nejlépe do firem s miliardovými zisky, aby odměny členům správních orgánů byly co nejvyšší. Alternativou by mohly být ještě podniky s rozpočtem. Nejlépe do VZP, ČEZu nebo Lesů ČR a alternativně ŘSD, České dráhy nebo Česká pošta. Jako za socialismu: kdo neokrádá stát, okrádá svoji rodinu.
Typický příklad lobování za dopravce. Pana poslance a jeho podporovatele vůbec nezajímají lidé žijící v blízkosti silnic nebo většina řidičů, kteří si o víkendu mohou trochu odpočinout. Kdyby politici v Praze, v Štrasburku a Bruselu nemysleli jenom na svůj prospěch, už dávno by fungoval celoevropský systém výjimek a jejich automatická kontrola na branách nebo v systému policie a celní správy. Zrovna tak, jako by mohly fungovat i jiné celoevropské systémy a doklady užitečné pro občany EU.
Lhaní a nízká odbornost patří do vrcholné politiky. Tam je nejdůležitější komunikativní schopnost a žádné svědomí. Přece jde v prvé řadě jen o koryto.
Ekonomové a bankéři musí být v šoku, když ministrem financí je elektrotechnický inženýr. O nic lépe na tom nejsou uživatelé dálnic, silnic a železnic, když ministrem dopravy je absolvent žurnalistické fakulty. O premiérovi z universitního prostředí pomlčím, protože i kdyby byl zdatný politik jako Winston Churchill, tak s takovou koaliční snůškou by stejně nic nezachránil. A novináři ať pomlčí, zatím vždy přišli s "křížkem po funusu" a nepamatuji, že by žurnalistika důsledně upozorňovala u volebních kampaní na hrozící nebezpečí.
Když stále platí u zakázek hrazených z veřejných prostředků, že 15% z rozpočtu musí jít na úplatky, musí občas policie do toho píchnout. Tím se zviditelní a veřejnost to potěší, že se s korupcí bojuje. A ti nejslabší z celého článku korupce, pokud nemají zdatné advokáty, bývají potrestáni. Vymýtit se to však nikdy u silničních a železničních zakázek nepodaří, protože jsou to velmi lákavé zakázky.
Pochopitelně je to chyba Presidenské kanceláře i pana Mlsny. Přestože je to hodnota daru zanedbatelná, je to neoddiskutovatelný úplatek, protože pan Mlsna není ani zahraniční host hradu, ani hrdina oceňovaný za nějaký záslužný nebo hrdinský čin. Jinak je to klišé, které už veřejnost nemůže překvapit.
Uctívat památku nevinných lidí jakékoliv rasy nebo vyznání je v pořádku. Ovšem památník za skoro půl miliardy je také zločin. V komunistických žalářích bylo usmrceno mnohonásobně více lidí a odbylo se to většinou jen pamětními deskami. A když konečně máme zase důstojného presidenta, očekával bych od něho ne kritiku dlouhé doby řešení památníku, ale reálné zhodnocení situace. U ostatních politiků stejný přístup chápu. Naivně si myslí, že si v příštích volbách získají hlasy romské menšiny. A peníze daňových poplatníků budou hezky hřát majitele vepřína a dodavatele památníku. Tomu prvnímu to nelze závidět. Nebyl hloupý, že na té politické kravině nevydělal. Vždyť produkce vepřového masa je už několik let ztrátová.
Souhlasím! Regulační poplatky tady už byly a mělo to i pozitivní výsledek. Ovšem pan MUDr. Svoboda by mohl vymyslet i něco jiného. A to lepší dostupnost lékařské péče pro děti, dostupnost specialistů pro venkov a ve spolupráci s "nejchytřejším zubařem" v ČR panem MUDr. Šmuclerem i dostupnost zubařů. Pokud jako primátor Prahy nechtěl svoje návrhy poplatků jen pro naše hlavní město.
Je to věc pohledu, ale výrok soudů v žádném případě není rasistický! Nechme stranou zda Němci byli za svoje činy spravedlivě nebo nespravedlivě postiženy. Celé Lichtenštejnské knížectví bylo zrovna tak jako Švýcarsko neutrální, ale jen proto, že nacistickému Německu a jeho pohlavárům poskytovalo potřebné služby. A to si myslím je podmínka Benešových dekretů.
Jako všude jinde, tak i na STK známosti pomůžou. Ale v 99% případů je určitě vše hodnoceno přesně podle metodiky. Některá kritéria nebo postupy jsou sice
řekněme "úsměvná", ale tvůrci norem je navrhli a obhájili. Tak jako v každém legislativním procesu, byly pracovní postupy, povinné vybavení stanic a administrativa lobovány. U STK zatím vším stojí nadnárodní společnost DEKRA.
Jinými slovy je to fain job, ale obrovský přínos pro bezpečnost silničního provozu.
Mně osobně na STK vadí, že neměří hluk výfukových soustav a to zejména motocyklů. Doufám, že se to brzy přenese z legislativy Německa do ČR.
I když jsou zprávy NKÚ vždy velmi přesné, jsou užitečné tak akorát jako náhrada toaletního papíru. Postihy konkrétních viníků chyb a škod z nich nelze vyvodit.
Ministři kontrolovaných resortů se k závěrům NKÚ chovají pravidelně laxně.
A u ŘSD stačí vše obhájit pan Rýdl. Ten by snad tvrdil, že na D1 je vše v pořádku
i v případě, že by dálnici někdo ukradl.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Václav Vašek, kterému říkáme Double Wendy, byl jeden z nejlepších pilotů našeho stíhacího letectva od 80- tých let do dob, než pacifisti na MNO a ve vládě rozhodli o zrušení nadzvukového letectva v 1.pol. devadesátých let. Skvělý pilot a inspektor civilního letectva. Dodnes se těší i vážnosti u královského letectva Velké Británie. Bohužel, uniklo mu, že jsme členy NATO a blízko nikdy nepředvídatelnému Rusku, které se rozhodlo k agresi. Trochu mu uniklo, že u něho tolik obdivovatelný letci utekli na západ bojovat proti Hitlerovi proto, že chápali, že diktátorům se nemůže ustoupit. Tahle vláda kantorů a žurnalistů je sice super neschopná, ale do války nás nezatahuje. Jen pomáhá někomu, kdo bojuje i za nás proti agresivnímu režimu v Rusku. Double Wendy je přímočarý člověk a prostě to přestřelil. Ovšem je třeba na jeho obranu říci, že v tomto článku je to hodně vytržené z kontexu. To se stává v každém druhém článku o tom, kdo co veřejně vyslovil.
4 odpovědi