P. Kolowrat asi nikoho nepodplatil. Na Dolní Moravě se staví neuvěřitelné šílenosti které nejen že zabírají místo, ale ničí i ráz krajiny a nikomu ze "zelené bandy" to nevadí (nejspíš dostali solidně zaplaceno). A zde vadí jedno parkoviště. Ouradove používají úplně jiný metr v každém z obou případů - proč asi (prachy...)
200 let se u nás vlci nevyskytovali a ničemu to nevadilo. Slováci to začali dělat dobře, regulace je potřebná. Vlk v kulturní krajině je škodná. Je úplně na hlavu proplácet farmářům škody způsobené vlky (které stejně nepokryje všechny škody a vícenáklady), namísto likvidace škodné. Naši předkové používali mozky a vlky stříleli. My dneska jsme ve vleku těchto zelených fanatiků a chováme se iracionálně. Však on způsobené škody stát z peněz daňových poplatníků zaplatí, že...
Tak mě by pořádné Americké SUV, jako např. Chevrolet Suburban, nebo Cadillac Escalade náramně líbilo. Jsou to parádní monstra. Jenže: je to otázka financí, Suburban cca od 2 mil. Escalade od více než 3 mil. (spotřebu neřeším - kdo má na takové auto, má i na benzin). To si u nás koupí jen pár lidí. Sice skoro denně nějaké takové auto potkám (nejčastěji RAM a Mustang) ale nikdy to tady masovka nebude. No a Americké auto do milionu, které by mě lákalo neznám. Americká auta jsou pro Americký trh - velká (sem se sotva vejdou) a drahá (protože velká). V Evropě se sotva kdy budou prodávat ve velkém...
Ficko, ty sis asi nevšimnul, že Rusko totálně změnilo svoji roli - z osvoboditele se stal agresor a to je zásadní, protože při připomínání toho co bylo, není možné ignorovat to co je teď! A s tím zbrojením - nikdo nenutí držet Slovensko krok s Francií, nebo jinými západními zeměmi. Nemusíte vydávat tolik jako oni, výdaje jsou určeny procenty, takže menší ekonomika menší výdaje. Ale co je hlavní: jde o výdaje na vlastní obranu! Když se v případě napadení nechcete bránit, tak nedávejte nic, zrušte armádu, vystupte z NATO a doufejte, že vás nikdo nezabere (šance stát se Ruskou gubernií se významně zvýší). Nebo snad čekáš, že když Slovenko pro svoji obranu nebude dělat nic, že ho v případě napadení budou bránit jiní? Proč by to dělali?
Proč se tyto auta vždy prezentují (jen) jako pro rodiny s dětmi? My už máme děti dospělé, takže s námi nikam nejezdí a přesto jsme si koupili podobné auto - osobní dodávku v prodloužené verzi (peugeot rifter). A to proto, že je to perfektní auto na volný čas a cestování. Dovnitř postavím vedle sebe bez problému v mžiku 2 - 3 kola (bez potřeby nějakého nosiče a taky na ně neprší), nebo jiné rozměrné sportovní vybavení. Dá se v tom pohodlně přespat (druhá řada se sklopí do podlahy čímž vznikne rovina dlouhá 215 x 120 cm). Naložím do toho cokoliv. Vysoký posez - pohodlné nastupování a vystupování atd. Není to zdaleka jen pro velké rodiny ale pro i pro cyklisty surfaře a další lidi co potřebují do auta něco naložit....
Tu hlavní příčinu ale v článku neřeší - lidem poškodilo imunitu očkování proti covidu. Vidím to i okolo sebe: moji sourozenci, očkovaní proti covidu, nedávno poměrně těžce zápolili s "nachlazením". My co jsme očkovaní nebyli, naprosto bez problémů. Za několik posledních let jsem, stejně jako dříve, nemarodil. Moje imunita je pořád dobrá. Covid jsem před časem (rok, nebo dva...?) prodělal bez problémů. Spolehl jsem se na svou imunitu a dobře jsem udělal. Teď nemám žádné problémy.
Zajímalo by mě, jakou to má oporu v Rakouských zákonech. To si supermarket stanoví libovolně pokuty podle sebe? Supermarket přece není státní orgán! Nebylo by lepší pokutu odmítnout a soudit se? Škoda je přece v podstatě nulová, tak jaký by asi mohl být trest, kdyby se člověk s nimi soudil? Ale nevím, jak to mají právně ošetřeno...
Pepa tady jen všeobecně nadává na evropskou "zelenou politiku" jako v hospodě u piva, ale mohl by taky trochu vysvětlit proč konkrétně u nás kvůli EU je to auto dražší než jinde. Platí v Evropě snad ta automobilka nějaké pokuty na nedodržení emisních limitů (které pak promítá do ceny), nebo je to auto technicky jiné (z hlediska emisního systému) než na jiných trzích a proto dražší, nebo proč?! Jak ten mechanizmus, který u nás zvedá ceny konkrétně funguje? Takhle je to jen takové plácání... Když tam zmiňuje, že se tak uvolňuje prostor pro jiné taky asijské výrobce (tím bude míněna Čína), tak to zase nedává smysl, protože i oni musejí splňovat evropské emisní podmínky. Podle mě to není recenze auta, ale jen takové plkání. Dodávám, že rozhodně nejsem žádný příznivce nucené elektromobility, to v žádném případě
Motivací pro ruštinu může být jen relativní jednoduchost na učení. Užitečnost v životě ale minimální. Z mých zkušeností (pracovních i "cestovatelských") je nejlepší kombinace angličtina (použitelná v podstatě všude ve světě vč. Evropy) a Němčina (hodí se u sousedů, i pracovně). Ostatní jazyky (vč. ruštiny) jen v konkrétních případech, kdy je někdo potřebuje třeba pracovně. Ale to už je na individuální výuce.
Tak my jsme měli ruštinu povinnou, dokonce jsem z ní musel i maturovat. Ale nikdy v životě jsem ji nepoužil. Ani při cestování, ani pracovně (dokonce ani v Bulharsku ještě za bolševiků se člověk rusky nedomluvil - sice asi uměli, ale odmítali používat, spíš se tam dalo domluvit německy). Po 89. (když už jsem měl po vysoké škole) jsem se naučil anglicky a angličtinu jsem pak bohatě využíval jak pracovně, tak při cestování. Jako druhý jazyk bych bral spíš němčinu, ta by se taky hodila. Ale ruština - úplně na nic!
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Situace je celkem srozumitelná: Parkoviště pro běžkaře a turisty není žádný velký byznys. Spíš jen služba veřejnosti. A v čem se netočí velké peníze, tam nebude ani moc na úplatky. A český úředník je tvor z korupce žijící. Tady se korupce nekoná, tak je v ochraně přírody hrozně přísný a důsledný (ten úředník). To na Dolní Moravě o velký byznys jde, takže je hodně peněz i na úplatky. Tam proto projde jakákoliv šílenost, příroda ne příroda. Podívejte se co všechno (jaké zrůdnosti) se tam postavilo a "ochranáři" jsou s tím v pohodě... Za vším hledej prachy. Kdyby pan Kolowrat nechtěl jen vyhovět volání běžkařské a turistické veřejnosti, ale chtěl místo pouhého parkoviště na stejném místě postavit zrůdnost jako je (např.) Stezka v oblacích na které by se ročně vybraly miliony na vstupném a něco z toho "káplo" úředníkům, tak už dávno všechna povolení měl. Tak to u nás bohužel chodí.