Souhlas do posledního slova, je komentář k: ..."Možná jsou muži opravdu v některých věcech průzrační jak studánky a my všechno zbytečně komplikujeme."..... milá autorko a drahé dámy a slečny, slova "v nekterych" nahraďte slovy "ve většině".
Princip fungování mužského mozku je myšlenky a věci nekomplikovat...
S Mazda diesel motory mam ujeto pres 900 000 km a "kupodivu" zadny problem, jasný je ze ten motor je citlivý na servis a zanedbany kus z AAA je defacto objednávka na průšvih.
Špatným používáním a servisem se dá zničit všechno a motory SkyD SH do roku 2018 to odnesou relativně rychle...sam jsem na motoru z roku 2014 najel pres 240.000km bez jediného problemu...
Takze ty paušální soudy o tom jak jsou to všechno šroty bych bral s velkou rezervou.
S Honzou Rakem se osobně znám, nikdo z komentujicich mu intelektuálně nesahá ani po kotníky...
Měl jsem tu čest s ním osobne na tato témata mluvit a člověku s otevřeným vnímáním světa to změní pohled na vše kolem nás.
A je každého volba čemu bude věřit a z čeho se stává jeho svět...
Každému kritikovi bych doporučil jediné....více respektu k lidem kteří se odváží myslet jinak.
Samozřejmě, že ano.... výrobci to mají dobře spočítané.
Jezdím uz 6 let výhradně na Shell VP naftu...matematika je jednoduchá, nižší spotřeba, vyšší litrová cena - na 1 km náklady stejné jako u běžného paliva, benefity: lepší chod motoru a motor bez usazenin.
U benzínových motoru je má zkušenost jednoduchá...motor musí být na takové palivo schopen adekvátně změnit parametry. 20 let starému Fordu je to úplně jedno, ale nalijte 100 oktan do japonského motoru od Lexusu, Subaru nebo Mazdy a je to jiná písnička....
A pak si sedněte do kteréhokoliv auta z Evropy (snad vyjma rumunské Dacie) nebo Japonska, ujeďte s ním 2000 km a pochopite že ani takové mega show nepomůže....
Osobní auto je neuvěřitelně komplexní produkt, který nejde ušít horkou a zkopírovanou jehlou....tedy jde, ale funguje velice špatně. A o tom čínská auta přesně jsou. Autor článku je zřejmě bohém nikoliv však řidič.....
EV jsem řídil, zkusil, dekuji nechci...
Ok objektivní porovnani:
TESLA Y stojí cca 1.1mil
Středně velké SUV
Mazda CX5 2.2D cena 1.05mil
Středně velké SUV záruka 6 let nebo 150t km bumper-bumper
Za rok mám najeto necelých 60t km
Servis:
Kazdych 10t olej (5l - 1000kc) + filtr a práce cca 2500 Kč
Suma = 6x 2500 = 15000
Spotřeba 5.6 l / 100 ..nafta 35Kc /l
1km = 1.96Kc na palivo.
Reálný dojez na nádrž cca 900 km
Natankovano za 4min kdekoliv....třeba i u zákazníka v Nízkých Tatrách kde dobíjecí viděli jen na obrázku.
Tesla spotřebuje energii kterou někde někdo musí vyrobit a distribuovat = vše něco stojí a má to nějaký emisní dopad....(tak jako tak nafta) takže říkat, že je to bezemisni je lež....ok uhlíkové stopě výroby Tesly vs Mazdy by byla dlouhá diskuze a výsledek asi známe....
Solary.pekana věc...ale opět, jejich výroba...a pak ta efektivita, že.....
Kde přesně pan ušetřil 110t Kč by mě.opravdu zajímalo.....
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ta představa ze US trh jsou jen velká SUV a pickupy je směšná, nejprodávanější auto v roce 2024...ta samá RAV4 jako se prodává u nas v Evrope...Mazda úspěšně prodává CX5 a CX-50 a po silnicích tam jezdí hafo CX3 takze auto velikosti cca Kamiqa....
Problem je v tom, ze US trh tu značku nezná, takže by neprodali ani ň.
Ale není to o velikosti....
1 odpověď