Ano, to je přesně to, co dělá jen malé procento rodičů. Zajímají se o výuku svých dětí ve škole, podporují je, dohlížejí jak se dítě připravuje, mají zájem o své děti. V současnosti mnoho rodičů vidí ve škole nepřítele - co zas má, co zas po vás chce, zas máte nějaký úkol, ta je blbá, na kázeňské prohřešky reagují neadekvátně,atd. Cizí jazyk se bez práce doma nenaučí.Jakou formu si najdou děti je jedno, ale musí mít zájem a motivaci podpořenou rodiči. Vychovávají příklady v rodinách..
Typické jednání MŠMT, stejně jako změny v době paní ministryně Valachové - nejprve - co smějí prodávat školní bufety ( vzpomínám si na článek v UN jak paní ministryně připravila zdravé pomazánky a jak to všem na ministerstvu chutnalo! Ve škole jsme nevěděli, jestli se máme smát nebo brečet! To byla argumentace! Takový diletantismus snad ani není možný! Bufety přestaly existovat, aby je nahradily automaty na bagety a jiné kalorické nesmysly. Dále inkluze, před kterou varovali odborníci, kolik to bude stát, jak to poškodí spousty dětí, které se bohužel narodily s různými hendikepy. Odborníci se zkušenostmi byli ostrakizováni, napadáni a vysmíváni jako zpátečníci atd. Vždyť to snad nemohl nikdo brát vážně, že když do třídy posadíme asistenty , tak vše půjde hladce! Výsledky vidíme. Je to velmi drahá katastrofa. Jsem již v důchodu a nyní působím jako asistentka na II. stupni a situaci vnímám v přímém přenosu. Z těch dětí nic nebude. Nejvíce se divím a fascinuje mne, že paní Laurenčíková se stále a opět uplatňuje!
A nyní se vrátím k obědům ve školní jídelně. V naší škole se velmi dobře vaří, je vyhlášená svými polévkami. Sleduji, jak děti jedí o kolik toho vracejí a je mi smutno. Vrací úplně netknuté jídlo. Ti starší samozřejmě hned kvačí a nakupují si kebaby a jiná
,, kvalitní " jídla, nebo si v Albertu přes ulici nakoupí od donutů až k brambůrkům. To si autoři nesmyslné vyhlášky nezjistili? Možná by stačilo, kdyby se podívali, co jedí jejich potomci, protože takové nesmysly by ani nemohli napsat na papír. Nebo snad chtějí rovnou zlikvidovat náš stravovací systém?
Po zkušenostech se všemi změnami v českém školství ( učila jsem 43 let, začínala jsem s množinami - Kábele a jeho Mařena - aspoň trochu humoru, tak jsem vnímali nadiktované změny, které se samozřejmě velmi tiše vytratily ), je nejdůležitější, aby změny vycházely od učitelů a ředitelů na základě jejich zkušeností s výukou !!!! Ovšem ne opačný postup! Jaké zkušenosti s výukou, RVP, s dětmi mají úředníci NIV a jiní v těch různých institucích, kteří ve škole nikdy nepůsobili nebo jen krátce, protože tu dřinu, pečlivou práci, nervové vypětí přeci nebudou dělat. Neprožívali nesmysly, které učitelům, dětem a rodičům komlikovaly život z důvodů nelogičnosti, nesmyslnosti a nepochopení, že děti nenacpou do jejich mantinelů, nedotažení témat do konce. Výsledky vidíme nyní. Kritika škol je hrozná, smutná až nenávistná , ve škole je všechno špatně, učitelé jsou špatní, až si říkám, proč je tedy rodiče neučí doma, když je to tak hrozné.
Vzpomínám si ,jak jsme tvořili na kolenou ( doslova ), o sobotách a nedělích výukové programy (osnovy pro naši školu ), kompetence, mezipředmětové vztahy, co jsme strávili hodin a hodin, co do osnov dáme, jak to nazveme, kolikrát jsme se i pohádali, protože někteří kolegové byli nekompromisní a diskuzi nepřipouštěli. A to včechno zadarmo!
Vážení, myslím, že to už stačilo ( pan ministr Bek by se měl poslouchat, co vypouští z pusy, je to až nedůstojné, např. ohledně druhého cizího jazyka, jinak mluvil po nástupu do funkce a nyní ). Změny ve výuce musí vykonat ti, kteří mají zkušenosti z praxe, protože jinak to nebude fungovat!!!
Učila jsem 43 let na 1. i 2. stupni, nyní jsem asistentka v 7. řídě. Česká inkluze je velký průšvih.Inkluzivní žáci mají své vzdělanostní limity a nepomůže jim žádný asistent. Nejsou schopni zvládnout množství učiva, pokud nebudou mít snížené a omezené výstupy. Zažívají ve třídách velké trápení, protože cítí, že prostě nestačí, mají neúspěchy a neúspěchy, někteří vůbec učivo již nechápou. Učitelé jsou velmi ohleduplní a snaží se pomáhat, ale velký rozdíl nezakryjí. Čím, vyšší třída a náročnější učivo, tím je to více a více patrné. Nejhorší je, že rodinné prostředí je mnohdy katastrofální a nechají dítě absolutně bez pomoci. Moje práce končí poslední hodinu, vysvětlíme si a zapíšeme úkoly a tím to skončilo. Doma s žákem už nejsem. V 6. třídě jsem jej aspoň po obědě doučovala aspoň matematiku, ale učiva je tolik ( a to jen to nejdůležitější, že není schopen nejen pochopit, ale aspoň si něco zapamatovat). Během celého dne se nepřihlásí, nepromluví. Jedině, když mu napovídám. Ale to snad není účel inkluze. Také se divím, že ještě neustále rozdává rozumy paní Laurenčíková. Shrnuto, děti v inkluzi lituji, je mi jich líto.Jak vstoupí do života nevím.
Už mne nebaví neustále číst, že naše školství je jak z dob Marie Terezie! Vždyť je to jeden velký nesmysl! Pár zaostalých a škodolibých novinářů to napsalo, kdoví proč, a teď to všichni papouškují.
Jen se divím, že se nikdo z ministrů, politiků a lidí zainteresovaných do vzdělávání neozval, vždyť co peněz, dotací tyto instituce vydávají na vzdělání a vybavení škol, na proškolení učitelů! Skutečnost je taková, že každá škola velká, malá, venkovská je vybavena výbornými počítači pro každého žáka, interaktivními tabulemi či dotykovými tabulemi, tablety, 3D tiskárnami. Učitelé se vzdělávají, aby tuto techniku uměli ovládat, ve školách a v zájmových kroužcích se žáci učí programování, robotiku, práci s různými programy, školy a příbuzné instituce pořádají soutěže, olympiády, naši žáci a studenti se zúčasňuji úspěšně mezinárodních soutěží. Máme mistryni světa v power pointu. Kde se to všichni naučili? Ve škole z dob Marie Terezie asi těžko! Všichni ti, co píšou tyhle nesmysly, jeďte se podívat do škol i do těch nejmenších vesnic,kde mají školy, to budete koukat! A ještě více budete koukat, jak tuto techniku ovládají i ti nejmenší žáci! Možná se někdo z Vás chytí za nos! ( ale asi ne, je lepší plivnout jedovatou slinu, to se dnes nosí )
Pokud někdo argumentuje, že je i frontální výuka, tak asi proto, aby nové informace žáci dostali přehledně a pak už je na nich , jak s nimi naloží. A samozřejmě učitelé si musí ověřit, jak informace žáci a studenti ovládají a umí -li je použít.
Kdo by se měl zamyslet, jsou někteří rodiče a všichni škarohlídi!
Ukrajinské děti mi ve škole nevadí. Stejně jako u českých dětí je jejich úroveň různá. Chtěly by se začlenit, jen jim brání neznalost českého jazyka. V tomto MŠMT naprosto selhalo. Snad si na ministerstvu nemysleli, že když je posadí do české školy, mávnutím proutku se poslechem naučí náš jazyk? Sedí ve třídě a vůbec v hodinách nepromluví, protože neumí česky . O přestávkách se baví jen mezi sebou. Ostatně to vidíme i ve výuce AJ. Bez drilu to prostě nejde. Rozhodně by měly mít povinný kurz základů ČJ a podmínit znalosti našeho jazyka nějakými sankcemi. Bez toho to nepůjde.Také je problém, že doma mluví jen ukrajinsky a nic rodinu nenutí učit se česky. A to je velká chyba!
Pokud v předchozích letech emigrovali češi do ciziny, také se nemuseli učit jazyk té hostitelské zěmě? Museli pěkně dřít, aby mohli nastoupit do zaměstnání a děti do škol! Pokud se nezmění přístup ministerstva, tak budeme jen kňourat, jak je to ve školách hrozné.A abychom se nepletli, stejné je to i s dětmi, které přijdou např. s Německa.
Dobrý den,
myslím si, že nejdříve než začnou ŠJ vařit podle nové vyhlášky, by tyto novoty mělo MŠ nabídnout k otestování do parlamentní jídelny. Vzpomínám si na pokus v době paní ministyně Valachové, kdy její vyhláška zlikvidovala školní bufety, přesto,že nabízely dětem namazané chleby máslem, pomazánkami a obložené šunkou, sýrem. Také velmi ,, úspěšný pokus" .. Výmysly MŠ opět děti zachránit určitě ,,uspěje". A co se zamyslet nad prodávanými přeslazenými nápoji, které děti popíjejí hlavně v hodinách, o přestávkách nemají čas, protože vaří na mobilech. S pozdravem uč. Dvořáková.
Neustále žijeme v iluzi, jak je u nás vše báječné, co se týče hygieny. No, není. V roce 2008 byly štěnice na kolejích ve Svrňanech v Plzni, kde dcera bydlela během studií. Domů se přijela učit na státnice a byla celá pokousaná (specifické seskupení štípanců- do kruhu). Při výměně povlečení se s nimi vždy vedoucí zlobila, že holky jsou čuňata a mají povlečení od krve! Díky internetu jsem zjistila potřebné informace a na koleje jsem zavolala a vyčetla jim, jaký tam mají hrozný nepořádek, vedoucí se vymlouvala,že to mají i v Praze.Nebylo divu, že koleje byly plné stěnic. V přízemí totiž byli ubytovaní zahraniční dělníci. V těchto zemích je to normalní sdílet bydlení s tímto hmyzem. Jsou proti němu už i dokonce imunní. Stěhování dcery bylo napínavé. Všechno jsme nacpali do černých igelitových pytlů a lámali jsme si hlavu, jak to doma provedeme. Na štěnice platí i velmi vysoké teploty nebo velký mráz a samozřejmě chemie. Naštěstí během promoce na zámku Kozel stálo auto skoro celý den na parkovišti, a protože panovala velká vedra, tak v autě bylo po celém dni více jak 80 stupňů, což bylo báječné. Doma jsme vše vysypali na zahradu a co šlo, jsme postupně vyprali. Dopadlo to dobře. Nyní dcera vydlí ve Vršovicích a stěnice bytě měla už 3x. Dvakrát si nechala byt vystříkat a jednou vystříkala firma celý dům. Dle sdělení pracovníků firmy je to v Praze normální, kromě toho oplývají některé byty v různých čtvrtích i šváby. Ale rozhodně přístup firem přidělujících byty je k tomuto problému docela laxní. Jednak nevěří, že se tento problém vyskytuje, ale hlavně stojí to moc peněz.Dv.
Vážený pane Vlachu, jak si vůbec dovolujete napsat, byť v otázce, že jsou ředitelé liní? Já Vám poradím, běžte si to zkusit aspoň na rok. Myslím, že pak budete mluvit jinak. Velmi mi vadí, když se novináři vyjadřují o profecích, které nikdy nedělali takto pohrdlivě a vlastně až drze. Ono nestačí si načíst vyhlášky a předpisy a pak kritizovat. Bez mantinelů - zákonů, vyhlášek a předpisů by totiž stát přestal fungovat. Dvořáková, bývalá dlouholezá ředitelka ZŠ.
Vážená paní Růžičková, velmi Vám děkuji za Váš článek.
Je to přesně tak jak píšete a příspěvky diskutérů hovoří jasně. Jsem učitelka a ředitelka malotř. školy již v důchodu. Moje dcera je učitelka II. stupně ZŠ v Praze. Točí se mezi výukou, nesmyslnými dozory ( osvěžení, shltnutí malé svačinky,či nedejbože prolétnutí nějakého malého testíku nepříchází v úvahu ), neustálým odepisováním a odpovídáním na nesmyslné dotazy rodičů, posílání dom. úkolů chybějícím žákům ( což si rodiče vynucují) ,vyřizování všelijakých potvrzení pro rodiče, jako třídní učitelka má na starost elektronickou pokladnu ( tu delegovala účetní na třídní učitele) a spoustu jiných úkolů, které ani přesně nelze pojmenovat - rodiče si zvykli učitele neustále zaměstnávat svymi rodičovskými povinnostmi! Shrnu to, takže samotná výuka a příprava na ni je to poslední!
Pan ministr Bek mne velmi zklamal a svými výroky mne přesvědčil o tom , že on a ministerstvo vůbec nemají představu, jak vlastně provoz na školách probíhá. Jen papouškuje to, co se dozví od nějakých poradců, kteří ve většině případů ani nepůsobili v regionálním školství.Tak z něj padají perly jako například zmenšení počtu nepedagogických pracovníků, nízká vyučovací povinnost učitelů, počty ped. asistentů. Ale nedivme se, to vše způsobilo to, že školy patří pod obce, městské úřady či městské části. Tímto skutkem ztratilo ministerstvo všechen přehled o tom, jak školy dnes fungují. Škole rozumí všichni, protože do ní všichni chodili. Nejlépe je to vidět na venkovských školách, protože starostou se stane kdokoliv. S pozdravem Z. Dvořáková.
Jak je možné, že mohou lidé nocovat před úřadem vlády? Demonstrace byla nahlášena od -do. Pak měla být ukončena a prostranství vyklizené. Tak si někteří lidé představují demokracii. Dobrá. Ale co dělala policie? To je stejné jako kdyby si rodinka zajela na výlet do Prahy a místo do hotelu by si ustlala někda v parku? To je v pořádku? Pokud bude policie takto laxní, brzy se dočkáme nekonečného čurbesu. Copak si lidé mohou dělat co chtějí? Jaký příklad to dává ostatním? Toto je nepochopitelné. Bude vyvozena odpovědnost?
Dobrý večer, stejně jako předchozí přispěvatelé jsem si oddechla, že jsem již v důchodu. Tento výplod nemá cenu vůbec komentovat. Chtěla bych vědět a určitě i ostatní přispěvatelé, kdo je autorem kodexu.
Vadí mi, že se vydávají doporučení všelijakých ,, expertů", kteří většinou před dětmi ve třídě nestáli ani chvíli( např. inkluze). Jako ředitelka jsem se pod všechny školní řády, směrnice, pokyny a jiné písemnosti podepsala. A tak i učitelská veřejnost i rodiče by měli vědět kdo jsou autoři. Zase budeme mlátit prázdnou slámu a nikde nic. ZD.
Dělala jsem ředitelku malotřídní školy ( ZŠ dvojtřídní a jednotřídní MŠ ) od roku 1993. O pozici zástupkyně jsem nikdy neuvažovala, protože by to znamenalo další učitelku na částečný úvazek buď v MŠ nebo v ZŠ ( a že se taková učitelka na částečný úvazek těžko hledala vím své. To jsem po několika neúspěšných pokusech vzdala. Většinou po několika měsících skončila, protože minimálně půlku platu projezdila a co času promrhala na cestě. Stačilo, když jsem hledala zástup za delší nemoc.Vzhledem k tomu, že jsme měli často méně žáků než požadovala vyhláška, většinou škola měla výjimku z počtu žáků a to znamenalo, že chybějící peníze na platy dotovala Obec.( A nedovedu si představit, že by dotovala zástupkyni s příplatkem za vedení, která v podstatě dělala mou práci.) Tato funkce byla opodstatněná pouze v situacích , kdy se pospojovalo třeba pět MŠ ve městech nebo byly školky s odloučeným pracovištěm i v jiných obcích, nebo byly pospojované ZŠ, Gymnázia se středními odbornými školami.Takto pospojované různorodé školy byly nesmyslem, protože si někde v krajích nebo radnicích myslely, že se ušetří ředitelský plat. V takovém případě byl zástupce ( odborný) ředitele nezbytný.I když o kvalitě řízení takových slepenců si zkušený pedagog myslel své.
V současné době je financování škol jiné, podle odučených hodin, ale malé školy opět nemohou peníze rozhazovat.
V roce 2003 se staly školy právními subjekty, ale jako vždy byl zákon ušitý horkou jehlou. Proto v případech malých škol je omezení zástupců správné rozhodnutí.
Zora Dvořáková
Respirátor či rouška pana ministra Blatného je fascinující. Vytáčí mne, udivuje neustále, jakmile se pan ministr objeví na obrazovce. Žáci ve škole ( kromě pár vyjímek ) ji nosí lépe. Zpětná vazba u pana ministra není. Jsem z konání našich představitelů šokovaná. Kdybych takto přistupovala ke svému povolání a k životu, tak bych dnes byla bezdomovec. Protože život nic neodpouští. Nemůžeme očekávat, že takoví neumětelové vyvedou občany z průšvihu jménem Covid.
0
Sledujících
2
Sleduje
0
Sledujících
2
Sleduje
Hnutí pro život je nebezpečné a dopadneme jak v USA. Demokracie má své mantinely!!!!!!!!