V osmdesatych letech odevni podnik PP Prostejov zacal vyrabet svetriky z jemneho upletu. Kazdy vyrobek teto firmy mel v te dobe sve obchodni jmeno, ktere bylo napsane na vysacce (vetsinou to byly zdrobneliny jmen). Jeden z techto svetriku se tenkrat jmenoval Mikina (byl v ruznych barvach, natahovaci pres hlavu s kulatym vystrihem a sedlem na hrudi). Mozna, ze ceske pojmenovani pro celou skupinu vyrobku pochazi prave z tohoto konkretniho vyrobku.
Abych pravdu rekl, tak pan Babis odpovedel zcela spravne, a je chybou ci manipulaci novinaru, kdyz se to snazi obratit.
Pan Babis ze zakona nesmi nijak ovlivnovat cokoli, co je ve vlastnictvi sverenskeho fondu (cokoli by chtel temto firmam naridit nebo zakazat, tak by to musel ucinit prostrednictvim soudu). Svuj majetek ulozil do sverenskeho fondu kvuli zakonu, ktery byl (z jeho pohledu) usit konkretne proti jeho osobe.
Kazdy novinar, ktery jakoli informuje o majetku vlastnenem sverenskym fondem, by mel mit tuto problematiku nastudovanou, zvlast v pripade, pokud jeho reportaz ma obvinovat obmyslenou osobu takoveho sverenskeho fondu.
Opět mně nepřekvapuje, že autorův odhad doby cesty je jiný, než když se ho pokusím vyhledat sám.
Google maps mi v době nulového provozu uvádí dobu přes 19:20 hodin, ale v době normálního dne je odhad 18:40-22:10. Další navigace, kterou mám říká 19:34 v tomto okamžiku. Jak to redaktor dělá, že má tak dobré odhadované výsledky?
Mozna stoji k zamysleni:
Škoda, že v článku nejsou ta čísla z titulky opřená o nějaké přesnější informace.
Jakou spotřebu má ta loď?
Jakého typu emisí vypustí více než 1000000 aut?
(To je mimochodem velice důležitá otázka, jelikož mazut, který se v průměrných lodích používá, emituje ohromné množství oxidů síry a sazí - pokud by loď jela na běžnou naftu, LNG nebo dokonce na elektriku, tak bude skladba emisí úplně jiná, než u těch průměrných mazutových kolosů.)
Jaká je efektivita a síla lodních motorů té lodi?
Jaká je spotřeba na člověkohodinu a člověkoden?
A není náhodou jako hlavní výhoda zavádění elektromobilů (se kterou se plánuje) jejich využití při stabilizaci elektrické sítě? Tedy vlastně přesně to, co je teď považováno, podle článku, za slabinu, která se ukázala?
Stabilizační efekt elektromobilů má být právě v tom, že se budou nabíjet v době mimo špičku, a bude omezeno (buď cenou nebo jinou regulací) jejich nabíjení v době špičky, což by v ideálním případě mělo vést k tomu, že vlastně v rámci lokální části gridu nebude příliš docházet k tomu, že bude nerovnoměrně zatěžována dálková soustava. Ideálem by pak mělo být V2G, kdy ještě budou elektromobily využívány ke stabilizaci tak, že (podle příkladu ze článku) se budou nabíjet v době od 22:00 do 14:00 a naopak v době od 16:00 do 20:00 budou část energie vracet do gridu.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Pořád nějak ten oční kontakt nechápu. Zkoušel to už někdo? Kolik procent vozů má přední skla taková, že je chodec schopný detailně zahlédnout obličej řidiče ve dne na vzdálenost dvaceti metrů? (Nebo dokonce přes další vozidlo v pohledovém úhlu...) A ještě zajímavější je to po západu slunce, kdy většina vozidel má rozsvícené světlomety.
Moderní vozidla mají přední skla konstruována tak, aby nedocházelo k oslnění řidiče, tedy je perfektně vidět zevnitř ven, ale velice málo zvenku dovnitř.
2 odpovědi