undefined
Vyhledat
Osobní menu
Seznam.cz
Hlavní stránka

Stanislav Tvrz

0
Sledujícich
0
Sleduje
Příspěvky45Příspěvky a odpovědi189Líbí se
  • Stanislav Tvrz

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Stanislav Tvrz
    Stanislav Tvrz

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 13 dny

    Pořád nějak ten oční kontakt nechápu. Zkoušel to už někdo? Kolik procent vozů má přední skla taková, že je chodec schopný detailně zahlédnout obličej řidiče ve dne na vzdálenost dvaceti metrů? (Nebo dokonce přes další vozidlo v pohledovém úhlu...) A ještě zajímavější je to po západu slunce, kdy většina vozidel má rozsvícené světlomety.


    Moderní vozidla mají přední skla konstruována tak, aby nedocházelo k oslnění řidiče, tedy je perfektně vidět zevnitř ven, ale velice málo zvenku dovnitř.

    SEZNAMZPRAVY.CZ
    Chodec na prvním místě. Česká utopie, ale stojí za úvahu
    Skoro každý řidič je i chodcem a většina dospělých chodců se občas promění v řidiče. Chtělo by to víc porozumění, hlavně pro ty slabší.

    2 odpovědi

  • Stanislav Tvrz

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Stanislav Tvrz
    Stanislav Tvrz

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 1 měsícem

    V osmdesatych letech odevni podnik PP Prostejov zacal vyrabet svetriky z jemneho upletu. Kazdy vyrobek teto firmy mel v te dobe sve obchodni jmeno, ktere bylo napsane na vysacce (vetsinou to byly zdrobneliny jmen). Jeden z techto svetriku se tenkrat jmenoval Mikina (byl v ruznych barvach, natahovaci pres hlavu s kulatym vystrihem a sedlem na hrudi). Mozna, ze ceske pojmenovani pro celou skupinu vyrobku pochazi prave z tohoto konkretniho vyrobku.

    NESPECHEJ.CZ
    Záhadná mikina: Mate obyčejné Čechy i jazykovědce. Proč ho nenajdeme v anglické bibli slov?
    Není to jen kus látky, je to objetí tkané z měkkosti. Představte si dotek hebké - většinou - bavlny na kůži, laskavý a něžný jako pohlazení. Není to hřejivá náruč svetru, ani něžné šepotání pyžama, ale cosi mezi tím – ostrov klidu a pohody, kde se snoubí ležérnost s útulností. Ach, mikina… Kde se toto super pohodlné slovo vzalo?
  • Stanislav Tvrz

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Stanislav Tvrz
    Stanislav Tvrz

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 2 měsíci

    K tomu fact checkingu: Ona se v USA nepouziva pro cisla `short scale`? (Tedy: 10^6 = milion, 10^9 = bilion, 10^12 = trilion, ...)

    GLOBE24.CZ
    https://globe24.cz/svet/donald-trump-v-kongresu-nebyla-to-ukazka-jednoty-a-maga.3uy2rs5h
  • Stanislav Tvrz

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Stanislav Tvrz
    Stanislav Tvrz

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 4 měsíci

    Bohuzel, ta burzovni panika vypada spis jako velice nepatrny vykyv (jsou stale vys, nez pred mesicem a v uplynulych minimalne dvou letech).


    Podle tohoto serveru uz prodeje klesaly mnohokrat, jak je mozne, ze titulek nyni hovori o "poprve"?

    AUTOFORUM.CZ
    Tesle poprvé po víc jak 10 letech meziročně klesly prodeje, na skladech jí vázne stále víc nejdražších modelů
    A investoři v panice poslali akcie dolů tak moc, že se nachází znovu výrazně pod 400dolarovou hranicí. Na jednu stranu je to vzhledem k odhaleným výsledkům přehnané, na tu druhou je třeba vnímat, že jejich hodnota je vysokými očekáváním vyšponovaná až k prasknutí.
  • Stanislav Tvrz

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Stanislav Tvrz
    Stanislav Tvrz

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 5 měsíci

    V clanku jsou fakticke chyby: Znalost, jake obihaji okolo zeme planety, ci zda slunce obiha okolo mesice, nema nic spolecneho s inteligenci, takze to nemuzete nazyvat IQ testem. Je to jen test urcitych naucenych znalosti, ktere pro nekoho mohou a pro jneho nemusi byt dulezite.

    EXTRA.CZ
    GLOSA: Tragédi Babiš, Fiala, Schillerová, ale i Pavel. Ostudná politika hýbe Českem
    Čeští voliči to u parlamentních voleb příští rok budou mít neskutečně těžké. Ať se dívám napravo nalevo, nikde nenacházím nikoho, komu bych to hodil bez mrknutí oka. Jenom samé horší či menší zlo, a tak svůj hlas odevzdám jen s pocity fyzické bolesti. Hlavní aktéři politických stran a hnutí u nás jsou totiž pro mě téměř do jednoho „tragédi“ a „zoufalci“ v jedné hromadě.
  • Stanislav Tvrz

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Stanislav Tvrz
    Stanislav Tvrz

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 7 měsíci

    Jestli se jim to podari dotahnout, bude to velky uspech teto vlady, za ktery jim bude mozne odpustit vetsinu kroku, ktere doposud ucinila.

    SEZNAMZPRAVY.CZ
    Ministr Hladík: CHKO Krušné hory by mohla být zřízena od roku 2026
    Podle ministra životního prostředí Petra Hladíka můžou být Krušné hory chráněnou krajinnou oblastí od roku 2026. Obce z oblasti chtějí návrh řešit a měnit navržené zóny ke shodě všech.
  • Stanislav Tvrz

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Stanislav Tvrz
    Stanislav Tvrz

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 9 měsíci

    Nebudu se vyjadřovat ke zbytku článku, jen k uvedenému pojmu "retroaktivita". Pokud původní právní předpis hovoří o emisích (ale nikoli o metodice jejich měření), pak je tento právní předpis platný kontinuálně i přesto, že nově bude metodika měření přesnější.

    AUTOFORUM.CZ
    Pokus EU zakázat lidem používat miliony moderních dieselů by se obrátil proti ní, varují Němci, měl by přesně opačný následek
    EU se ve snaze vnutit vám svou představu o vašem příštím autě zjevně nezastaví před ničím. Tento zamýšlený krok po jeho brzkém provalení nejspíš nevyjde, Němci ale při přemítání nad ním trefně poukazují na to, že by měl beztak za následek něco jiného, než si Brusel přeje.
  • Stanislav Tvrz

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Stanislav Tvrz
    Stanislav Tvrz

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 11 měsíci

    Abych pravdu rekl, tak pan Babis odpovedel zcela spravne, a je chybou ci manipulaci novinaru, kdyz se to snazi obratit.

    Pan Babis ze zakona nesmi nijak ovlivnovat cokoli, co je ve vlastnictvi sverenskeho fondu (cokoli by chtel temto firmam naridit nebo zakazat, tak by to musel ucinit prostrednictvim soudu). Svuj majetek ulozil do sverenskeho fondu kvuli zakonu, ktery byl (z jeho pohledu) usit konkretne proti jeho osobe.

    Kazdy novinar, ktery jakoli informuje o majetku vlastnenem sverenskym fondem, by mel mit tuto problematiku nastudovanou, zvlast v pripade, pokud jeho reportaz ma obvinovat obmyslenou osobu takoveho sverenskeho fondu.

    EPENIZE.EU
    Zrušte aktivistickou ČT: Uživatelé sociálních sítí se rozčilují kvůli reportérce tázající se Babiše na dotace Agrofertu
    Místo odpovědí urážky. Ano, takto to bohužel někteří politici v této zemi umí. Přesto je spousta lidí obhajuje a obhajovat bude. Hodně zajímavé reakce přišly v souvislosti s videem, které se objevilo na sociální síti X. Profil Reportérů ČT se pochlubil krátkým videem, kde se reportérka ptala bývalého premiéra Babiše na dotace, o které si požádal Agrefert. Setkala se s klasickou arogancí moci a v podstatě se jí nedostalo odpovědí, ale urážek. O to více zarážející jsou reakce některých uživatelů sociální sítě X, kteří na video reagovali. Šlo zřejmě o zaryté milovníky Andreje Babiše.

    2 odpovědi

  • Stanislav Tvrz

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Stanislav Tvrz
    Stanislav Tvrz

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 1 rokem

    Ten popis dynamiky cisteho zisku je uchvatny vzhledem k lonske rekordni dividende (diky rekordnimu zisku) a zaroven i vzhledem k zisku za cely rok 2023, ktery byl opet rekordni.

    Když se zohlední stávky v severní americe, tak je to stále pěkný výsledek.

    AUTOFORUM.CZ
    Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
    Stellantis se do elektromobility nevrhá dokonale rovnýma nohama, i u úplných novinek si obvykle nechává otevřená zadní vrátka k návratu k benzinu či naftě. Přesto i tento koncern dohání nerentabilní investice do elektrických aut a šetřit musí, kde se dá. (Petr Prokopec)
  • Stanislav Tvrz

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Stanislav Tvrz
    Stanislav Tvrz

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 1 rokem

    Opět mně nepřekvapuje, že autorův odhad doby cesty je jiný, než když se ho pokusím vyhledat sám.

    Google maps mi v době nulového provozu uvádí dobu přes 19:20 hodin, ale v době normálního dne je odhad 18:40-22:10. Další navigace, kterou mám říká 19:34 v tomto okamžiku. Jak to redaktor dělá, že má tak dobré odhadované výsledky?

    AUTOFORUM.CZ
    Novináři vyrazili na 1800km cestu elektromobilem. Strávili 5,5 h u nabíječek, stálo je to víc než jízda s „užraným” benzinem
    „Byl to skvělý nápad, ale příští rok bych tam raději letěl,” shrnuje své dojmy jeden z kolegů. I touto optikou se cestování s elektrickým autem ukázalo být nejen strastiplnějším, ale také dražším než se spalovacím vozem. A jakým. (Petr Miler)

    1 odpověď

  • Stanislav Tvrz

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Stanislav Tvrz
    Stanislav Tvrz

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 1 rokem

    Chápu dobře, že Opel Corsa-e má propad ceny za určitý počet kilometrů a let z 38000€ na 19000€, což je špatně, ale BMW 3 má propad z 60000€ na 24000€, což je prima?

    AUTOFORUM.CZ
    600 tisíc Kč za 4 roky, přes půl milionu za 18 000 km. Propad hodnoty je i u „levných” elektromobilů extrémní
    Dramatické zdražení leasingů elektrických aut navzdory snižování jejich pořizovacích cen není žádná konspirace. Jen realisticky reflektuje vývoj jejich hodnoty v horizontu několika let. I cena relativně levného Opelu Corsa-e se během pár roků propadá téměř k nule.
  • Stanislav Tvrz

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Stanislav Tvrz
    Stanislav Tvrz

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 1 rokem

    Jak je možné, že v jednom článku se uvádí nízká cena ojetého auta jako super tip, zatímco v jiném od stejného autora je nízká cena (i když násobně vyšší) považována za "velký problém"?

    AUTOFORUM.CZ
    Vlastně jediná dobře prodávaná moderní Alfa Romeo v bazarech netáhne, o to levněji s ní můžete „machrovat”
    Je to pořád Alfa, která má svůj šmrnc, navíc pověsti nespolehlivého vozu v praxi nedostává. Přidejte si k tomu nízké ceny máte před sebou docela zajímavý tip na nevšední ojetinu s širokou využitelností.
  • Stanislav Tvrz

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Stanislav Tvrz
    Stanislav Tvrz

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 1 rokem

    Nejhorsi na tom je, ze ta jasna "fakta", ktera uvadi autori clanku na Autoforum.cz, investori prehlizeji a akcie Stellantisu rostou cely rok zavratnym tempem, zatimco Stellnatis diky svym ziskum opet ohlasi rekordni dividendu.

    AUTOFORUM.CZ
    Fiat zůstává nejúspěšnější značkou Stellantisu, i když žádnou podstatnou novinku nepředstavil už řadu let
    Kde je nové Punto? Nikde. Kde je nová Panda? Nikde. Kde je skutečná nová 500? Nikde. Kde je pořádné SUV? Nikde. Kde je špičkový kompakt? Nikde. Takže kde je Fiat? No na vrcholu, to dá rozum.
  • Stanislav Tvrz

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Stanislav Tvrz
    Stanislav Tvrz

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 1 rokem

    Přemýšlím proč se tomu říká "zkolaboval", pokud zadavatel vyhlásil, že to bude jen pro prvních 25000, a pak to číslo dobrovolně navýšil na dvojnásobek?

    AUTOFORUM.CZ
    Program „elektromobily pro chudé” ve Francii zkolaboval, země musela štědře dotované nákupy zastavit
    Byla to od počátku svérázná věc, která postupem času jen nabírá na bizarnosti. Místo několika let stačilo v podstatě jen pár týdnů, aby se ukázalo, jak nemožné je celý systém ve větším měřítku dlouhodobě financovat. Francie ale předčasný konec považuje za projev úspěchu.
  • Stanislav Tvrz

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Stanislav Tvrz
    Stanislav Tvrz

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 1 rokem

    Ve ktere zemi EU lze za banalni prestupek ztratit ridicske opravneni?

    AUTOFORUM.CZ
    EU dál jde lidem po po řidičácích, zakazovat chce řízení napříč Evropou i za banální přestupky v jakékoli zemi, klidně za parkování
    I německý autoklub varuje před tím, že se EU dostala do „spirály zákazů”, ze které nemůže vzejít nic dobrého. Je přitom těžké respektovat, že každá země má svá specifika a univerzální přenášení trestů z kterékoli z nich do celé unie nemá šanci ničemu prospět? (Petr Prokopec)
  • Stanislav Tvrz

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Stanislav Tvrz
    Stanislav Tvrz

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 1 rokem

    Nevěřím tomu, že u spalovacích vozidel tak velké rozdíly v dojezdu nejsou. Za můj benzínový tříválec mohu říct jen to, že podle WLTP je průměrný dojezd 790 km, v létě v Norsku je dojezd až 950 km a v zimě v Česku v průměru 620 km. Což je rozdíl v dojezdu oproti WLTP -22% v zimě a +20% v létě. :-D

    AUTOFORUM.CZ
    Norové změřili reálný dojezd 23 elektromobilů v zimě, zejména pro VW skončil totálním fiaskem
    Tento test nemá vítěze, neboť chválu si nezaslouží ani vůz, který dopadl ze všech nejlépe. Pozoruhodný je jistě výsledek Číňanů, je ale otázkou, kolik obdivu si vyslouží pouhé přiblížení se udávanému dojezdu s autem za 2,6 milionu Kč, to není zase takové umění. (Petr Prokopec)
  • Stanislav Tvrz

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Stanislav Tvrz
    Stanislav Tvrz

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 1 rokem

    Takze mu vlastne nabidli o 6000 USD vice (+ dan z prodeje +/- 11000 USD), nez kolik je cena noveho.

    Tedy novy kupec bude muset zaplatit minimalne o 17000 USD vice nez za nove v pripade, kdyby prodejce nemel zadnou marzi.

    AUTOFORUM.CZ
    Muž zkusil prodat Teslu Cybertruck v „americkém AAA Auto”, nabídli mu směšně málo
    Pokud v případě tohoto vozu existuje převis poptávky nad nabídkou, jak mnozí tvrdí, profíci z největší americké sítě bazarů ho nevidí. Za téměř nový Cybertruck nabízí u CarMaxu zlomek původní ceny. (Petr Prokopec)
  • Stanislav Tvrz

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Stanislav Tvrz
    Stanislav Tvrz

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 1 rokem

    Mozna stoji k zamysleni:

    • na mnoho odlehlych mist je snazsi dopravit elektrickou energii nez uhlikove palivo (je to otazka mnozstvi, od ktereho je vyhodnejsi postavit elektrarnu nebo natahnout kabel, nez dopravovat neco cisternou);
    • jak vedi vsichni konstrukteri lokomotiv ci lodi, kdyz pripojite dieselovy motor ke kolum za pomoci mechanickych dilu, mate ucinnost 10-20%, kdyz mezi ten dieselovy motor a kola vlozite generator, akumulator a elektromotor, muzete mit ucinnost pres 50% (tedy v idelanim pripade za stejne mnozstvi paliva ujedete trojnasobnou vzdalenost).
    AUTOFORUM.CZ
    Rusové představili řešení pro dobíjení elektromobilů v odlehlých oblastech, je to ještě větší komedie než v USA či Austrálii
    Je tak složité si přiznat, že lepší než jezdit autem, které může v řadě případů potřebovat „mobilní elektrárnu” poháněnou naftou nebo plynem, bude používat auto, které dokáže na stejné zdroje energie přímo jezdit?
  • Stanislav Tvrz

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Stanislav Tvrz
    Stanislav Tvrz

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 1 rokem

    Škoda, že v článku nejsou ta čísla z titulky opřená o nějaké přesnější informace.

    Jakou spotřebu má ta loď?

    Jakého typu emisí vypustí více než 1000000 aut?

    (To je mimochodem velice důležitá otázka, jelikož mazut, který se v průměrných lodích používá, emituje ohromné množství oxidů síry a sazí - pokud by loď jela na běžnou naftu, LNG nebo dokonce na elektriku, tak bude skladba emisí úplně jiná, než u těch průměrných mazutových kolosů.)

    Jaká je efektivita a síla lodních motorů té lodi?

    Jaká je spotřeba na člověkohodinu a člověkoden?

    AUTOFORUM.CZ
    Již tento týden vyrazí na svou první plavbu jeden z největších zdrojů emisí na světě, vydá za miliony aut
    Nic proti obřím výletním „parníkům”, ať si každý tráví volný čas po svém. Někdy ale není špatné dát si věci do kontextu. Však průměrná taková loď denně stojí za stejnými emisemi jako milion aut v provozu, Icon Of The Seas na tom bude při své velikosti ještě násobně hůř. (Petr Prokopec)

    1 odpověď

  • Stanislav Tvrz

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Stanislav Tvrz
    Stanislav Tvrz

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 1 rokem

    A není náhodou jako hlavní výhoda zavádění elektromobilů (se kterou se plánuje) jejich využití při stabilizaci elektrické sítě? Tedy vlastně přesně to, co je teď považováno, podle článku, za slabinu, která se ukázala?

    Stabilizační efekt elektromobilů má být právě v tom, že se budou nabíjet v době mimo špičku, a bude omezeno (buď cenou nebo jinou regulací) jejich nabíjení v době špičky, což by v ideálním případě mělo vést k tomu, že vlastně v rámci lokální části gridu nebude příliš docházet k tomu, že bude nerovnoměrně zatěžována dálková soustava. Ideálem by pak mělo být V2G, kdy ještě budou elektromobily využívány ke stabilizaci tak, že (podle příkladu ze článku) se budou nabíjet v době od 22:00 do 14:00 a naopak v době od 16:00 do 20:00 budou část energie vracet do gridu.

    AUTOFORUM.CZ
    Nizozemská „Zelená pevnost” přestala zvládat nápor elektromobilů. Nabíjení je omezováno, řešení je v nedohlednu
    Už teď? Už teď. A podle operátora sítě bude trvat nejméně několik let, než dojde ke zlepšení. A problémy nezačínají a nekončí u elektromobilů, ve městě je též omezována výstavba. Utrecht je doslova posedlý zezelenáním, svou misi ale jaksi nedomyslel do konce. (Petr Miler)
  • Kariéra
  • •
  • Nápověda
  • •
  • O Seznamu
  • Ochrana údajů
  • •
  • Reklama
  • Smluvní podmínky
  • •
  • Vývojáři
Copyright © 1996–2025, Seznam.cz, a.s.