• A za tragický stav vozovek první třídy, je možné žalovat stát?

    Jde totiž o to, že na špatných a výmoly opatřených vozovkách, se i ty nejkvalitnější pneu sjíždějí rychleji, než na rovných a "hladkých" površích. A to nemluvím o podvozku, tlumičích, silentblocích, kulových čepech atd, atd, atd. Samozřejmě, nikdo mne přece nenutí k jízdě po rozbitých silnicích. Ale pokud se potřebuji dostat z bodu A do bodu B, s veškerým vybavením k výkonu mého povolání, musím jet i po těchto silnicích. Stát by mi měl tyto ztráty kompenzovat a ne mi zvedat daně, ztrpčovat život nesmyslnými hloupostmi.

    Platím si každé tři roky nové sady pneu (zimní i letní), každé dva roky STK, a to taky není zdarma, každý rok dálniční pro dálnici na níž je průměrná rychlost cca 50km/h +/- 10km/h. Takže, bral bych, kdyby mi stát dal plnou cenu aspoň za dvě pneu z každé sady, jako přiznání vlastní neschopnosti spravovat vozovky. Že máme rozbité silnice, je vina vlády a JEJÍHO špatného hospodaření s NAŠIMI penězi. Hlavně, že my musíme platit za všechno. Za chvíli budem platit i daň z vlastního dechu a prdu, protože vlastně přispíváme k oteplování planety. Ale že se ve velkém kácí lesní porosty a výsadba nových stromů stagnuje, to je v pořádku???

    Proč v Německu mají v pořádku i silnice třetí třídy? V Čechách se vyplatí jezdit tankem, desén se mu nesjede, zabrzdí na místě a jede maximálně 90km/h. Ušetří se na opravách asfaltu a cizinci, ti si svá vozidla mohou klidně rozbít. Tank při 90km/h, metrovou díru hladce přejede, kdežto auto v té rychlosti urve obě nápravy, rozbije ráfky a o pneu ani psát nemusím.

  • Mám dojem, že co jeden řidič, to jedno vozidlo. Jaký pán, takový krám.

    Pokud je řidič flákač a kašle nejen na své okolí, ale i na vlastní vozidlo, pak by to mělo možná opodstatnění. Ale vezměme to prostě z opačné strany. Řidič může být pečlivý, v rámci možností a vlastních schopností dokáže opravit různé závady a problémy u svého vozu, ovšem to přestane ve chvíli, kdy jeho finanční prostředky nestačí na pravidelnou servisní opravu (rozvody, písty....atp). A nemusí jít o luxusní vozidlo. Obyčejný český traktor zvaný Škoda, po ujetých 150tis. km musí zkontroloval rozvody a možná i vyměnit. Dále k tomu připočítejte vačku, vstřiky a jste na sto tisících jen to fikne. Jistě, možné je spořit. Ovšem za předpokladu, že žijeme v právním státě, kde panuje logika a zdravý rozum. Logiku a ani zdravý rozumu jsem tu bezmála dvacet let nezažil a ani neviděl.

    A kdo z běžných řidičů si troufne na výměnu popisovaných dílů svépomocí? Ze sta možná dva. Za mne, dvouletá STK rozhodně stačí, klidně by mohla být i jednou za tři roky. Je povinností policistů zjevné vraky dostat ze silnic. Kolik jezdí dieselových dodávek VW, kterým padají z výfuku černé brikety a jezdí dál a bez obav z kontrol, protože posádka se sestává z hnědých občanů nebo spřátelených cizinců z ukrajiny. Když trestat, tak všechny a rovným dílem. Nemáš v pořádku auto, nejezdíš. Je mi líto, ale tak to je. Tím nechci říct, že policie nefunguje. Naopak. Například českého řidiče, který bez nehody a bez přestupků řídí vozidlo 30 let, při běžné silniční kontrole sedřou z kůže. Polda když chce něco najít, tak najde.

  • Jiný kraj, jiný mrav. V USA se běžně konzumuje napůl upečené maso (tzv médium), osobně bych nic z čeho kape čerstvá krev, nedal ani talíř natož do ksichtu. Bohužel, u nás se takový styl stravování také uchytil. Polosyrové maso je skvělá cesta na infekční případně do márnice. Nebo třeba hamburgr. Z něj teče olej a člověku je z toho jen špatně od žaludku. No, ale někomu to chutná. Jediné sladké pečivo, které u nás znám, jsou loupáky případně mazanec a vánočka. Není mi jasný důvod, proč se do našich končin přenáší jídla a návyky, na které nejsme zvyklí. V Japonsku baští syrové ryby a rýže. Našinec by na takové stravě uhynul. Jsme po tisíciletí zvyklí jíst vepřové maso, sádlo, škvarky, klobásy, tlačenku a jiné . Hovězí maso ať už pečené nebo uzené, popřípadě nakládané. Vždyť našinec nikomu nenutí jíst naše jídla. Proč tedy nutí nás jíst ta jejich. Ono ani bílé pečivo v Německu, není kdoví co Zvláštní pachuť po pozření nutí ke zvracení.

    Ale komu chutná a je schopen dát do hlavy dát cokoli, budiž. Já miluju chlebíčky (ve světě je neznají), svíčkovou, knedlíky, nudlovou nebo játrovou polévku a spoustu dalších ryze českých jídel. Výběr máme hojný a i kdybych každý den jedl jiné české jídlo, během jednoho roku bych ani jedno nemusel jíst opakovaně. A možná ani v průběhu dvou let. Naše kuchyně je bohatá. Dobře česnekem prošpikovaný, prorostlý upečený bůček, hmm mňam. Čerstvé, ještě teplé škvarky... že máte hlad...😉? Mladý holky jsou rády, když zvládnou ohřát vodu na čaj, aniž by podpálily byt. Ale, tak nějak uvařit jídlo, umí jen jedna z tisíce.

  • Reklama za jakoukoli cenu a v jakékoli podobě. Jediné, co je zřejmé, je to boj o zákazníka. S tímhle se setkáváme denně u všech řetězců. Problém je v nejednotných cenách.

    Přesto:

    Dělají to většinou dámy. Jdou sice na nákup běžných potřebných věcí. V podstatě se většinou jedná o pět až sedm věcí. To bývá původní záměr zákaznice. Ovšem výsledek bývá mnohdy jiný. Z obchodu odchází s plným košem nesmyslů, ale to, pro co šla původně, nemá nebo jen dva tři kusy z původního seznamu. I tady je však léčba. Sebrat kartu, a dát v hotovosti pouze tolik, aby nemohla koupit nic navíc. Ale kdo tohle udělá, že? Navíc manželce.

  • Před několika lety, to ještě nebyly aktuální útoky emigrantů na denním německém pořádku, mne kontrolovala Německa hlídka policistů. Byli v počtu pěti ve VW téčku. Prakticky běžná kontrola se zvrhla do úžasné a trapné situace. Jel jsem totiž z práce a zkrátil jsem si cestu přes Reich. Nejdříve jim šlo o doklady, ty byly v pořádku. Nakonec na jedinou v podstatě nevinnou otázku, zda mám u sebe "messer", jsem souhlasnou odpovědí, jakoby bych kopl do vosího hnízda. Obstoupili mne a vozidlo. Jeden mi vlezl do vozu a začal prohledávat příruční přihrádky. Objevil zavírací nůž a vítězoslavně jím mával nad hlavou. Ukázal mi, co s nožem lze dělat - naznačoval něco jako bodání. "Ich bin Čech, keine swartz idiot. Das messer ist für essen, stimt ja ?" (Jsem Čech, ne černý hlupák. Ten nůž používám u jídla, jasný?). Mne to tak rozesmálo, že jsem vytáhl jiný nůž ze svých monterek. Policista uskočil, zbledl a nůž mi z ruky vyškrábl. Já se smíchem přešel ke kufru a otevřel jej, "Komm mit, und was ist das hier? ". posunkem jsem pobídl policistu. Tam jsem měl své nářadí potřebné k mojí práci. Jsem totiž elektrikář. Otevřel jsem kufr s nářadím a tam - další tři nože, dlouhé tenké i silné šroubováky, vrtačka, flexa, pila atd. S rukama na pouzdrech s pistolemi byli připraveni asi k čemukoli, přistoupili ke kufru s očekáváním nějaké hrůzy či co. Vysvětlil jsem jim situaci. Pochopili. S omluvou a vrácením dokladů i nožů odjeli a mne nechali být. Dodnes tím bavím své přátele. Přehnaná úzkoprsost dost často může vyvolat trapné situace pro obě zúčastněné strany. I policajti jsou někdy lidé.

  • Jsem lepší meteorolog než profík z meteo ústavu. Vsadím vlastní krk, majetek i životní úspory, že ve dne bude světlo a v noci tma. Když tomu tak nebude, dám komukoli, cokoli. A ještě mu to přivezu.


    Je divné, když v prosinci či lednu napadne půl metru sněhu a je deset pod nulou. Počasí kašle na trendy.

    Vše se periodicky opakuje, a to ve větší či menší míře. Dob ledových bylo za existenci zeměkoule hned několik. Nejdříve se Země "oteplí" a pak všechno zmrzne. Náklon Zemské osy tomu odpovídá. Ekologové jsou zřejmě přesvědčeni, pokud zničí spalovací motory, odstaví uhelné elektrárny a začne se úplně všechno recyklovat, což znamená i bez odpadovou výrobu, bude hned - jak k tomu dojde - druhý den všechno jak před třista lety. Museli bychom se vrátit zpět na stromy a do jeskyní, aby se cca za tisíc let všechno tak nějak navrátilo na původní hodnoty klima. A to se nikdy nestane, jelikož příroda se podmanit nedá. Jsme lidi a na co sáhneme, to zničíme nebo přinejmenším poškodíme.

    Souhlasit se mnou nemusíte.

  • Osobně souhlasím s úvodem o Vánocích. Přeceňují se. Lidem je komerčně nuceno něco, co by si nikdy během roku nekoupili, ale přece jsou ty Vánoce....... Mě osobně vadí reklamy a blbosti s Vánocemi už od října. Všichni víme, že budou. TV reklamy, v obchodech všude řvoucí Vánoční nesmysly, debilní Vánoční koledy v říjnu? Kdo to vymyslel? Mnoho lidí z toho mají deprese, idioti se kvůli Vánocům zadluží. Horší než válka.

    Zbytek článku bla, bla, bla..... . Jak je možné při existenci cenzury, že je vůbec takový paskvil vpuštěn do světa?


    Můj názor, pravdivý ovšem s nelíbou pravdou cílenou na konkrétní osobu tu byl vymazán.

    Příklad: " To, že znáš Archimédův zákon, odkazuje pouze tvou docházku do základní školy, nikoliv inteligenci.". Komu tohle vadí!?

    Všem přeji krásné a bezkonfliktní vánoce. Mějte se moc krásně 👍

  • Před časem jsem velice nepříjemnou zkušenost s puberťákem na přechodu pro chodce. Uši měl ucpané sluchátky a přitom čuměl do mobilu. Na přechod vstoupil bez rozhlédnutí, nespomalil, jen prostě šel, jako by kráčel stále po chodníku. Nebýt toho, že jsem ho včas viděl a zastavil, bylo by z něj krmení pro psy. Několikrát jsem na něj zatroubil než vstoupil do vozovky a nic. Absolutně nebyl přítomen, jen kráčel stejným tempem dál. Jsem klidný člověk, ale tohle mě vážně vytočilo.

    Jistě, řidič musí předvídat i nemožné, ale i chodec musí respektovat dopravní předpisy. Mě ochrání plechy, ale chodec je při střetu s vozidlem jako moucha na plácačce. Všichni chodci chápou přednost na přechodu, jako výhradní. Tohle by se mělo změnit. Tak, jak jsou cyklisté postihováni za sluchátka v uších, by měli být postihováni i chodci. Nemíním obhajovat řidiče, ale když vám na poslední chvíli do silnice vběhne takovýhle výrostek, těžko s tím něco uděláte. Snad jen strhnout to někam bokem a riskovat vlastní úraz a obrovskou škodu na voze. Co si na tom dítěti vezmete. Nic a ještě bude drzý a sprostý a s výsměchem odejde.

    Aut na silnicích je čím dál víc. Dokonce elektroauta, která se blíží naprosto neslyšně.

    Další fenomén je 14 letý blb řítící se na elektrokoloběžce po chodníku a najednou před vás skočí na silnici. Následky radši nerozebírám. A vůbec nejlepší slova jsou "Musíte předvídat". To je vážně největší hloupost, aspoň v tomto případě.

  • Zmiňovaný typ BMW vlastním. Rok výroby 2004, motor 1785ccm, 85kW (115hp) Compact 316ti a pořizovací cena 750tis v základu.

    Co do spotřeby paliva je to velmi přívětivé vozidlo 5,4 - 5,7 l/100km (kombinovaná). Sportovně vyhlížející třídveřová verze.

    Rozhodně si na něj nemohu a ani nechci stěžovat. Sice už nepatří do těch hranatých typů z 80 let. Měl jsem Coupe z roku 85 a v mnoha ohledech moje současné BMW hravě předčí. Rozhodně nebylo tak nacpané čidly a hlásiči. V současném autě mám 6 airbagů plus jeden ve volantu. Čidlo a hlásič nezapnutých pásů. Některá čidla jsou jen k zlosti a jiná zjednodušují život řidiče. Hlásí mi to nedovřený kufr, nezaklapnuté dveře. Tohle a spoustu jiného jsem ve starém BMW neměl. Funkci ABS jsem poznal až v Compactu. Ovšem jízda, přestože v Compactu je sice svižnější, ale není tak pohodlná. Jako bych jel na splašeném gauči s malým výhledem. Měkké pérování, v zatáčkách se naklání až moc. V servisu mi řekli, že je to dané konstrukcí vozidla. Coupé bylo nižší a tužší. Před žádnou zatáčkou jsem nemusel brzdit, stačilo dát nohu z plynu.

    Abych to shrnul. Škodovky jsem měl. Od stařičké MB 1000 až po 136 Rapida. Na Bavorák nemá ani jediná, co do výkonu nebo komfortu a pohodlí při jízdě.

    Jedno je jisté. V každém jiném autě mi zaléhají uši. Asi je to dané kmitočtem zvuku motoru, v nedokonalém odhlučnění kabiny nebo zvukovém přenosu v karoserii. Nevím, v BMW mi uši ani jednou nezalehly. Ani když jsme jeli do Itálie nebo Řecka.

    Nedělám reklamu na BMW, každý ať má libovolné auto. Pokud se o svého plechového miláčka dobře stará, vydrží mu spoustu spoustu let.

  • Ještě než jsem skončil v zaměstnání a šel na OSVČ, chtěl se mnou dělat ukrajinec, resp byl mi přidělen. Tvrdil že je elektrikář. Pak se po několika profesních dotazech opravil na argument "elektrikář druhé kategorie", tak jsem se ho zeptal, zda s ním nestudoval Rumburak. No, zkrátíme to. Dobrá, když jsi elektrikář, tak to pro tebe nebude problém. Nakreslil jsem mu dvě šestky a žárovku. Propoj to tak, aby jsi jedním vypínačem rozsvítil a druhým zhasnul (klasický schodišťák). Za účasti dalších sedmi soukmenovců špekulovali čtyři hodiny, aby mi nakonec řekl, že to nejde. Dal jsem mu ještě půl hoďky, aby se na to podíval znovu. Co mi za dvacet minut se šťastným úsměvem a slovy, že už to má, přinesl nákres. Nulák přímo do vypínače a fázi proti nuláku přes vypínač. Přes žárovku přívodní fázi a na vývod, fázi z druhého vypínače do něhož přivedl nulák že svorkovnice. Stačilo.Vyrazil jsem s ním dveře dílny a doporučil mu, aby se vrátil domů a radši střílel rusáky. Protože tady, v ČR je atentátník jak pro sebe, tak i ostatní občany.

  • Jsem vyučený elektrikář - obor elektromechanik. V oboru makám zhruba 30 let. Upozorňuji, nepotřebuji internet k zapojení vypínačů řady šest nebo lustráku.

    Posledních několik let jsem OSVČ. A na průměrný plat nedosáhnu ani jako živnostník. Po odečtu všech nákladů mi zůstane cca 30 - 35tis. Průměrná mzda je okolo 45tis. Chci říct, normální mzdu jsem neměl ani jako zaměstnanec a ani jako živnostník. Pokud chci mít víc, musím za jediný den vzít i čtyři zakázky a upozorňuji, nejedná se o výměny vypínačů či zásuvek. Dělám zakázky na klíč. Denně domů přijíždím v deset nebo jedenáct hodin večer, pak se ještě další dvě i čtyři hodiny hodiny věnuji administrativě. Ráno vstávám v pět abych na stavbě byl nejpozději sedm ráno.

    Nestěžuju si, jen říkám jak je článek zcestný - tedy kromě platů v cizině - tedy pokud umíte, znáte a víte co máte dělat a navíc za předpokladu, že jste občanem toho státu kde pracujete. Jinak jste brán jako gastarbeiter a platí vás nejnižších možných částkách, které jsou i přesto násobně vyšší než jakýkoli běžný plat v ČR.

  • Jen žasnu, jak lze zkomplikovat jednoduchou záležitost, kterou je možné vysvětlit v jediné větě.

    Navíc, kvůli chybám jsem ani článek nedočetl. Redaktor je nějak postižený nebo je jen trouba, jenž neumí a nezná tvarosloví. Je snad dislektik, disgrafik, idiot? A navíc, článek není ani aktuální, natož zajímavý. A slohově úplná nula.

    Příteli, nejprve dokončete základní vzdělání a až potom se zajímejte o psaní veřejně dostupných článků. Tohle je nejen tématicky úplně mimo. Děláte ostudu sobě, vaši manželce (máte-li nějakou), vašim rodičům a v neposlední řadě i učiteli Českého jazyka.

  • Rozhodně odmítám přebírat na sebe něčí odpovědnosti. Jestliže jsem cyklista, musím se chovat na kole tak, abych neohrozil sebe ani okolí. Úplně stejnou odpovědnost má i řidič auta. Tak, jako chodec nemá na přechodě výhradní přednost, nemá ani cyklista navrch před řidičem motorového vozidla. Navíc, motoristu do jisté míry chrání karoserie, cyklista je obklopen pouze vzduchem a na zemi končí jako špatně oloupaný pomeranč. Pokud tak nechci dopadnout, musím předvídat a chovat se podle situace na vozovce. Správné by bylo, kdyby cyklisté měli vlastní řidičskou přípravu, jako mají řidiči aut - autoškolu. Kolik jezdí cyklistů na kole a neudrží rovnováhu při ukázání směru odbočování? Kolik cyklistů nezná ani základní pravidla silničního provozu? Jsem cyklista i motorista, takže vidím problematiku z obou stran.

    • Odstup vozidla předjíždějící cyklistu je v pořádku a chápu to.
    • Odstup cyklisty od parkujících vozidel při jízdě na kole, by měla být zas povinnost cyklistů.
  • Nevím, co komu řidiči udělali. Připadá mi to jako msta nějakého hňupa z EU parlamentu. Asi jel na kole, nedával pozor a obličejem plácnul do otevřených dveří nákladního vozidla.

    Proč jsou perzekuovani jen řidiči aut? Cyklista jako nemá žádné povinnosti? Co třeba sledovat provoz a předvídat? Je také řidič, stejně jako každý jiný motorista. Když vletí někomu do dveří, je to jeho chyba protože se nevěnuje řízení bicyklu.

    Jsem řidič automobilu i kola. A pokaždé, když vyjedu, sleduji co se kolem mne děje. Jedouce na kole, slyším za sebou auto, vím že mne bude předjíždět, uhnu na krajnici a nechám ho projet. Zbytečně nepřekážím. Zdraví i život mám jen jeden a idiotů za volantem nebo řídítky jsou miliony. Jako cyklista vidím před sebou u kraje parkující vozidlo, tak je jasné že není autonomní, že to auto někdo řídí a stopro bude chtít vystupovat. Ohlédnu se, zda za mnou nic nejede a trochu si najedu do středu vozovky tak, abych minul i otevřené dveře vozidla. V bezpečí jsme oba. Já i řidič vozidla. Jen hlupák nebo sebevrah se nedívá kolem sebe.

    A jako řidič auta si nebudu zamotávat ruce do nesmyslů. Mám 3 zpětná zrcátka, vnitřní a 2 vnější. A když parkuji, taky sleduji co se okolo děje.

    Stačí mít jediné. FUNKČNÍ MOZEK. Břídilové z EU si pak nemusí vymýšlet nesmyslné figury. To bychom pak za chvíli měli před vystoupením z vozidla udělat hvězdu, tři dřepy a deset kliků. Mějte vlastní mozek a přemýšlejte. To úplně stačí. Anglosasům to asi moc nemyslí, tak si ta pravidla vymýšlejí pro sebe. Nás se tyhle hlouposti netýkají. Vážně!!!!!!!

  • No, za mne platí pouze jediný fakt. Fyzikální zákony platí pro všechny, a to bez výjimky. Pouze trouba, který se při fyzice ve škole dloubal v nose, místo toho aby dával pozor, si myslí, že je nad tímto zákonem. Podle mne, jakékoli rychlostní limity jsou k ničemu. Většina řidičů je stejně nedodržuje a neexistuje, byť jen jediný řidič, který by nějaké to dopravní pravidlo neporušil, a to včetně rychlostního omezení.

    Lidská pravidla a zákony je možné porušit několikrát. Ovšem přírodní zákony lze porušit pouze jednou, odměnou bývá zmrzačení nebo smrt. To, že včera jsem tuhle zatáčku projel devadesátkou a bez úhony neznamená, že tu samou dnes projedu úplně stejně. Dvakrát do stejného místa v řece nevstoupíš. Kdo tohle nechápe, měl by chodit pěšky nebo kanálem.

    V ČR neexistuje vozovka, která umožňuje jet aspoň 5 km souvislou rychlostí. Když to nejsou výtluky, od přetížených kamionů vyjeté koleje případně jiné překážky na vozovce, tak nás přibrzdí nebo zastaví výluky a opožděné opravy silnic, mostů atp.

    D1 postavili v socialismu. Začli někdy v padesátých letech. A teprve za dalších padesát let si někdo uvědomil, že záplata není plnohodnotná oprava? U nás všechno trvá strašně dlouho. Projekty cca 20 let, výstavba dalších 20 let a když je dostavěno zjistí se, že vozovka je zastaralá a provozu nevyhovuje, takže se naplánuje přestavba, co zas potrvá dalších dvacet let a výsledek bude úplně stejný jako posledně. Takže kolik km/h se bude jezdit na dálnici, je naprosto pasé ne-li nesmyslné. Kdo je trouba, zabije se stejně. Ať v 50km/h nebo 150km/h. Fyzika nespí a funguje pokaždé.

  • Jasně.

    Víte kolik aut resp řidičů jezdí se světly, které fungují napůl? Nebo se špatnou barvou předních světel? Případně neví, jak a která se v dané situaci používají (mlhovky místo denního svícení).


    Příklad:

    Jedete v noci a před sebou v protisměru vidíte jedno oslňující světlo. Při míjení zjistíte, že je to auto s jedním funkčním světlem a to ještě dálkovým. Žádný sebevrah na motorce.


    Další:

    V protisměru trvale rozsvícená modrá světla těsně nad zemí. Při míjení zjistíte, že je to auto s rozsvícenými modrými mlhovkami.

    Jedete proti oslňující světelné zdi. Osobák se všemi rozsvícenými předními světly - mlhovky, denní, hlavní potkávací a dálková (dvě paraboly vedle sebe). A ještě potkávací mají žlutou barvu, dálkové jsou do modra a navíc mu trvale svítí blinkry.

    Jste za autem, co mu zadní lampy svítí jakoby místo žárovek měl karbidky. Tuningář na cestách, zadní světla má začerněná tak, že i za noci vám připadá, že je daleko. Přitom se mu málem šplháte na záda.

    Bohužel. I policajti mají své kamarády a společníky z fitka, jim a ukrajincům projde cokoliv. Když jeden metr, tak na všechny!!!

    Stalo se mi:

    Jedu na ČZ domů. Je den a hustá mlha - dohlednost cca 1m. Vidím před sebou v dálce dvě drobná červená světla. V tu chvíli musím šíleně brzdit. Přede mnou 120 škodovka s naloženým vlekem. Vlek sice měl svítící mlhovku a koncová světla, jenže k prdu. Kdyby neměl odrazky, neviděl bych ho vůbec.

  • Nejsem sice v oboru chemie vzdělán, ale když zaslechnu označení ČPAVEK, okamžitě vím že jde o velmi nebezpečnou chemikálii. Vdechnutím této složky člověk minimálně riskuje celoživotní poškození plic a horních cest dýchacích. Nebyl čpavek náhodou jednou ze složek bojových plynů první světové války a nebyly tyto plyny náhodou mezinárodně zakázány? Jen se ptám. Není čpavek mimo jiné vysoce reaktivní vůči kovovým materiálům (Fe, Cu aj)? Při náhodném úniku, nebude okolí ohroženo únikem čpavkových plynů a kapaliny, jako takové? Není čpavek veden jako žíravina? Opravdu se jenom ptám. Možná zplodiny budou v exhalacích motorů minimální nebo nulové, ale jak to je s uskladněním při vědomí a znalostech, jaké má tato chemikálie vlastně vlastnosti? Při úniku současných paliv jsou ohroženy "pouze" spodní vody. Mám za to, že i přes možnost zachování spalovacích motorů, jsou bezpečnostní rizika několika násobně vyšší než nějaké výhody.

    Článek má hodnotu řečí pavlačové drbny. Informační sdělení je absolutně nulové.

  • Už z principu, pokud se zastavím u prověřování bankovních účtů a úspor, přestože to vláda úřadům umožnila - je to jednoznačně PROTIZÁKONNÉ. Nikdo nemá právo ani opodstatnění zkoumat bankovní účty kohokoli. Výjimkou by mohl být člověk podezřelý z trestné činnosti a i v tomto případě úřad potřebuje svolení prokurátora. Bankovní tajemství má být svaté. Takovou drzost neměli ani komunisti. A pokud se ukáže, že mi do účtů strká někdo nos, podám žalobu u mezinárodního soudu a zažaluji stát. Za hranicemi tohoto státu je bankovní tajemství, prostě tajemství. Stejně tak to je i s majetkem. Nikdo mi nemá oprávnění určovat, co mít mohu a co ne. Co mám prodat a co si smím ponechat. Stát to zkoušel už před mnoha lety, při sčítání lidu. Vzpomínáte si na kolonky s dotazem na vlastnictví televize, automobilu, chaty, pračky, lednice a dalšího movitého i nemovitého majetku? Najednou se slehla zem po těchto otázkách. Sčítají se lidé, ne jejich životní úroveň a majetek. Sledování bankovních účtů jednotlivců bez souhlasu majitele, je podle světových měřítek jednoduše nepřípustné, nemorální a protizákonné. Bohužel, pravda je taková, že češi se naučili lhát víc, než kdy předtím. Ale kdo je k tomu donutil? Pokud nejsem trestně stíhán, bez mého souhlasu mi úřad nesmí nahlížet do mých finančních záležitostí, ani do mého soukromí. To spěje k diktátorství, nátlaku a nedobrovolnému souhlasu. To je prostě špatně. Co se v tomto státě děje, je už za hranicí morálky a slušnosti.