Seznam nám nabídl dokonalý příklad toho, kdy přesná statistika nevypovídá o ničem a je navíc použita manipulativním způsobem. V článku není řečeno, a to je mimochodem velmi špatná práce novináře nebo úmysl ?, že do platů učitelů je zahrnut i pedagogický management (ředitelé, zástupci), a to proto, že i tito spadají do kategorie "učitel", protože mají ze zákona nařízenou přímou pedagogickou činnost, byť minimální. Platy managementu výrazně deformují statistiku pro běžné učitele. Managementu je totiž v českém školství opravdu moc. Článek tak implicitně podsouvá myšlenku, která hýbe významnou částí společnosti. Totiž myšlenku, že učitelé se mají jako prasata v žitě a budou se mít ještě lépe.
Já zase nechápu autorku článku, která monstrózně děsivou a psychopatickou Meghan obhajuje. Show jsem se pokusila shlédnout (asi z masochismu), ale to se vážně nedalo. 1. Vše působí neupřímně: Meghan a její oblečení, vypůjčené interiéry, "kamarádi", monology a dialogy. 2. V době, kdy svět je v naprostém chaosu a královská rodina prochází velkými politickými a zdravotními problémy, považuji tuto show za naprosto nemorální: neposkvrněná Meghan, která má "dobrou zábavu" a ještě pokárá svou "kamarádku", že ona není již Markle, ale Sussex, čímž stvrzuje svou spřízněnost právě s královskou rodinou. Není divu, že Britové ji nesnášejí.
Takže už ne Petruše, kterÁ utrácí v Peci pod Sněžkou poslední úspory, ale zároveň je rentiérkou v jiném článku. Už ne Petruše, která má v jednom článku pubertálního syna s psychiatrickou diagnózou a v druhém malou dcerku. Už ne Petruše, která je šikanována tchýni, nyní je to MUŽ, který má manželku, ale navštěvuje gay bary. Prosím autorku, ať své výtvory jasně označuje za výmysly, špatnou beletrii, produkt umělé inteligence nebo cvičení pro nějaký kurz tvůrčího psaní. Tyto výtvory jsou jinak velmi nemorální. Mají navodit dojem, že se jedná o skutečné příběhy skutečné osoby.
Vy jste fakt nemocná. To už ani není vtipné. A jak do té vaší rentierské svobody zapadají ty vaše další články? Třeba ten z předvčerejška, kde líčíte pobyt na horách, který vás připravil o všechny rodinne úspory na novou kuchyň. A těch dětí máte přesně kolik? Měla byste si to ujasnit, protože každý článek hovoří o jiném počtu a jiném věku dětí.
Nevěřte této autorce. Všechny čtenáře vodí za nos a situace si vymýšlí. Stačí jen rozkliknout seznam jejích článků. V tomto si stěžuje, že hory byly drahé a utratila moc peněz. V dalším píše o tom, že přišla o všechny peníze, protože klikla na podvodnou SMS a přišla o půl miliónu. V dalším (naprosto zmateném) pak o tom, že její syn na psychiatrickou diagnózu a povídá si s imaginárním kamarádem. S tímto imaginárním kamarádem se ovšem Petruše osobně setkala a nelíbil se jí. Ihned je tam ale článek o tom, že s manželem jsou spolu pět let a mají jen malou dceru. O synovi ani slovo, zato o buzerující tchýni mnoho slov. A v neposlední řadě nás pak v dalším článku informuje o své výhře v AZ kvíz a lidské závisti.
Takže, Petruše. Vy jste na drogách? Syn má imaginárního kamaráda, jak vyplynulo na psychiatrii, a vy jste se s tím imaginárním kamarádem "osobně setkala" (cituji článek). Nepotřebujete péči všichni v rodině? A není to poté, co jste utratili všechny uspořené peníze v Peci pod Sněžkou, kde jste měli skvělý rodinný čas a hráli deskové hry (o dalekohledu řeč nebyla). Nedošlo k posttraumatické stresové poruše z horských cen? Zvažte též osobní konzultaci.
Lidská hloupost a lenost je bezbřehá, vidím. A dokud budou lidé jako autorka, tak není důvod snižovat ceny. Napadá mě spousta otázek. Proč jet do jedné z nejdražších lyžařských lokalit v ČR? Proč lyžovat každý den jarních prázdnin, když se doporučuje jeden oddychový den? Proč kupovat ski pas na celý den? Opravdu sedmileté dítě vydrží celý den na sjezdovce? Mám dva sportovně založené syny, ale každý den nelyžujeme více než tři hodiny. Pak plánuju odpolední aktivitu: vycházka, brusleni apod (zadarmo). Proč si pořizovat polopenzi? Ano, paní nechce vařit, aha. Já si jídlo na hory vždy zavařím předem při vaření různých obědů. Na apartmánu pak už vařím k teplé večeři jen přílohu. Cenový rozdíl oproti polopenzi je obrovský. Za další, je opravdu nutné chodit na svařáčky a klobásy za 150 Kč na osobu? Do batohu na sjezdovku přihodím termosku, musli sušenky a obložený rohlík. Opět stejný výdaj jako doma třeba za večeři. Teď jsme se vrátili z týdenního pobytu v Rakousku. Celé nás to stálo polovinu toho, co uvádí autorka. Jen musí člověk trochu myslet, no.
Přijde mi, že to mateřství nezdravě prožíváte. Vy přece nemusíte být milující, vyrovnanou a laskavou matkou v zenu ( a navíc zpřítomnělou, jak jste si nastudovala v literatuře, OMG!). To je přece nepřirozený stav. Takoví lidé neexistují na mateřské, ani mimo mateřskou. Taky nemusíte pořád kolem těch děcek obíhat (evidentně jste něco jako helikoptérový rodič, když máte ráda literaturu). Nechte ty děcka na pokoji a dejte kafe a pusťte si Netflix. Svým dětem uděláte nejlepší službu a sobě též.
To je snůška nesmyslů. Za prvé, není měsíc do prázdnin. Za druhé, autorka nemá ani týden dovolené? Za třetí, pokud pominu nesmyslnou variantu, že autorka nemá ani 10 dnů dovolené (dva týdny), pořád jsou tu skauti, fary, domy dětí a mládeže, kde mají tábory doslova za pár korun. Stačí jen hledat. Za čtvrté, pokud by se stala ta naprosto divná varianta, že by žádný z levných táborů (i příměstských) opravdu ale opravdu nevyšel, fakt nemůže být čtrnáctiletý kluk sám doma? Každý den napsat seznam úkolů, dvě lekce z Duolinga, uvařit a nakoupit, vyprat a je to. Autorku nechápu.
Mám syny na prvním stupni (4. třída). Seriál znají téměř zpaměti, přestože jsem jim nikdy nedovolila se na něj na Netflixu dívat a nikdy se nedívali ( mám rodičovský zámek). ALE na YouTube existuje spousta videí, které seriál přibližují, vysvětlují, klipy z jednotlivých scén, medailonky postav. Pokud bych dítěti nechtěla zakázat celý internet, tak seriál stejně pozná a spoustu toho uvidí. Myslím, že existuje minimum rodičů, kteří dovolí dětem se dívat. Děti to prostě mají zprostředkovaně z internetu. Teď nevím, co je horší, ovšem.
Další z článků, které mají jediný cíl. Poukázat na to, že dnešní mladí jsou strašní, rodiče jsou strašní a svět spěje do záhuby. Tyto články mi připadají jako jasný clickbait. Ani pisatel snad nemůže být tak moc prvoplánový a jednoduchý. Napadlo někdy autora, že rodiče odjíždějí z pravé ve stejnou dobu jako děti a jedou stejným směrem? Že je tedy logické děti svézt? Pokud je místo k zaparkování, jaký je důvod parkovat o dvě ulice dál? Vy taky parkujete o dvě ulice dál a jděte do práce pěšky? To přece nedává smysl.
Existuje nějaký způsob, že byste přestal učit a vydělával si peníze nějak jinak? Nejenom že jako učitel nerozumíte základním trendům a konceptům ve vzdělávání, vy se ještě rozhodnete veřejně svou neznalost publikovat v online prostoru. Všem poučeným a vzdělaným učitelům děláte jenom ostudu. Za prvé, nevíte, co je AI a neznáte její možnosti. Za druhé, vůbec netušíte co obnáší koncept well-being ve škole. Nemáte ani šajn, že tento koncept právě s neúspěchem učí pracovat. Obávám se, že krátkodobé DVPP je bez šance. Co třeba zkusit nějaký úřad? Tam snad nenapácháte škodu.
Vůbec nerozumím autorce. ZŠ má poskytovat základní vzdělávání, má to koneckonců i v názvu. To, že poskytuje často paskvil je jiná věc. Ale proč by měla běžná ZŠ připravovat děti z privilegovaných rodin na přijímací zkoušky? Většina žáků v deváté třídě nepotřebuje skvělé umístění v přijímacím testu, bavíme se o několika málo žácích, kteří se hlásí na gymnázia. A kvůli těmto několika jedincům by škola měla rezignovat na vzdělávání a tupě drilovat testové otázky? Jako fakt? Samozřejmě existují prestižní ZŠ, kde se předpokládá, že většina žáků odejde na gymnázia. Tyto školy ale jistě přípravu poskytují. Je koneckonců v jejich zájmu chlubit se počty přijatých.
V Egyptě jsem byla teď v létě. Ale v Marse. Do Hurghady bych nejela. Pokud jedete do Marsy, nemusíte vylézt z moře, je tam pořád co prozkoumávat. To jde v únoru ale v Egyptě těžko... Za mě 1. Je blbost jet s tak malým dítětem. Hrozí těžké střevní infekce, nemůžete jít do moře ve dvojici s partnerem, potápět se a šnorchlovat o samotě se nedoporučuje. 2. Je úplná blbost jet do Egypta v únoru. Je to hnusný a studený měsíc, kdy i voda je studená. 3. Egypt je rozvojová země. Většina věcí kromě moře je tam škaredá. Lidi jsou docela nesympatičtí - úlisní a neupřímní. Ale to je přece všeobecně známo, stačí jen číst před dovolenou. Podle mne naprosto chybně zvolená dovolená na vaší straně.
Ano, naprosto souhlasím. Obzvláště pak oceňuji důležitost smyslu (logos) ve výuce. Je to snad nejvíce podceňovaný (i samotnými pedagogy!) aspekt celého procesu. Je smutné (jiné slovo nenacházím, o když"smutné" je příliš slabý výraz), že mnozí učitelé rezignovali na odpověď otázky "Proč to mám dělat?" a "Proč se zrovna teď dělá toto?" a jako jedinou a univerzální odpověď volí: "Protože ti to říkám (a jsem silnější)", případně"Protože to budeš potřebovat pro další učivo". Žáci jsou pořád vnímáni jako pasivní objekty učitelovy vůle. To nemotivuje nikoho a nechápu, že to může bavit ty učitele.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Výborně, za souvislosti dávám "lajk"! Co mě ale zaráží je skutečnost, že autorka (vědkyně? pouze spisovatelka zabývající se historií? - netuším, negooglila jsem) si doposud jako odbornice nepovšimla, že historické události jsou ovlivňovány tak zdánlivě nesouvisejícími faktory jako je klima, geomorfologie a podobně. Jak by jinak mohlo dojít k příklonu k zemědělství v mladší době kamenné, kdyby neustoupila doba ledová? Všechny kultury, jejich mytologie, artefakty a způsob obživy se přece vyvíjejí místně, podle toho, jaký druh geologického podloží mají "pod příbytkem" a podle převažujícího klimatu nad ním.